- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

طی حکمی از سوی رییس جبهه متحد اعتدالگرایان؛ دکتر سیروس کاظمی راد بعنوان عضو شورای راهبردی این جبهه منصوب شد

b542764e00e7de9e6f9505086e85f8abc64d7ef9230e85bc767fa2bbbbd2ba24

 

به گزارش میرملاس به نقل از دانشجو، طی حکمی از سوی رییس جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی، دکتر سیروس کاظمی راد ( پزشک  و از فعالین اصلاح طلب شهرستان دلفان و استان لرستان)  بعنوان عضو شورای راهبردی این جبهه منصوب شد.

دکتر کاظمی راد در گفت و با خبرنگاران گفت : جریان اعتدال یک جریان سیاسی جدید در کنار و به موازات سایر جریانات سیاسی موجود در کشور نیست، جریان و تفکر اعتدالی حاصل چهار دهه تجربه نیروهای انقلاب و بلوغ سیاسی ناشی از آن است. ترجمان این نکته اینکه منافع ملی و توسعه کشور نمی‌تواند محل تنازع سلیقه‌های مختلف سیاسی و دلواپسی‌های بی‌مورد قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که شعار اعتدال به سبب انتقال مفهوم عدالت همچون شعارهایی چون صلح، آزادی و حقوق بشر بسیار جذاب است، افزود: اعتدال از واژه عدل و عدالت، حالتی بین دو طرف از لحاظ کم یا کیف است و  در فرهنگ فارسی اعتدال به معنای «میانه‌روی» به کار می‌رود و به رفتار و حالتی می‌گویند که به دور از هرگونه افراط و تفریطی باشد.

کاظمی راد ادامه داد: خداوند متعال به صراحت در وصف امت اسلام و جامعه ایمانی و قرآنی که باید اسوه جوامع دیگر بشری باشد، می‌فرماید: «وکذلک جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهداء علی الناس؛ واین گونه شما را امتی میانه و معتدل قرار دادیم تا گواهان بر مردمان باشید و در این عرصه بایستی همه جریانات انقلاب و همه دلسوزان کشور و نظام، همه آن‌ها که دغدغه ایرانی آباد دارند دست در دست یکدیگر راهگشای مسیر امام و شهداء از میان خیل انبوه مشکلات جهان امروز باشند.

وی اضافه کرد: اعتدال خواهی از دید ما کوتاه آمدن از خواسته‌ها و راضی شدن به حداقل‌ها نیست بلکه نوعی عقلانیت روش‌شناختی در مطالبه کردن است. شاید اندک اندک خواستن باشد ولی اندک خواستن نیست و بر همین اساس جبهه اعتدال گرایان در مقابل هرگونه آسیب به تعریف اشتباه و تحمیلی برای اعتدال ایستادگی خواهد کرد و بر اهداف و مطالبات زیر تاکید دارد.

کاظمی تصریح کرد: تمدن امروز دنیا، تحولات سریع جهانی، دشمنان هوشیاری که هر لحظه مترصد پیدا کردن نقاط ضعف ما و استفاده از آن می‌باشند؛ برای ما این پیام را دارد که تنها با تکیه بر عقل سلیم و خرد جمعی و استفاده از همه ظرفیت‌های درونی است که می‌توانیم از موانع پیشرفت و توسعه ایران اسلامی عبور کنیم.

وی همچنین گفت: گفتمان اعتدال اعتقاد دارد که امروز روز همدلی و تعاون است. روزی است که همهء جریانات و تفکرات موجود بایستی در قالب چهارچوب‌های مشخص قانونی، عقاید، نظرات و آراء خود را ارائه داده و با ایجاد آرامش در فضای سیاسی کشور مردم و دولت برخواسته از آراء مردمی را در گزینش بهترین راه حل‌های اجتماعی یاری دهند.

عضو شورای راهبردی جبهه متحد اعتدالگرایان خاطر نشان کرد: هرچند اتحاد بزگان خردمند نظام از همه سلایق مختلف فکری و اعتماد حداکثری مردم آگاه کشورمان که منجر به روی کار آمدن دولت تدبیر، امید و اعتدال گردید نشان آشکاری از عزم ملی برای خاتمه دادن به تندروی‌های بی‌حاصل و رفتارهای کینه توزانه سیاسی است. همگان بر این نکته آگاهی دارند که امکان بازگشت لمپن‌های سیاسی و سوار شدن بر موج مشکلات اقتصادی اجتماعی و بهره گیری و سوءاستفاده از معضلات همواره وجود دارد، بنابراین قائلان به تفکر اعتدالی بایستی ضمن ارتباط با اقشار مختلف اجتماعی و تبیین و تشریح مشکلات به بسط آگاهی‌های سیاسی-اجتماعی و گسترش نشاط سیاسی بوجود آمده کمک کنند.