تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

ابراهیم آقامحمدی / طرح بستن تنگه هرمز بزودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود

  • کد خبر : 6247
  • 13 تیر 1391 - 0:54

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تدوین طرحی دو فوریتی توسط ۱۰۰نماینده مجلس برای مسدود کردن تنگه هرمز در پاسخ به تحریم های غرب خبر داد. به گزارش میرملاس نیوز؛ به نقل ازمهر ابراهیم آقامحمدی اعلام کرد طرحی درکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه شده که بر جلوگیری از تردد […]

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تدوین طرحی دو فوریتی توسط ۱۰۰نماینده مجلس برای مسدود کردن تنگه هرمز در پاسخ به تحریم های غرب خبر داد.

به گزارش میرملاس نیوز؛ به نقل ازمهر ابراهیم آقامحمدی اعلام کرد طرحی درکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه شده که بر جلوگیری از تردد نفتکش‌هایی که به کشورهای تحریم‌کننده ایران، نفت حمل می‌کنند، از تنگه هرمز تأکید دارد.

 نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح در پاسخ به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.

وی با بیان اینکه طرح مسدود کردن تنگه هرمز دارای یک ماده واحده است، تأکید کرد: مطابق این ماده واحده دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است تا بر اساس حق حاکمیت خود از عبور نفتکش‌هایی که به کشورهای تحریم‌کننده ایران، نفت حمل می‌کنند، جلوگیری کند.

آقامحمدی تصریح کرد: این طرح دارای قید ۲ فوریت بوده و تا پایان روزیکشنبه (۱۱ تیر) به امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس رسید.

وی هدف از تهیه این طرح را پاسخ به تحریم های ظالمانه نفتی غرب علیه ایران خواند و گفت: وقتی آنها ناجوانمردانه و با رفتار ظالمانه دست به تحریم نفتی علیه ایران می‌زنند، اعمال حق حاکمیت در آب‌های داخلی و ساحلی ایران، حداقل اقدام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: این طرح به زودی به صحن علنی مجلس می آید.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=6247

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 21در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۱
  1. به نظر من باید از موضع قدرت وارد شد.ظاهرا مصاحبه نماینده خرم آباد توی محافل غربی خیلی سر و صدا کرده…

  2. اعلان علنی جنگ!!!!!!!!!!!!!!

  3. قرارشدماکنعلی وجودکی راعوض کنی تنگه هرمز چه ربطی به لرستان دارد…

  4. دوست عزیز دانشگاهی
    فکر نمی کنم در کلام نماینده خرم آباد و افرادی که طرح بسته شدن تنگه هرمز را نوشته اند بوی از جنگ به مشام برسد اما نکته ظریفی در آن است که باید توجه شود وقتی اتحادیه اروپا و دیگر کشور های غربی رای به تحریم ایران می دهند در پاسخ به آنها چه باید کرد ؟
    این سئوال مهمی است که باید تحلیل گران سیاسی ما روی آن نظر بدهند . نماینده خرم آباد و دیگر نماینده گان به نظر من رای به اقتدار ایران داده اند نه اعلان جنگ که میان این دو تفاوت بسیاری است .
    دیگر اینکه باید به کلام ابراهیم آقا محمدی توجه شود که چه چیزی در آن نهفته است که رسانه های غربی به ویژه بی بی سی را چنین برآشفته کرده است . و در این شرایط وظیفه ما چیست ؟
    باید عاقلانه به موضوع نگاه کرد وقتی دنیای غرب به دنبال برد در این بازی هستند آیا رو کردن کارتی ( بستن تنگه هرمز ) که باعث برد ایران در این بازی می شود نشانه اقتدار ملت ایران نیست .

