- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پاسخ حجت الاسلام حنان به انتقادات از سخنرانی همایش اصلاح طلبان کوهدشت

0 (23)

 

 

به گزارش میرملاس ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حنان  به واکنش ها و انتقادات نسبت به سخنرانی وی در همایش اصلاح طلبی کوهدشت پاسخ داد.

متن این پاسخ به شرح زیر است:

همه‌ی دلسوزان و معتقدان به آرمانهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) امروزه به این نکته اذعان دارند که پس از مراحل سخت و طاقت‌فرسایی که انقلاب اسلامی با پرداخت هزینه‌های فراوانی اکنون به ساحل امن رسیده و گوهر گرانبهای در جهان ناامن و پُر از تشویش در حال تلألو و پرتوافکنی می‌باشد و حربه‌های ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی با روش‌های مدبرانه و بر سبیل ناشی اعتدال که شعار محوری دولت یازدهم می‌باشد در حال رنگ باختن است و میرود که دنیای استکبار را به این باور که جز با نقش ایران نمی‌توان مشکلات منطقه را حل کرد، برساند.

باتوجه به مقدمه‌ی فوق، برخود لازم دانستم که چند نکته درباره سخنرانی‌ام که در همایش فعالان سیاسی ستاد دکتر روحانی ایراد شده را برای تنویر افکار عمومی مطرح کنم و آن این‌که: این حقیر در حمایت از مواضع حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و دولت تدبیر و امید، سخنانی را بیان داشتم که با هدف تحکیم پایه‌های نظام و دفاع از اصول و مبانی اعتقادی سیاسی امام بوده است.

محور صحبت‌های من در بیان و تشریح پیامدهای افراطی‌گری و تندروی در حیطه سیاسی و اعتقادی بوده که افراطی‌گری در طول تاریخ اسلام، ضربه سختی به اسلام وارد کرده که هنوز که هنوز است اسلام و مسلمین، تاوان آن تفکرات افراطی را می‌پردازد و امروز نیز به‌وسیله‌ی جریانات افراطی در بعضی از کشورهای مسلمان، خسارتی که به اسلام و مسلمین زده‌اند جبران‌ناپذیر است و اگر هم اسمی از شخص خاص یا جناح خاص برده شده به‌دور از هرگونه توهین و یا تخریب بوده.

ما به تمام افرادی که در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند احترام می‌گذاریم و اگر از سخنان اینجانب، برداشت اهانت شده، همگان بدانند که در قاموس و روحیه فردی اینجانب و در ادبیات دولت، هیچ‌گونه قرینه‌ای یا صراحتی که دال بر توهین به افراد و یا جناح‌هایی که در چارچوب قانون حرکت کنند، نیست.

آن‌چه هدف سخنرانی بوده است این است که افراط‌گری در هیچ اندیشه‌ای مورد قبول نیست و دولت محترم تدبیر و امید، دولت عقلانیت است و انتظار می‌رود همه‌ی اندیشه‌ها به دولت کمک کنند.

آن‌چه بیان شده تحلیل شخصی این‌جانب به عنوان یک روحانی و استاد دانشگاه بوده که به عنوان سخنرانی در این همایش مطرح شده است.

همه‌ی نهادهای قانونی، قابل احترام‌اند و با همکاری و هماهنگی یکدیگر، می‌توانیم جامعه‌ای توسعه‌یافته و با پیشرفت اخلاقی داشته باشیم و در جهت تأمین اهداف مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و دولت، در خصوص فرهنگ، موفق باشیم.