تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

هتل درب گنبد سال ۹۴ افتتاح می شود/ احداث جاده امامزاده احمد(ع) پلدختر

  • کد خبر : 62760
  • 02 دی 1393 - 2:49

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: هتل در دست احداث در شهر درب گنبد برای میزبانی از زائران امامزاده محمد(ع) سال ۹۴ به بهره برداری می رسد. حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزاده ها باید به قطب […]

emamzade

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: هتل در دست احداث در شهر درب گنبد برای میزبانی از زائران امامزاده محمد(ع) سال ۹۴ به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزاده ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند؛ اظهار داشت: اوقاف در استان لرستان نیز فعالیتهای جدی را در این زمینه انجام داده است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای اداره کل اوقاف و امور خیریه در این زمینه در دستور کار قرار دادن طرح آزاد سازی و آبادسازی امامزاده محمد کوهدشت از سال ۹۲ بوده است چرا که تنها در ایام نوروز بالای یک میلیون نفر زائر از استانهای همجوار مانند ایلام، کرمانشاه، خوزستان و همدان به شهر درب گنبد برای زیارت این امامزاده سفر می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان عنوان کرد: در این راستا طی نوروز ۹۳ یک مهمانسرای بسیار یزرگ به صورت رایگان در اختیار زائران امامزاده محمد(ع) قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال زائران مهمانسرا را برای میزبانی از زائران امامزاده محمد کافی ندیدیم که در این زمینه به همت اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهدشت کلنگ ساخت هتل در شهر درب گنبد به زمین زده شد.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه این هتل در حال ساخت است افزود: رشد فیزیکی این پروژه به بالای ۸۰ درصد رسیده که برای نوروز ۹۴ به بهره برداری می رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه کل شهر درب گنبد و زمین های کشاورزی اطراف آن موقوفه امامزاده محمد هستند، ادامه داد: نیت این موقوفه یک سوم به روحانی و سادات منطقه و دو سوم برای تعمیر و مرمت و خدام امامزاده محمد بوده است.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه موقوفه امامزاده محمد تا پایان سال ۹۲ به دلیل عدم تمکین مردم منطقه هیچ درآمدی نداشته است، تصریح کرد: به همت حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه کوهدشت و الهیار ملکشاهی نماینده این شهر طی جلسات متعددی در این راستا امسال تعدادی قرارداد در زمینه موقوفه امامزاده محمد(ع) بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه امامزاده محمد درآمد نسبتا بالایی دارد و از امامزادگان شاخص ملی ماست، افزود: این امامزاده بنایی بسیار زیبا و وسیع دارد و اوقاف و امور خیریه هم تا به امروز در این زمینه فعالیتهای خوبی انجام داده و زیرساخت های مورد نیاز زائران را فراهم کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه بعضی از امامزادگان استان لرستان در مناطق صعب العبور قرار دارند، ادامه داد: از سال ۹۰ برنامه احداث جاده امامزاده احمد پلدختر در منطقه پاعلم و امامزاده محمد بن حسن در شهرستان الیگودرز با کمک خیرین و بخشی از اعتبارات دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی از مردم خواست هنگام تردد در این جاده ها جوانب ایمنی و احتیاط را رعایت کنند و در ادامه گفت: کار احداث جاده امامزاده احمد پلدختر به پایان رسیده و امامزاده محمد بن حسن به دلیل اینکه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری الیگودرز قرار دارد راهشکافی شده و بخشی از مسیر آن آسفالت شده که بخش باقیمانده نیز سال آینده آسفالت می شود.

 

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. کاش این پروژه در محلی اجرا می گردید هم در مسیر دید مهمان بود و هم مشکل ترافیکی در ایام شلوغ ایجاد نمی کرد. لذا به عنوان دوست پیشنهاد می دهم اگر قصد اجرای پروژ جدید دارید در محل هایی اجرا شوند که هم کمکی به زیبا سازی شهر و هم به مشکل ترافیک بکند وگرنه اجرا نشود بهتر است .مانند سرویس بهداستی هم پیاده رو مسدود نموده و نمای خیلی زننده ای دارد یا پاساژ حرم که عمر مفید آن تقریباً رو به اتمام است و هنوز بعد از چند بار افتتاح کاربری آن معلوم نیست مغازه است یا زائر سرا

  2. باسلام خدمت مدیر کل محترم اوقاف استان لرستان خواهشمندیم در خصوص تکمیل جاده امام زاده ابراهیم نورآباد(بابابزرگ) اقدام نمایند لازم بذکراست که در طول سالیان گذشته اگر فقط بخش کوچکی از در آمد آن امامزاده صرف بهسازی جاده اش میشد خیلی وقت پیش به اتمام رسیده بود واین کار هم باعث رفاه زوار میشد و هم خیل بیشتری از مردم به زیارت می رفتند که البته درآمدش نیز بیشتر میشد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.