  5. جناب نماینده شما بهتر است به فکر بستن ورودی شهر خرم آباد باشید که قرار بود نگذارید مدیران نا لایق از آن عبور کنند مگر اینکه به مردم پاسخ بدهند

  6. به نظر بنده جدا از نتیجه این بحث پس از سالها یکی از نمایندگان منطقه محروم لرستان در مورد سیاست های کلی نظام اظهار نظر نموده جای تشکر دارد

  7. آقای تیمورخان اتفاقا نکته جالبی اشاره کردند که نشان شمی دهد از دید نمایندگان تعویض ماکنعلی و جودکی هیچ اهمیتی حداقل فعلا نداره موضوعات مهمتر از این زیاده اونا البته همین حالا هم موندن یا رفتنشون خیلی فرقی نداره چون جایگاهی بین کارمندای خودشون هم ندارن

  8. لطفا در باره آزادی آموزش و پرورش استان لرستان نیز اعلام نظر فرمایید.

  9. آزادی آموزش و پرورش لرستان پس از گذشت ۳ ماه چی شد؟

  10. برید مشکلات شهر رو درست کنید
    ماکنعلی بلده کار خودشو انجام بده
    شما بگید آموزش و پرورش چه مشکلی داره؟
    خدایی قضاوت کنید

  11. آقا محمدی جان شما رفتید برای خرم آباد کار کنید یا تنگه هرمز را ببندی ؟

  12. این همه شعار میدادی که ماکنعلی رو عوض میکنی اما مثل اینکه تا الان ثابت شده که قدرت اون از تو خیلی بیشتره
    حالا ببینیم تو برای مردم چه میکنی که میگفتی شعورم را نادیده مگیر . . .

  13. ای با با نمیدونم تا کی میخوایم دانایی خودمونو زیر سوال ببریم ……….قرار بود ماکنعلیو عوض کنی واز این حرفا تواین موقعیت زمانی مهمترین مسله همین تحریمه ……فکر کردم حداقل نسل جدید یه کمی کلی تر وعمقی تفکر میکنند نه محدود به شهرو استان ……..دیگه کیو دوسداری به قول خودت عوض کنه

  14. اقامحمدی جان یادتان میاد درسخنرانی هایت ودرهمایشهایکسره میگفتی امو.زش وپرورش رادرست و رییسش را عوض میکنم پس چی شد ان شعارها

  15. سلام
    لطفا از ارائه نظرهای خارج از موضوع درج شده خود داری کنید
    مدیر محترم سایت از انتشار این گونه نظر ها خود داری نماید.

  16. اول قرار بود درد مردم رنج دیده لرستان را به گوش اون بالا برسانی بعد به فکر ارائه تز برای حل مشکل تحریمات باشی
    با بستن تنگه هرمز ننه مشکلی از مردم مشکلات لرستان کم میشه نه مشکل تحریمات ایران حل میشه

  17. اقامحمدی خودش خوب میدونه چیکار کنه شما هم به جای اینکه حمایتش کنید میزنید تو سرش

  18. ای همه عزیزان که نظردادید ما متاسفانه درد خودمان را گم کرده ایم اولا نماینده خصوصا نماینده ای که عضو کمیسیون امنیت ملی هم باشد حق اظهار نظر در مورد همه مسائل داخلی و خارجی را دارد ثانیا مشکل لرستان با رفتن چند مدیر و آمدن چند مدیر حل نمیشود آنچه درد لاعلاج لرستان است چیزی جز سیاست زدگی مسئولین و نبود عنصر اکسیر همدلی نیست که در این هیاهوی لاینقطع آنچه به جایی نرسد ناله چند صد هزاری بیکاران لرستان است.

  19. راستی آقای دکتر! اون حاج آقایی که در همایش مذکور گفتند اگر آقا محمدی رای نیاورد جای ما در این شهر نیست. الان جایش کجاست؟ در پایتخت؟ یا آموزش و پرورش؟

  20. هنوز هم صدایت در گوشم مانده که در خیابان انقلاب فریاد زدی آموزشو پرورش شنبه آزاد خواهدشد . یه چن شمه .

  21. مشکل اینه که ما فکر میکنیم نماینده باید تو همون یکی دو ماه اول باید اوضاع شهرو صدو هشتاد درجه عوض کنه ولی اینطور نیست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.