تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

پاسخ حجت الاسلام حنان به انتقادات از سخنرانی همایش اصلاح طلبان کوهدشت

  • کد خبر : 62748
  • 01 دی 1393 - 3:10

    به گزارش میرملاس ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حنان  به واکنش ها و انتقادات نسبت به سخنرانی وی در همایش اصلاح طلبی کوهدشت پاسخ داد. متن این پاسخ به شرح زیر است: همه‌ی دلسوزان و معتقدان به آرمانهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) امروزه به این نکته اذعان دارند […]

0 (23)

 

 

به گزارش میرملاس ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حنان  به واکنش ها و انتقادات نسبت به سخنرانی وی در همایش اصلاح طلبی کوهدشت پاسخ داد.

متن این پاسخ به شرح زیر است:

همه‌ی دلسوزان و معتقدان به آرمانهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) امروزه به این نکته اذعان دارند که پس از مراحل سخت و طاقت‌فرسایی که انقلاب اسلامی با پرداخت هزینه‌های فراوانی اکنون به ساحل امن رسیده و گوهر گرانبهای در جهان ناامن و پُر از تشویش در حال تلألو و پرتوافکنی می‌باشد و حربه‌های ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی با روش‌های مدبرانه و بر سبیل ناشی اعتدال که شعار محوری دولت یازدهم می‌باشد در حال رنگ باختن است و میرود که دنیای استکبار را به این باور که جز با نقش ایران نمی‌توان مشکلات منطقه را حل کرد، برساند.

باتوجه به مقدمه‌ی فوق، برخود لازم دانستم که چند نکته درباره سخنرانی‌ام که در همایش فعالان سیاسی ستاد دکتر روحانی ایراد شده را برای تنویر افکار عمومی مطرح کنم و آن این‌که: این حقیر در حمایت از مواضع حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و دولت تدبیر و امید، سخنانی را بیان داشتم که با هدف تحکیم پایه‌های نظام و دفاع از اصول و مبانی اعتقادی سیاسی امام بوده است.

محور صحبت‌های من در بیان و تشریح پیامدهای افراطی‌گری و تندروی در حیطه سیاسی و اعتقادی بوده که افراطی‌گری در طول تاریخ اسلام، ضربه سختی به اسلام وارد کرده که هنوز که هنوز است اسلام و مسلمین، تاوان آن تفکرات افراطی را می‌پردازد و امروز نیز به‌وسیله‌ی جریانات افراطی در بعضی از کشورهای مسلمان، خسارتی که به اسلام و مسلمین زده‌اند جبران‌ناپذیر است و اگر هم اسمی از شخص خاص یا جناح خاص برده شده به‌دور از هرگونه توهین و یا تخریب بوده.

ما به تمام افرادی که در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند احترام می‌گذاریم و اگر از سخنان اینجانب، برداشت اهانت شده، همگان بدانند که در قاموس و روحیه فردی اینجانب و در ادبیات دولت، هیچ‌گونه قرینه‌ای یا صراحتی که دال بر توهین به افراد و یا جناح‌هایی که در چارچوب قانون حرکت کنند، نیست.

آن‌چه هدف سخنرانی بوده است این است که افراط‌گری در هیچ اندیشه‌ای مورد قبول نیست و دولت محترم تدبیر و امید، دولت عقلانیت است و انتظار می‌رود همه‌ی اندیشه‌ها به دولت کمک کنند.

آن‌چه بیان شده تحلیل شخصی این‌جانب به عنوان یک روحانی و استاد دانشگاه بوده که به عنوان سخنرانی در این همایش مطرح شده است.

همه‌ی نهادهای قانونی، قابل احترام‌اند و با همکاری و هماهنگی یکدیگر، می‌توانیم جامعه‌ای توسعه‌یافته و با پیشرفت اخلاقی داشته باشیم و در جهت تأمین اهداف مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و دولت، در خصوص فرهنگ، موفق باشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 50در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵۰
  1. آقای حنان توهین به کسی نکرده است واقعیات را گفته.نتیجه گفتار آقای حنان اینست که افراطی گری و تندرویها به دین ضربه میزند.دین اسلام دین مهربانی است و خشونت گفتار و کردار در دین اسلام جایی ندارد.

    • جناب حنان خود از افراطیون اصلاحاتی هستند. دستیابی از سر مردم بردارید.

