- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معاون سیاسی استاندار : رسانه‌ها ظرفیت‌های توسعه ی لرستان را معرفی کنند/ دستگاه ها شکایتشان را از رسانه ها پس بگیرند

MG_0063

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: استان لرستان دارای نقاط قوت زیادی است و رسانه‌ها باید ظرفیت‌ها و این نقاط را معرفی کنند تا روند توسعه‌ای استان شتاب بیشتری بردارد.

به گزارش میرملاس به نقل تسنیم، سید سعید شاهرخی در سومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: در بخش‌نامه معاون اول رئیس‌جمهوری که به شورای اطلاع‌رسانی ابلاغ‌شده است که هر نوع اقامه دعوی علیه رسانه‌ها باید از کانال شورای اطلاع‌رسانی بگذرد.

وی افزود: در حقیقت ابلاغ این موضوع از طرف معاون اول رئیس‌جمهور خط و مشی سیاست دولت در مواجه با رسانه‌ها و جراید است و ما به‌عنوان کارگزاران دولت مکلف و موظف به اجرای این موضوع هستیم و به‌طور یقین این سیاست دولت عملیاتی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: طرح کردن مجدد این موضوع به این منظور است که روی این مسئله تأکید شود و علی‌رغم اینکه‌این موضوع به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ گردیده است این جلسه تأکیدی است تا این دستگاه‌ها به اجرای سیاست دولت بپردازند.

شاهرخی عنوان کرد: در این راستا چنین برداشت می‌شود که تأکید رئیس‌جمهور بر این بوده است که دولت واقعاً از نقد سازنده به‌طور قوی استقبال می‌کند چون این امر شتاب توسعه و پیشرفت و تحقق اهداف دولت را دارد.

وی گفت: با باز شدن فضای نقد کمکی به مسئولان است چراکه نقد مانند چراغی است که می‌تواند در شتاب مسیری که در پیش روداریم کمک می‌کند و مدیران باید به این امر اعتقاد عمیق، قلبی و عملی داشته باشند و خیلی زود از نقدی که از عملکردشان می‌شود برافروخته نشوند و سعه‌صدر داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان اظهار داشت: مدیران باکمی توجه و حوصله خواهند فهمید که نقد سازنده برای اهدافی که در هر سازمان به دنبال آن هستند اثر گزار است.

شاهرخی افزود: البته بین نقد سازنده و سیاه نمایی تفاوت است و ادبیاتی که در این دو نقد به کلر گرفته می‌شود کاملاً متفاوت است.

وی عنوان کرد: مدیران لازم است این موضوعات را رعایت کنند و امیدواریم به سعه‌صدر این خویشتن‌داری دوطرفه باشد و شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزند که توسعه استان و عبور از تنگناها باشد و در این زمینه خدایی نکرده به خاطر برخی مسائل که اندک هستند شاهد برخورد احساسی نباشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: برای رسیدن به توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باید از خواسته‌های کوچک و مسائلی که ممکن است وقت را تلف کند عبور کنیم تا به اهداف بزرگ برسیم.

شاهرخی عنوان کرد: در این رابطه مدیران سخت‌گیرانه برخورد نکنند و خیلی زود به دادگاه و این‌گونه مسائل روی نیاورند بنابراین همه باید مقید به رعایت این دستورالعمل باشیم و متقابلاً اصحاب رسانه هم رعایت کنند که کار به شورای اطلاع‌رسانی نکشد.

وی گفت: در بین مدیران استان ممکن است دو سه نفر باشند که سعه‌صدر نداشته باشند پس آن‌ها را باید به شکلی هدایت کرد تا یک فضای صمیمی با حفظ موضوع نگرش به یک موضوع بنگرند چون دلیلی ندارد همه از یک منظر نگاه کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: اگر فضای صمیمی به نفع استان و به‌دوراز حب، بغض و هوای نفس باشد تلاشی است تا به هدف بزرگ برسیم البته اگر دستگاهی هم مورد هجمه قرار گرفت و سزاوار برخورد قضایی شد حتماً تائیدیه آن از طرف شورای اطلاع‌رسانی به آن دستگاه اجرایی می دهیم و به آن پاسخ داده می‌شود و حمایت حقوقی وقضایی از آن دستگاه مربوطه می‌شود.

شاهرخی اظهار داشت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی سعی کنند که به دستگاه قضایی روی نیاورند و اگر شکایتی داشتند با تمهیداتی که توسط دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی ترتیب خواهد داد پس گرفته شود مگر اینکه مورد خاصی باشد.

وی افزود: البته در طول این سال هیچ مورد حادی که قابل‌پیگیری قضایی باشد نداشته‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: استان لرستان دارای نقاط قوت زیادی است و رسانه‌ها باید ظرفیت‌ها و این نقاط را معرفی کنند تا روند توسعه‌ای استان شتاب بیشتری بردارد.