تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

تعلل بانکها هدیه طلایی رییس جمهور به لرستان را مس کرد/گلایه استاندار از فرصت سوزی ها

  • کد خبر : 62265
  • 23 آذر 1393 - 9:32

  سفر دولت یازدهم به لرستان، با اقدامات و پیگیری های مدیریت ارشد و مجمع نمایندگان استان جز نخستین برنامه های استانی رییس جمهوری قرار گرفت و مصوبات بسیار چشمگیری به همراه داشت. به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، در سفر هیات دولت به لرستان در بهار امسال مقرر شد که واحدهای اقتصادی بدون […]

81416306-6125308

 

سفر دولت یازدهم به لرستان، با اقدامات و پیگیری های مدیریت ارشد و مجمع نمایندگان استان جز نخستین برنامه های استانی رییس جمهوری قرار گرفت و مصوبات بسیار چشمگیری به همراه داشت.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا، در سفر هیات دولت به لرستان در بهار امسال مقرر شد که واحدهای اقتصادی بدون در نظر گرفتن سقف تسهیلاتی برای استان ، از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند شوند.

البته این مصوبه به این نکته ختم نشده و نقطه قوت دیگری در دل خود جای داده بود، اینکه تمام مناطق لرستان از دید این مصوبه هیات دولت ،محروم و توسعه نیافته تلقی شده و سود تسهیلات پرداختی چهار درصد کمتر از سایر استانها باشد.

اما امروز استاندار لرستان در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری، از تعلل بانکها در فرصت سوزی این مصوبه مهم و حیاتی گلایه مند است.

مهندس هوشنگ بازوند که از زمان حضور خود در لرستان امروز از عدم اجرای موفق و کامل این مصوبه به ستوه آمد و به مدیران بانکها یک فرصت یک هفته ای داد.

فرصتی که طی آن باید حق مردم لرستان ادا شود و در غیر اینصورت، برخی مدیران بانکی به صورت داوطلبانه استعفا دهند.

می توان گفت این مصوبه هیات دولت که تاکنون تنها در لرستان به تصویب رسیده یک هدیه طلایی از جانب دولت تدبیر و امید بوده که با مشقت و رایزنی های بسیار استاندار لرستان و تیم اجرایی استان حاصل شده و این روزها تعلل و یا سخت گیریهای بانکی، عیار این هدیه را به مس تبدیل کرده است.

این سخنان در حالی است که لرستان همچنان از درد بیکاری به خود می پیچد و دولت و مدیریت ارشد استان تمام تلاش خود را برای درمان بکار گرفته اند که البته همراهی همه مدیران و مسوولان در این راه الزامی است.

معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری لرستان در این جلسه گفت: از مجموع ۱۶۲ میلیارد تومان طرح مصوب برای ارجاع به صندوق توسعه ملی، ۱۵۲ میلیارد تومان در حوزه صنعت است.

علی هادی چگنی افزود: این در حالی است که بسیاری از این مصوبات در بانکهای عامل در تهران مانده و تاکنون برای ادامه اقدامات به صندوق توسعه ملی ارجاع نشده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۳۷ میلیارد تومان طرح در صندوق توسعه ملی در دست بررسی بوده که از این میزان نیز ۳۰ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت است.

این سخنان در حالی است که بازوند استاندار لرستان، وضعیت اجرای این مصوبه و اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی را نامطلوب دانست و گفت: این مصوبه یک فرصت طلایی برای استان محسوب می شود چراکه علاوه بر حذف سقف تسهیلات برای استان، نرخ بهره بانکی آن نیز چهار درصد کمتر از سایر استانها و در بخش های صنعت ۱۵، گردشگری ۱۲ و کشاورزی ۱۱ درصد است.

وی ادامه داد: این مصوبه به راحتی گرفته نشده که بدون توجه از کنار آن عبور کرد و بانکها باید برخی تعلل ها و یا سختگیری های خود در این خصوص را کنار بگذارند.

وی با بیان آمار ضمنی از تسهیلات پرداختی صندوق توسعه ملی به سایر استانها گفت: تمامی اعتبار این صندوق شش هزار میلیارد تومان بوده و تاکنون قرارداد توزیع سه هزارو ۵۰۰ تا چهار هزار میلیارد تومان از این اعتبار منعقد شده است.