    • اقا باهات موافقم

      • باسلام وعرض ادب خدمت مدیرسایت ارزشمندو بیطرف میرملاس وکلیه مخاطبین این سایت.به عنوان اصولگریی که ازسال ۱۳۶۴ تاکنون جناب حاج حمید حنان راشناخته،وبا اخلاق ومرام وشخصیت ایشان آشنایی کامل دارم ،وظیفه خود دیدم دربرابرافرادی که ایشان راموردهجمه های ناروای خودقرارداده اند ،عندالله عندالرسول فقط برسبیل حق گویی و دعوت همگان به رعایت عدالت وانصاف مطالبی رابه استحضارعزیزان برسانم.ابتدابایدبگویم ایشان درخانواده ای مذهبی،شریف وبسیارخوشنام درشهرستان چگنی بزرگ شده اند.درباره بزرگی وپاکی وصداقت وخوش اخلاقی ایشان وخانواده اش هرچه بگویم کم گفته ام.دلسوزی ودلبستگی این خانواده نسبت به امام وانقلاب ورهبری زبانزدهمگان است.بااطلاع کامل می گویم:محبوبیت ومقبولیت حاج حنان دربین اصول گرایان چگنی کمترازاصلاح طلبان نیست . ومحبوب همگان است.کسانی که ایشان را می شناسند وروحیه واخلاق ومنش ایشان رادیده اند تاییدمی کنند ،این بزرگوارنه اهل تندروی است نه اهل افراط گرایی.شخصیتی آرام ،متین ومودب که بایدعندالله ایشان رانمونه کامل اعتدال ومیانه روی دانست.سخنان ایشان درنکوهش افراط کرایی وتند رویست.آیاخودتان نمی دانید تندروی چه به حال وروز این مردم ومملکت آورده است؟بنده موافق اعلام اسامی وشخصیت ها ازتریبونها نیستم چراکه عده ای که حرفی برای گفتن ندارندمترصد این سوژه ها هستندتاپیراهن عثمانی درست کنندو بانقدهای خوددولت راتحت فشاربگذارندوبااسم دفاع ازدیگران برای خود جایگاهی بسازند.بیاییم انصاف داشته باشیم حق بگوییم وآستانه تحملمان رابالا ببریم.حاج حنان نیازی به دفاع امثال بنده ندارد ولی بایدحق راگفت .

  2. اتفاقا صحبتهای ایشان خود ترویج دهنده افراط واهانت وبی اخلاقی بود

    • نظر شخصی شماست احتمالا از افرطیونی متن مکتوب نشان از کینه دارد

    • اکر انصاف داشته باشیم ونقد منصفانه بکنیم ایشان باصراحت واقعیات امروز جامعه را گفتند

  3. ضمن سلام خدمت روحانی محترم جنات اقای حنان انتظار میرفت بجای این همایش تنش زا به فکر معضلات شهربحران زده کوهدشت بودیدکه ازشهرهای جنگ زده عراق وسوریه وضعیت بد تری دارد

  4. اقای حنان ضمن عرض سلام اگر اهانت به اشخاص با ذکر نام ان هم بزرگانی که برای این نظام و اسلام وروحانیت زحمت کشیدند راه ورسم اعتدال است پس معنی افراطی گری معنی ندارد من به صراحت میگویم سخنرانی شما که بکه به فرمایش اقای میرعماد نماینده ولی فقیه در استان جو گیرانه بود عین مصداق افراطی گری ست . ما اگر می خواهیم اعتدال را در جامعه یک تفکر واقعی کنیم اولا منصفانه نقد کنیم دوماجوگیر نشویم جهت کف و هورا لحظه ای به هتاکی و تخریب شخصیت افراد نپردازیم – با تشکر از ازادبخت عزیز لطفا درج کنید

  5. آقای حنان کجا توهین کرده
    شما را به خدا بیخودی جنجال درست نکنید
    وبه کسی اهانت نکنید

    • متن جوابیه با متن وفیلم سخنرانی همخوانی ندارد -اول عین سخنرانی را ببینید وگوش کنید بعد قضاوت کنیم

  6. با سلام
    از سخنان حکیمانه آقای حنان بسیار تشکر میکنم. ایشان فردی با مشی اعتدال است و در شخصیت هیچدام از اعتدال گرایان توهین به هیچ شخصی جایز نیست.
    اینان که ادعا میکنند مورد اهانت قرار گرفته اند بفرمایند که کدام سخن آقای حنان اهانت آمیز بوده؟؟؟ ایشان از افراط و تندروی سخن گفته اند و بی شک تفکر افراط گری را همگی نکوهش میکنیم. و باید بدانیم که این تفکر در هیچ کجای دنیا جایگاهی ندارد و رو به زوال است انشالله.

