تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

لبیک ۲۰ میلیونی اربعین حسینی و پیام های آن

  • کد خبر : 62411
  • 26 آذر 1393 - 16:43

  عزت اله امیری / میرملاس نیوز :  محرم راز دل بلاجویان و حرم مصفای اهل دل است، محرم نقطه پرگار اهل ولایت ، محرم کتاب خون و شهادت، شور و شعور و کتاب عشق و شکوه شقایق شیدایی و کتاب غلبه نور بر ظلمت و جهل و نادانی است.محرم ماه حماسه و شجاعت و […]

451713_428

 

عزت اله امیری / میرملاس نیوز : 

محرم راز دل بلاجویان و حرم مصفای اهل دل است، محرم نقطه پرگار اهل ولایت ، محرم کتاب خون و شهادت، شور و شعور و کتاب عشق و شکوه شقایق شیدایی و کتاب غلبه نور بر ظلمت و جهل و نادانی است.
محرم ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی، ماه ظلم ستیزی و مبارزه با تبعیض و ذلت است. محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر و جمیع منکرات است. سلام بر حسین سید و سالار شهیدان ، سید اولیاء و شقایق سرخ روئیده در نینوا و سلام بر حسین نور دیده بندگان خدا ، گلبوته سرخ باغستان سبز توحید، عطیه بزرگ سرمدی و راهنمای راه رشد و شرف و فضیلت و هدف. سلام بر حسین که دلیری و آزادگی از قامت بلندش روئید و عشق از نامش حرمت یافت

چند روزی است که تیتر تمام خبر گزاری های کشور و خارج از کشور به مراسم معنوی مذهبی اربعین حسینی اختصاص دارد.اگر چه رسانه های بیگانه هر گز دوست نداشتند چنین رویدا دعظیمی را پوشش دهند اما پس از چند روزی که خود را به غفلت زدند مجبور شدند که با تیتر هایی که نشان از ناراحتی انها داشت مراسم اربعین را پوشش خبری بدهند.

برخی از خبر گزاری های معاند تنها توانسته بودن معادل چنین مراسم مذهبی را در هندوستان پیدا کنند اما این مراسم هم با مراسم اربعین از جهاتی تفاوت داشت که مراسم اربعین حسینی را ممتاز نشان می داد از جمله این که مراسم هندو ها هر سه سال یک بار بر گزار می شد ونسبت جمعیتی افراد شرکت کننده در مراسم اربعین به کل جمعیت شیعیان بسیار بیشتر از نسبت افراد شرکت کننده در مراسم هندو ها بود مراسم مذهبی هندی ها ۴ میلون شرکت کننده دارد.

