تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

سفیر اتریش: نمایشگاه آثار تاریخی کلماکره در اتریش دایر می‎کنیم

  • کد خبر : 62587
  • 29 آذر 1393 - 12:24

    سفیرفرهنگی اتریش در جریان بازدید از قلعه فلک‎الافلاک اظهار کرد: اشیاء موزه لرستان می‎تواند در سراسر جهان به نمایش گذاشته شود. به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، پیتر لاییش در این بازدید به بنای فلک‎الافلاک اشاره کرد و گفت: بسیار جذاب بود و تاکنون چنین قلعه‎ای ندیده بودم، همچنین اطلاعات خوب و […]

36744t

 

 

سفیرفرهنگی اتریش در جریان بازدید از قلعه فلک‎الافلاک اظهار کرد: اشیاء موزه لرستان می‎تواند در سراسر جهان به نمایش گذاشته شود.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، پیتر لاییش در این بازدید به بنای فلک‎الافلاک اشاره کرد و گفت: بسیار جذاب بود و تاکنون چنین قلعه‎ای ندیده بودم، همچنین اطلاعات خوب و نکات جالبی درباره زندگی مردمی که در لرستان وجود داشتند پیدا کردم.

وی به تاریخچه سکونت در لرستان که مربوط به پیش از میلاد مسیح است، اشاره  کرد و یادآور شد: سنت‎هایی که در موزه مردم‎شناسی نمایش داده شده، از زندگی روزمره گرفته تا موسیقی اصیل لرستان بسیار زیباست، به طوریکه تحت‎تاثیر قرار گرفتم.

این سفیر گفت: اولین‎بار است که به لرستان آمده‎ام و از این بابت خوشحالم.

لاییش درپاسخ  به این سوال مدیرکل میراث فرهنگی که آیا لرستان و اتریش می‎‌توانند تبادلات فرهنگی از جمله ایجاد نمایشگاه، موزه و معرفی جاذبه‎ها داشته باشند، افزود: اشیاء موزه‎باستان‎شناسی لرستان می‎تواند در سراسر جهان به نمایش گذاشته شود چرا که منحصربفرد هستند.

 وی تصریح کرد: آمادگی داریم نمایشگاهی موقت از آثار تاریخی کلماکره در اتریش دایر کنیم و جاذبه‎های لرستان را در قالب نمایشگاه یا هر چیز دیگری به مردم اتریش معرفی کنیم.

سفیر اتریش عنوان کرد: در نظر داریم با کارشناسان و باستان‎شناسان اتریش صحبت کند و امیدوار است لرستان و اتریش بتوانند اطلاعات خوبی با هم ردوبدل کنند.

وی در پاسخ مدیرکل میراث فرهنگی لرستان در مورد اجرای برنامه‎های مشترک از جمله شب‎های فرهنگی یادآورشد:  ما از این برنامه‎ها خیلی استقبال می‎کنیم، چون لرستان کمتر در جهان شناخته‎شده و این فرصت خوبی است که بتواند دیده شود.

این مقام مسئول گفت: مایلم پتانسیل‎هایی که در لرستان وجود دارد و زمینه‎هایی که می‎توانیم ارتباط برقرار کنیم به همکاران  خود و مسئولان اتریش معرفی کنم.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62587

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.