  7. اگرحاج آقاحنان بجاى انتقادازافراطیون به جناح هاى به زعم دلواپسان “فتنه گران”مى تاختند این آقایان معترض نه تنها اعتراض بلکه برایش سوت وکف میزدن
    اماتوصیه ایت حقیربه اقایون مثلااصولگرا اینست
    مطمئنن باشید روزى به اشتباه خود پى خواهیدبردکه کارازکارگذشتاکه است پس فکرکنید

    • هر “مسلمانی” از انتقاد به دشمنش خوشحال میشه
      هر “رهرو امام” از روشنگری در مورد براندازان انقلاب امام خوشحال میشه
      خدا همه دلسوزان نظام و اسلام رو حفظ کنه به خصوص اصول گرایان

  8. جناب حنان صحبتها شما در شان یک روحانی نبود….

    • به نظر شما یک روحانی باید فقط روضه بخواند ومدح وثنا بگوید .؟خیر. روحانیت واقعی بایستی هما نند ایشان از طرویج افراطی گری وتحجر گرایی که باعث انحراف انقلاب میشود جلو گیری کند.

    • آره درست فرمودین درشأن یک انسان دلسوز وفرهیخته واندیشمندبود .
      جناب خوشناموند شمابفرمایید کجاى صحبت هاى دکترحنان ایرادداشت اتفاقاسخنان حاج آقاى حنان حرف دل دلسوزان واقعى نظام مقدس جمهورى اسلامى بود
      لطفا اندکى تأمل بفرمایید

    • در شان یک روحانی نیست که حرف حق بزنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود میبری و زحمت ما میدهی
    فضا دادن به عناصر فتنه توهین به افراد مورد اعتماد مردم و نظام را به همراه دارد
    و حالا که دیدند مردم در برابر این توهین ها ایستادند دست به تکذیب و سرپوش گذاشتن به سخنرانیشان زدند

    • با سلام به مخاطب بالا با نام مستعار کوهدشت

      لطفا”شان نزول اشعار حضرت حافظ که بی شک برگرفته از آیات قرآن است را به نفع افکار و احساسات خود مصادره به مطلوب نکنید. اگر فضای بحث و مناظره توهین محسوب می شود این فضا فعلا”در اختیار افرادی چون شماهاست که دگم و بسته هستیدو سخن حق را برنمی تابید.
      ضمنا”کسی تکذیب نکرده و سر پوش نگذاشته و همین نکته نشان دهنده ی آنست که خییییییییلی بی خبری
      ای بیخبر بکوش که صاحب خبر شوی !
      در پایان گمان نمی کنم کوهدشتی باشی قطعا”مهاجری پس بیخودی سنگ کوهدشتی بودن را به سینه نزن و از این نام و نشان گران استفاده نکن .مردمان کوهدشت متمدن ،فرهیخته ،بانجابت،بااصالت و مومن و متدین هستند.
      ناگفته نماند وزن شعر حافظ را با املا و درک نادرست خود خراب کرده ای :عرض خود می بری و زحمت ما {می داری}

  10. درود بر حاج حنان، تا کور شود هر انکه نتواند دید.

  11. متاسفم که به دلسوزان نظام توهین کردید چرادرمقابل توهین کنندگان به امام وارزشهابی تفاوتید

    • احسنت
      دم از خط امام زدن و به دشمنان خارجی و داخلی خط امام بی تفاوت بودن نوبره

  12. درود بر دکتر حنان

  13. با مردم باش تا مردم با تو باشند، هرچه را برای خود میخواهی برای مردم بخواه وآنچه را که برای خود نمی خواهی برای مردم نیز نخواه و……
    هیچ گاه به فکر باند وجناح بازی نباش وبدان پست ومقام زود گذر است وبه قول گفته پیامبر اکرم مسلمان واقعی کسی است که مردم از دست وزبان اودر امان بشند

