تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

۴۰۰ روستای لرستان خالی از سکنه است

  • کد خبر : 62344
  • 24 آذر 1393 - 13:19

  نماینده جامعه دهیاران روستاهای لرستان گفت: مشکلات روستائیان با گفتاردرمانی رفع نمی‎شود. به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، شوشتری در همایش راهکارهای توسعه روستایی لرستان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد، افزود: مشکلات و معضلات حاکم بر روستاهای لرستان با گفتاردرمانی ترفیع نخواهد شد. وی بیان کرد: […]

36601t

 

نماینده جامعه دهیاران روستاهای لرستان گفت: مشکلات روستائیان با گفتاردرمانی رفع نمی‎شود.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، شوشتری در همایش راهکارهای توسعه روستایی لرستان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد، افزود: مشکلات و معضلات حاکم بر روستاهای لرستان با گفتاردرمانی ترفیع نخواهد شد.

وی بیان کرد: از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی در لرستان تنها ۷۰۰ هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: ۴۰۰ روستا از لرستان خالی از سکنه هستند و ۳۶۰۰ روستا در این استان پراکنده هستند.

شوشتری با اشاره به اینکه عوامل متعددی موجب کاهش جمعیت روستاها می‎شود، یادآور شد: رفع و مهار این علل سبب توقف و کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها خواهد شد؛ پرداخت وام کم‎بهره به روستانشینان یکی از راهکارهای ترویج مهاجرت معکوس روستائیان است.

وی ادامه داد: فراهم‎سازی زیرساخت‎ها برای توسعه یافتگی هر روستا لازم است و هر نهاد و سازمانی ازجمله اداره کل تربیت بدنی و… باید به نوبه خود به سراغ روستاها و رسیدگی به اوضاع آنها بپردازند.

نماینده جامعه دهیاران روستاهای لرستان یادآور شد: عدم ثبات قیمت محصولات کشاورزی، حاشیه مانده تعاونی‎های روستایی، خرد کردن اراضی و… از جمله علل مهاجرت از روستا به شهر است.

شوشتری اظهار کرد: ساماندهی نخبگان روستایی، مقابله مناسب با شهرزدگی در روستاها، ایجاد نهضت مقابله با آسیب‎های اجتماعی و… از جمله راهکارهای مهاجرت معکوس روستائیان است.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62344

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.