- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۲۵هزارتن شن ونمک برای انجام عملیات راهداری زمستانی درلرستان ذخیره شد

81426159-6141157 [1] 

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: ۲۵ هزار تن شن و نمک به منظور انجام عملیات های راهداری زمستانی در محورهای ارتباطی استان ذخیره سازی شده است.
به گزارش میرملاس نیوز، ‘ناصر محبی’ روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: این میزان شامل هشت هزار تن نمک و ۱۷ هزار تن شن بوده که در زمسان فصل سرما و یخبندان در سطح جاده های استان استفاده می شود.

وی با اشاره به وجود ۱۶ گردنه برفگیر در محورهای ارتباطی استان گفت: برخی تیم های راهداری ازاول آذرماه جاری به منظور خدمت رسانی به مردم و رانندگان عبوری در محورهای ارتباطی کوهستانی و برفگیر استان مستقر شده اند و استقرار رسمی ۳۵ تیم راهداری زمستای استان از نیمه آذرماه امسال انجام شده است.

به گفته وی ۴۸۰ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۵۱۹ میلیون متر مکعب عملیات برفروبی به منظور بازگشایی محورهای ارتباطی در سال گذشته انجام شد.

محبی تصریح کرد: در این زمینه ۱۵ هزار و ۹۷۱ تن شن و نمک به منظور انجام عملیات های راهداری زمستانی که در راهدارخانه ها و انبارهای موجود ذخیره سازی شده بود استفاده شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع سال گذشته ۱۳ مرحله عملیات برفروبی در مدت های متفاوت چند ساعت تا چند روز انجام و دو میلیون و ۵۷۱ هزار و ۴۳۰ کیلومتر باند نیز برفروبی و نمک پاشی شد.

وی اظهار داشت: امسال نیز ۳۵ تیم راهداری زمستانی ۱۵ آذرماه جاری به صورت رسمی در محورهای ارتباطی برفگیر و کوهستانی استان مستقر می شود.

محبی با بیان اینکه دو تیم راهداری زمستانی استان متعلق به بخش خصوصی است افزود: در مجموع ۳۶۵ نفر با استفاده از ۲۴۶ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه تیم های راهداری تا ۲۰ فروردین ماه سال اینده با استقرار در این اماکن برفروبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی استان را در فصل زمستان برعهده دارند، اظهار کرد: با توجه به برفگیر بودن برخی از محورهای کوهستانی استان از جمله گردنه های تیراب، رازان و زاغه ، حضور و فعالیت گروههای راهداری برای پاکسازی و بازگشایی مسیر در هنگام بارش برف ضروری است.

لرستان دارای ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۵۶ کیلومتر راه فرعی، ۱۰۴ کیلومتر آزاد راه و ۳۷۰ کیلومتر مسیر بزرگراه است.