  14. ادبیات افراط در سخنان آقای حنان باعث ایجاد تنش در استان خواهد شد جا دارد مسئولین امنیتی با مروجان این ادبیات برخورد قانونی نمایند تا نظام اسلامی که بر گرفته از خون شهداست پایدار بماند هر چند همیشه پایدار است

  15. جالبه

  16. چه اصولگرا چه اصلاح طلب چه معتدل چرا از کسی دعوت نمی کنند به مشکلات این شهر زخم خورده مرحمی بذاره ،ازیه طرحی دفاع بکنه،از طرح های نیمه رها شده حرفی بزنه.چرا به اصطلاح اصلاح طلبان کوهدشت بفکر سیاست این شهرند نه مشکلات دیگش.تااینجا بسه دردل زیاده آقایان اصولگرا،اصلاح طلب،معتدلین یه وری.!!!

  17. جناب حنان نگران نباش خدا خودش جای خق نشسته

  18. با سلام به دوست و همکارارجمندم در سنگر تعلیم و تربیت جناب دکتر حنان و دوستان موافق و مخالف

    جناب دکتر حنان خطیبی فاضل دارای شهامت و شجاعت ادبی و صراحت لهجه است. اصلی پاک دارد و طینتی

    صاف دارای گوهری است شریف وصاحب طبعی است لطیف،سخنوری است متعهد و راستین، واقع بین و حقیقت

    گرا که هرگز مصلحت جامعه مدنی را فدای مقاصد و منافع شخصی نخواهد کرد.توفیقات روزافزون ایشان در ترویج

    و تقویت آگاهی های دینی ، اخلاقی ،اجتماعی و سیاسی مردم در جایگاه منیع فرهنگ و ارشاد اسلامی را از

    درگاه حضرت جانان خواهانم . وفقکم الله !

  19. اقای امرایی اگر اقای حنان حقیقت گو ست و صراحت لهجه دارد چرا قبل از مدیریتش بر ارشاد استان اینچنین بر سر زبانها نیفتاده بود نه برادر- دارد با این رفتار خود را مطرح میکند و دنبال منافع شخصی خودش است ما هم از خدا میخواهیم که هدایت شود

  20. چرا عده ای سعی میکنند با سفسطه بازی واقعیات رو نادیده بگیرن و با بازارگرمی اوضاع رو به نفع خودشون تفسیر

    کنند؟افراطی گرایی باعث اینهمه عقب افتادگی در کشور شده و حال آنکه عده ای اندک چشم خودشونو روی

    واقعیات جامعه بستن متاسفیم برای این افراد امیدواریم زودتر به خودشون بیان و به آغوش مردم و نظام برگردن

    و پیرو افکار و اندیشه های امام و رهبری باشن و مشکلی از مشکلات مردم رو حل کنند.

  21. آقای حنان از اسلام دفاع کرده.از رهبری دفاع کرده.ایشون از ارزش ها باورها و اصول دفاع کرده. برای اطلاعات بیشتر تو گوگل سرچ کنید ارشاد لرستان اونجا همه چیز واضحه.گویا دیگر سابت ها برخی مطالب رو از مصاحبه ایشان حذف کردن . برید اونجا همه چیز هست

  22. شماهم یا از مشرب حنان آب می خورید و یا بزدل و ترسو هستید که آن کامنت را منتشر نکردید .

  23. باکمیل عزیز موافقم

  24. با سلام :آخرش نفهمیدیم عنوان این همایش احیای دینی از دیدگاه حضرت امام (ره) بود یا احیای دینی و تفکر اصلاح طلبی و یا همایش اتحاد اصلاح طلبان ! ای کاش همایشی برای مطالبه های بحق مردم نظیر سد معشوره برگزار شود .

  25. اصلاح طلبان طی همواره بخصوص هشت سال گذشته شاهد بدترین اهانتها و هجمه ها از تریبونها بوده اند بدون اینکه حقی داشته باشند که از خود دفاع کنند.تریبونهایی که بجای وحدت و خیرخواهی، تهدید و اهانت و اختلاف را هدیه میدهند.

