- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان از آمادگی استان برای استقبال از بازگشت زائران اربعین حسینی خبر داد

 

 81416306-6125308 [1]

 

 استاندار لرستان از آمادگی استان برای استقبال از بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور خبر داد گفت: کمیته های مختلف ستاداستقبال در استان تشکیل و راه اندازی شده است.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند عصر جمعه در جلسه ستاد استقبال از زائران اربعین حسینی افزود: تمهیدات لازم برای استقبال زائران لرستانی و انتقال آنان از مرز به استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت:همچنین با توجه به احتمال عبور برخی زائران از لرستان نیز کمیته های اسکان، پذیرایی و حمل و نقل تشکیل شده است.

بازوند ادامه داد: دستگاههای اجرایی و تمامی اماکن دولتی نیز موظف شده اند مهمانسراها و ظرفیت های مهمانپذیر خود را با یک وعده غذای گرم به صورت رایگان در اختیار زائران قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین دستگاههایی از جمله حج و زیارت، سپاه پاسداران، آموزش و پرورش و صنعت و معدن نیز به صورت مستمر در حال آماده سازی تمهیدات اندیشیده شده هستند.

وی تصریح کرد: به فرمانداران شهرستان های کوهدشت، پلد ختر، خرم آباد، بروجرد و دورود ابلاغ شده که کمیته های حمل ونقل، اسکان، تغذیه و امنیت نیز در این شهرستان ها شکل بگیرد.

استاندار لرستان اظهار داشت: در ورودی شهرستان های مذکور با هماهنگی ادارات صنعت، معدن و تجارت و شهرداری ایستگاههای صلواتی به منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی که از این شهرستان ها عبور می کنند برپا می شود.

بازوند با اشاره به حضور بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی نیز اضافه کرد: پیاده روی عظیم مردم ایران بیانگر ولایت مداری و عشق مردم به اهل بیت(ع) بوده و در واقع لبیک به مقام معظم رهبری است.