- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بیانیه ی اصلاح طلبان کوهدشت در خصوص همایش اصلاح دینی از نگاه امام خمینی (ره)

بیانیه 

 

اختصاصی میرملاس ؛ بنا م خداوند جان وخرد؛ در هفته ای که گذشت همایشی تحت عنوان” احیای دینی و اصلاح طلبی از دیدگاه امام خمینی(ره)” در کوهدشت برگزار شد. بخشی از سخنان حجت الاسلام دکتر حنان که در این همایش ایراد شد واکنش برخی از شخصیتهای سیاسی را در پی داشته است. این شخصیتها که از تریبونهای مختلف به این همایش و سخنان دکتر حنان پرداخته اند عموما آن را توهین و تخریب قلمداد کرده اند!

سخنرانی یک ساعته ی ایشان تماماً در دفاع از اسلام و نظام و بسط اندیشه های امام راحل است. تنها چند جمله در جهت انذار به روند افراط گرایی در بخشی از مسئولان دولت گذشته بیان کرده و نسبت به ادامه ی آن روند هشدار داده است. با دقت در این سخنان ، هر ناظر منصفی متوجه سویه ی مشفقانه ی آن خواهد شد. صحبتهای ایشان در راستای دفاع از اسلام، انقلاب و نظام بوده و تلاش دارد با نقدی درون گفتمانی هجمه ی افراطیون را به دولت یازدهم گوشزد نماید تا از نظام اسلامی در مقابل خطر افراط گرایی دفاع کند.

ایشان در همین بخش کوتاه با شفافیت تمام از جریانی نام برده و انتقاد کرده است و واضح و روشن آنان را به مناظره در پیشگاه ملت دعوت کرده است. اگر واقعا قصد ایشان تخریب و توهین بود چه نیازی به این همه شفافیت و نام بردن از جریان و اشخاص شناخته شده داشت؟! دکتر حنان چون شخصیتی دانشگاهی و تحصیلکرده است از منظری علمی و مستدل به قضیه پرداخته و خاضعانه خود را در معرض مناظره گذاشته است.

اما براستی دلیل این همه هیاهو و واکنش به این چند جمله در تریبون های مختلف چیست؟ چرا وقتی رییس دولت قبل، از اجرای نظر مستقیم رهبرمعظم انقلاب مبنی بر برکناری رییس دفترش سر باز زد هیچکدام از این تریبونها دم بر نیاوردند؟! چرا وقتی رییس دولت دهم، یازده روز خانه نشین شد و بالاترین مقام اجرایی کشور ،مملکت را به امان خدا رها کرد صدایی از این تریبونهای واویلا کنان امروز در نیامد؟! چرا وقتی در همین چند روز به آیت الله هاشمی رفسنجانی که از استوانه های نظام است توهین می شود همه ساکتند ؟چرا وقتی سخنرانی نوه ی بنیانگذار جمهوری اسلامی در بروجرد لغو شد کسی تشری نزد؟ چرا وقتی دولتمردان این نظام، پیروزمندانه و جهادگرانه از مذاکرات هسته ای بر گشتند و به سویشان لنگه کفش پرتاب شد اینان عصبانی نشدند؟ مگر وزیر امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ی رای مردم و تاییدو حمایت مقام معظم رهبری  به مذاکرات نرفته بود؟

اما به نظر میرسد دلیل دیگری پشت این واکنش ها نهفته است. آنها از اتحاد و همدلی ایجاد شده در بین نیروهای دلسوز نظام و انقلاب نگرانند. آنها می دانند دولت دهم با عملکرد ضعیف خود باعث عقب ماندگی کشور در تمام زمینه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی شد.دولتی که تنها تواناییش درچند برابر کردن قیمت ها بود: قیمت ارز،نان،مسکن،پوشاک و مایحتاج عمومی مردم در طول دولت اصولگرا چندین برابر شد و به بالاترین میزان خود در تاریخ ایران رسید.این در حالی بود که قیمت نفت و درآمد کشور به آخرین حد خود در تاریخ رسیده بود.رییس دولت تمام هشت سال عمرش را به “بگم بگم” گذراند و از شفافیت و گزارش صادقانه به مردم سر باز زد.

حال که دولت تدبیر و امید باعملکرد مثبت خود در همین زمینه ها و به عنوان نمونه در مهار تورم ،ارتقاء وضع بهداشت و درمان وتلاش درجهت شکستن تحریمهای ظالمانه بر علیه مردم ، حنای افراط گرایان را بی رنگ کرده ،انتظار میرود همه دلسوزان نظام خصوصا ائمه محترم جمعه که نماینده رهبر معظم انقلاب بوده و متعلق  به همه ی مردم از هر گروه وفکری میباشنددولت را در جهت خدمت به مردم بیش از پیش مورد حمایت قرار دهند .باری این ملت هشیار است و به عنوان ناظران منصف و آگاه می داند که در کجا و چگونه عمل کند. در این میان حاصل این جنجال چیزی نیست جز تکدر خاطر نیروهای دلسوز انقلابی و هزینه کرد بیت المال برای منافع باندی و جناحی.

چه شود گر محک تجربه آید به میان      ××××    تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

 

 اصلاح طلبان شهرستان کوهدشت / دی ماه ۹۳