وی با انتقاد از برخی مدیران نسبت به خواستن فرصت برای ادامه روند اخذ تسهیلات افزود: فرصتی باقی نمانده و تعلل و دادن فرصت بیش از این ، نه تنها فرصت نبوده بلکه مصداق بارز فرصت سوزی است.

وی با انتقاد از عدم دریافت تسهیلات صندوق در حوزه صنعت و گردشگری نیز اظهار داشت: مدیران عامل بانکها باید سخت گیری های بی مورد را کنار گذاشته و به احقاق حقوق مردم توجه کنند، چراکه در غیراینصورت در حق مردم استان و بیکاران اجحاف شده است.

بازوند ادامه داد: بانکها باید دریافت این تسهیلات به ویژه در بخش صنعت را پیگیری کنند در غیر اینصورت داوطلبانه از سمت خود کنار رفته تا فرد دیگری حق و حقوق مردم استان را زنده کند.

وی گفت: مصوبه هیات دولت متعلق به مردم لرستان است و این انصاف نیست این مردم که سالها اعتباری از صندوق توسعه ملی دریافت نکرده اند، این بار نیز از حق خود محروم شوند.

وی با بیان اینکه به طور قطع لشکر بیکاران استان شامل حال خانواده مدیران بانکها نیز می شود افزود: این سخت گیری ها به معنای اذیت کردن مردم است ، چرا که در سایر استانها بانکها طرح های دریافتی را با رعایت منطقی مسائل قانونی به صندوق معرفی کرده اند.

وی ادامه داد: یکهزار و ۶۴۰ میلیارد ریال طرح مطالعه و تصویب شده نیز به بانکهای عامل در تهران منتقل شده که باید با پیگیری مدیران بانکها طی مدت یک هفته به صندوق توسعه ملی ارجاع شود.

بازوند همچنین از مطالعه یکهزار و ۴۸۰ میلیارد ریال طرح مختلف و تایید این طرح ها در بانکهای استانی گفت: مدیران بانکها و دستگاهها نیز مکلف هستند این طرح ها به بانکهای مطبوع خود در تهران و سپس به صندوق توسعه ملی معرفی کنند.

سخنان بازوند و گلایه مندی وی از بانکی ها در شرایطی است که لرستان همچنان محروم بوده و هم اکنون که این چنین فرصت طلایی نصیب مردم شده نباید با برخی رفتارهای اداری نابجا، این فرصت را از دست داد.

مدیران دستگاهها و بانکها باید توجه داشته باشند که قفل صندوق توسعه ملی که به کمک تیم اجرایی استان و دولت یازدهم تکانی خورده و در حال باز شدن است، نباید با برخی اقدامات سهل انگارانه و بی توجهی ها بسته بماند.

به هر حال ، شاه کلید طلایی قفل صندوق توسعه ملی در لرستان توسط استاندار از دکتر روحانی دریافت شده و این مدیران دستگاهها و به ویژه بانکها هستند که باید با همت و نگاه به آینده، در این صندوق را به روی مردم لرستان بگشایند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62265

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. خدایی تا کی میهایت چنی بمونم بابا کمی وختو بیایت ارا ایما باید هرجا بویمو لریم ومو بخنن

  2. با سلام خدمت استاندار محترم
    خدایی اگه به این طرحها برسند لرستان آباد آباد می شود محیطی مستعد داریم و مسئولان متعهد و باسواد و پیگیری لازم دارد که این استان به استانهای برتر بپیوندد.

  3. باسلام خدمت استاندار پیگیر و زحمت کش
    اگر این گونه مسائل پیگریی شود مطمنادر زمانی که شما استاندار این استان هستید پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت بطور مثال بنده از سال ۸۹ تا الان یک طرح در خصوص گردشگری ارائه داده ام و با اینکه کلیه مراحل را انجام داده ام و فقط همکاری بانکها مورد نیاز بود اما سنگهایی که بر سر راه نهادند آنقدر بزرگ بودند که
    الان بجای یک طرح گردشگری خوب در استانمان هنوز هم زمینی خالی برجاست …در حالیکه آن طرح میتوانست فضایی شایسته استانمانمان باشد امیدوارییم پیگیریتان مستمر و ادامه دار تا رسیدن به نتیجه مطلوب باشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.