پس از حضور میلیونی وبی سابقه عاشقان ابا عبدالله حسین (ع) خبر گزاری های غربی مجبور شدند گزارش این رویداد عظیم را هر چند به صورتی که خودشان می خواستند:
دولت فرانسه که این روز ها با گرفتن رشو ه از وهابیون منطقه خلیج فارس کاسه از آش داغتر شده و به شدت مواضعی خصمانه علیه ملت ایران در مذاکرات هسته ای گرفته و حتی بر اساس عقیده دیپلمات های غربی اختلاف بین فرانسه و امریکا در مورد بر نامه هسته ای ایران بسیار بیشتر از اختلاف بین ایران وامریکا است مجبور شد خبر این حضور حماسی را به صورتی خلاصه به صورت زیر منعکس کند: «میلیون‌ها شیعه از کشورهای مختلف با نادیده گرفتن تهدید‌ها و حملات خرابکارانه امروز (شنبه) در مراسم عزاداری اربعین امام حسین (ع) شرکت کردند.»
صدای امریکا نیز علی رغم میل باطنی خود پس از سکوتی چند روزه اعلام کرد: «با وجود آن که عراق در چند ماه گذشته با تحرکات پیکارجویان سنی‌مذهب افراطی گروه موسوم به دولت اسلامی روبرو بوده است، میلیون‌ها مسلمان شیعه برای شرکت در مراسم اربعین، امسال نیز در شهر کربلا گرد هم آمدند.»
بنگاه سخن پراکنی استعمار پیر بی بی سی نیز در گزارشی اعلام کرد: «میلیون‌ها زائر شیعه با وجود تهدیدهایی که از ناحیه گروه های تندرو وجود دارد، در مراسم اربعین در روز شنبه در شهر کربلا شرکت کردند. بسیاری از این زائران چندین روز پیاده‌روی کردند تا به عزاداری روز شنبه برسند. مسافت حدود ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا مسیر اصلی راهپیمایی زائران بوده است.»
انچه که در این روز ها تئوریسین های غربی را مات وسر گشته نمود اثراتی بود که این راهپیمایی میلیونی در بعد مذهبی و جهانی بر جای گذاشت .اولین نتیجه ای که می توان از این مراسم گرفت این بود که تلاش چندین ساله غرب و وهابیون منطقه هر گز نتوانسته است کوچکترین خللی در اعتقاد راستین شیعیان به مقدسات انها وارد کند . اگرچه امریکا برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی به خارج از مر ز های ایران اسلامی در ابتدای امر با وادار نمودن صدام حسین به مبارزه نظامی پرداخت که مردم ایران اسلامی با نثار خون خود نگذاشتند این طرح امریکا به سرانجام برسد .
پس از آن برای جلوه دان چهر های خشن از اسلام با ایجاد طالبان و در انتها داعش سعی نمودند که در بین جهانیان اسلام را دینی خشن و طرفدار افراطی گری نشان دهند. صرف میلیون ها دلار پول حاصل از در آمد کشور های نفت خیز حاشیه خلیج فارس برای شیعه هراسی ، ایجاد صد ها کانال ما هواره ای علیه شیعیان ،فشار بر گر و های شیعی در کشور های لبنان و دیگر کشور ها ، توطئه علیه دولت نوری مالکی و ایجاد اختلاف بین گر وهای شیعه در عراق که اگر دخالت مرجعیت دینی در عراق نبود مطابق بر نامه ریز انجام شده بعد از موصل بغداد نیز به تصرف گر وه های تکفیری در می امد همه نمونه ای از اقدامات شبکه غربی صهیونیستی و وهابی علیه شیعیان بود که هیچ کدام نتوانست نتیجه دلخواه انها را داشته باشد.
در این میان حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر در کربلا نشان داد که انچه غرب در این سال ها برای تفرقه بین شیعیان و هم چنین کاهش نفود انها در بین مردم منطقه انجام داده سرابی بیش نبوده و شیعیان هر جا که لازم باشد حضور خود را به دنیا نشان خواهند داد.
نتیجه دومی که از این اجتماع حماسی می توان گرفت قدرت پوشالی گرو های تکفیری بود در حالی که برخی سیاسیون ادعا می کردند که داعش در ۴۰ کیلومتری کربلا بود و در صدد ترساندن مردم برای عدم شرکت در این مراسم بودند شیعیان نشان دادند که بالاترین قدرت شیعه همان سلاح شهادت می باشد که دشمنان شیعه از درک معنی و مفهوم واقعی ان عاجزند و عشق به حسین (ع) و شهادت سلاحی است که هیچ توپ وتانکی نمی تواند جلوی ان را بگیرد .
مورد بعدی و حدت بین امت اسلامی بود که فارغ از مرز های جغرافیای و قومیت وزبان و فرهنگ همه تحت پر چم های یا حسین (ع) وحدانیت وامت واحده بودن خود را نشان دادند به طوری که حضور این زائران از بیش از ۶۰ کشور دنیا نشان داد که مسلمانان می توانند با اتحاد خود و با کنار گذاشتن اختلافات جزیی خود صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.
راهپیماین در این مراسم حماسی نشان دادند که با پیروی از مر جعیت دینی اگر مقدسات شیعیان مورد تعرض قرار بگیرد هر گز سکوت نخواهند کرد و با این مراسم به گر وهای تکفیری و برخی کشور های حامی انها نشان دادند که در صورت نیاز حاضرند با اهدائ جان خود و بدون ترس از هیچ قدرتی به مقابله با انها بپردازند.
