- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان: نگاه به روستا باید تغییر یابد

81430980-6148835 [1]

 

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت : باید نگاه و دیدگاهها را به مقوله روستا و روستا نشینی تغییر داد.

به گزارش میرملاس ، ‘غلامرضا عبدالهی’ روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا در نورآباد افزود: متاسفانه نگاه به حوزه روستا به عنوان مناطقی محروم از امکانات اولیه زندگی است در حالیکه روستا محلی مولد در حوزه های مختلف است.

یه گفته وی به سبب کوتاهی رژیم گذشته روستاهای ما در محرومیت بسر می بردند اما با پیروزی انقلاب و بر اساس سیاست اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت رسانی و محرومیت زدایی از روستاها در برنامه های اصولی قرارگرفته است.

وی اظهار داشت :باید در حوزه روستاها از این مناطق به عنوان مراکز تولیدی که تامین کننده مواد غذایی جامعه است نگاه کنیم و در برنامه های توسعه ای ، تولید و اشتغال زایی را در راس برنامه ها قرار داد.

وی با بیان اهمیت توسعه روستاها و نقش آن در توسعه ملی افزود: اگر می خواهیم استان لرستان به توسعه همه جانبه دست یابد بایستی به توسعه روستایی اهمیت داد و این رویکرد در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفته است.

‘عبدالهی’ بیان داشت : ۳۸ درصد از جمعیت استان لرستان در روستاها ساکن هستند و لازم است روستاییان نیز همانند جامعه شهری از فرصت ها برخوردار شوند.

براساس یافته های دیرینه شناسان در تپه عبدالحسینی شهرستان دلفان ، لرستان یکی از نخستین سکونت گاههای (یکجانشینی) است که قدمت آن به بیش از چهل هزار سال قبل بر می گردد.

در استان لرستان دو هزار و ۸۶۱ روستا با بیش از ۶۷۷ هزار نفر جمعیت زندگی می کند.