  26. برادر امرایی ،امرا وامیران ودبیران در بیان خود بامیزان وزین منطق نطق کنند نه با احساس ،در مرقومه ادبیتان در تایید اظهارات آقای حنان، او راباالقاب والفاظی ثقیل وثمین همچون فاضل وشجاع ،دارای صراحت لهجه ستودی که شایسته وبایسته شخصیت شخیص جنابعالی اگر به صواب حدس زده باشم که از یادگاران جبهه های جنگ بوده اید نیست جنابعالی به کرات در ساحت تدریس وتفهیم به شاگردانت رعایت ادب درسی ونفسی را متذکر شده اید چونکه این دو توامانند وهر کس در هر مقام ومسند ومنصبی ودر هر کسوتی که باشد واز گنجینه حلم وتعادل روحی وروانی برخودار باشد بایسته وشایسته شان او است به پرهیز ازتوهین و بیان کلام نسنجیده ودعوت به بیان وصدور سخن لین . با تشکر از آقای آزادبخت وبه امید درج این کامنت

  27. آقای حنان وآقایآقامحمدی
    واقعا این همایش هاواین توسرهم زدن ها چه دردی ازمردم بیچاره ی لرستان دوا می کنه؟؟
    اگر واقعا کارتون بخاطر رضای خداست خب واقعا بدور ازهرمرده باد وزنده با لباس کار بپوشید بیاید وسط به این مردم بیچاره ی استان لرستان خدمت کنید
    فقط بلدید بخاطر قدرت بزنید توسرهمدیگه؟؟؟؟
    شما وهمه ی مسئولین درقبال خدامسئولید
    واقعا تاحالا چه دردی ازجوانها درمان کردید
    فقط بااین اختلاف ها واین جوها برعلیه هم بلندشون کردید
    برای خودم متاسفم

  28. یک هفته است که دلسوزان کوهدشت دو دسته اند یک دسته میگویند حنان میخواهد اصلاح طلبان را به عرش برساند و میرساند آنهم با چند دقیقه سخنرانی! یک دسته هم میگویند حنان تمام دلسوزان و ارزشمندان انقلاب و ایران و جهان هستی را به خاک سیاهی نشانده است آنهم با چند دقیقه سخنرانی ودر طول این یک هفته خدا شاهد است در شهر کوهدشت من به دنبال تعویض یک دفترچه تامین اجتماعی که برگه هایش تمام شده بود بودم. یا تنها چابگر تامین اجتماعی خراب بود یا سیستم قطع بود یا کارمند دور خودش می چرخید و یک باجه غلغله بود و الباقی چول و هول. من به کسی رای میدهم که چابگر منزلش را وقف سازمان فقیر وندار تامین اجتماعی کند. عابربانکهای شهر هم همیشه پیام میدهند روسیاهیم تراکنش مورد نظر مقدور نمیباشد!با با یه کم روسفیدی هم بد نیست به خدا!

  29. درود برحنان اصول گرایان دیگه زور اخرشونو میزنن مجلسم مال ما مشه زنده باد اصلاحات

  30. این است روحانی واقعی که واقعیات را بیان می کند.جامعه روحانیت درس بگیرند .

    • شماهم احساساتی شدی که اینگونه اظهارنظرکردی . جامعه روحانیت بنیانگذارانقلاب است.چراادب را رعایث نمی کنی .متاسفم

  31. اقای محمد ازادبخت میاد مثل اینکه/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  32. درجواب جناب عبدالهی. جامعه روحانیت اساس نظام وهمواره درکنار حضرت امام ورهبری گرانقذرنظام بوده اند.درنوشتن مطالب دقت کنید مثل ضرب المثل معروف برشاخه نشستن وبریدن ریشه است.اگرنمیدانی ازانهایی که قبولشان داری بپرس که جامعه روحانیت چه بزرگانی هستندوچه خدماتی به اسلام ونظام داشته اند.

  33. ای بابا جناب دکتر ما یک سخنرانی کردند که مقدمه ای برای انتخابات مجلس آینده بود چرا اینقدر تحلیل وحاشیه براش درست کردید.

  34. با سلام خدمت دوستان گرامی چه موافق و چه مخالف بیانات جناب آقای دکتر حنان .دوستان در نظر داشته باشید که بیانات دکتر در راستای خدایی ناکرده توهین به شخص و یا گروهی نبوده بلکه احیای دینی از دیدگاه حضرت امام (ره) بوده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.