از بعد سیاسی نیز این همایش پیام های خاص خود را داشت . در حالی که امریکا در طول سال های حضور خود در عراق در شرایط عادی هر گز نتوانست امنیتی را برای مردم عراق تامین نماید حامیان وبر گزار کنند گان این مراسم حماسی و بی نظیر نشان دادند که چگونه می توان با کمترین امکانات ودر شرایط سخت و دشوار که گرو های تکفیری در ۴۰ کیلومتری راهپیمایان قرار داشتند امنیت کامل مراسم را تامین کرد .
اگر چه رسانه های غربی و مخالفان جمهوری اسلامی همواره بر فاصله گرفتن مردم از نظام و مقدسات دینی تا کید می کنند وبا استفاده از رسانه های مجازی سمعی وبصری سعی در القا نمودن این امر دارند حضور این جمعیت عاشق اهل بیت تبلیغات چندین وچند ساله انها را نقش بر آب نمود.
این مراسم پیامی هم برای مسئولان دولت عراق و کشور های منطقه داشت که اگر بر بسیج نیرو های مردمی خود تکیه کنند می توان مشکلات را بوسیله مردم بر طرف نمود مثلا چه کسی باور می کرد که کربلا و شهر های مذهبی عراق بتوانند بیش از ۲۰ میلیون زائر را سر سامان بدهند و مشکلات ترد د و تغذیه ای و بهداشتی ان ها را بر طرف نمودهمه دیدند که چگونه در حالی که شهر های عراق فاقد زیر ساخت های لارم برای این جمعیت بودند اما با همکاری مردم کوچکترین مشکلی برای زائران بوجود نیامد.
در مراسم معنوی زیارت خانه خدا در عربستان در حج تمتع حدود ۴ میلیون نفر شرکت می کنند و این در حالی است که عربستان سالی های زیادی تجربه این کار را دارد واز نظر زیر ساخت ها و بودجه مادی مشکلی ندارد اما این مراسم در شرایط خاصی ودر زمانی کوتاه وبه صورت غیر منتظره انجام گرفت یعنی در حالی که تصور می شد به دلیل حضور داعش در عراق جمعیت شرکت کننده در مراسم کمتر از سال های قبل باشد اما موقعیت شناسی زمانی ومکانی مرجعیت دینی شیعیان و مردم عاشق امام حسین (ع) پیش بینی ها را بر هم زد وشیعیان با شرکت در این مراسم باعث پایداری و وقوام تفکر شیعی و احیاء مراسمات مذهبی خود شدند.
همیشه در راه پیمایی های روز های خاص انقلاب همچون ۲۲ بهمن وروز قدس و ۱۳ ابان خبر گزاری های غربی ادعا می کنند که مردم را با زور از روستا ها می اورند و یا با دادن کیک وساندیس مردم را به راهپیمایی اوردند ویا به صورت اجباری کار مندان را به راهپیمایی اوردند.اما این بار دوربین های خبر گزاری ها دیدند در خارج از کشور ایران نه تنها مردم ایران بلکه مردم سایر کشور ها چگونه با نصب عکس های از امام راحل و مقام معظم رهبری در موکب ها و پشت کوله پشتی ها وسایر جاها ارادت خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان کشورمان ابراز نمودند.
هم اکنون دنیا می داند که ملت های مسلمان با الگو قرار دادن انقلاب اسلامی ایران چگونه نظام مقدس ایران اسلامی را تنها نظام مبتنی بر ارزش های دینی و اسلامی می دانند . کشور عراق نمونه ای است از حضور معنوی ایران که چگونه بدون تصرف نظامی و بدون صرف هزینه های میلیاردی می توان نظر مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی جلب کرد هر چند ملت مسلمان عراق می دانند که دوست ودشمن واقعی انها چه کسانی هستند و هر چند برخی کشور ها مانند عربستان می دانند که اگر میلیون ها دلار دیگر صرف تفکر وهابیت بکنند واگر در خروج شیعیان از عربستان برای شرکت در اربعین جلوگیری کنند تفکر شیعه تا پشت مرز های انها نفوذ نموده بطوری که شیعیان یمن حیاط خلوت اقدامات تفرقه افکنانه ی عربستان را از آنها گرفته وحضور بیش از ۲۰ میلیون شیعه در ۲۵۰ کیلومتری مرز های عربستان در مراسم اربعین امسال نشان از تغییر شرایط گذشته به نفع شیعیان و به ضرر وهابیون است .
این مراسم نوید قدرت نمایی شیعیان در سال های اینده به مخالفان شیعه خواهد بود .بدون شک اتاق های فکر صهیونیست ها و هابیون در این مورد بی کار نخواهند نشست و درصدد مقابله با این امر خواهند پرداخت که چگونه به زعم انها اثرات این مراسم را کمتر کنند و باید مسئولان امر با بررسی کامل این مراسم دستاورد های ان را مورد تحلیل قرار دهند . برای سال های اینده با بر نامه ریز ی مناسب این حماسه مذهبی بی نظیر را مورد حمایت قرار داده تا مشکلات بوجود امده در مراسم امسال همچون مشکلات بر گشت انها به خانه های شان را بر طرف نمایند

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جناب آقای امیری عزیز
    بسیار زیبا و دلچسب بود . خسته نباشید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.