- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رنگ و سنگ و جنگ و ننگ

[1]

رنگ و سنگ و جنگ و ننگ

انسان نخستین برای رفع نیاز و تامین امنیت خود مجبور به خلق ارتباط با همنوعان خود شد.
زبانی مشترک یافت تا با خویشان خود از اندیشه اش بگوید. هرچند اکثر اندیشمندان بر این باورند که زبان و اندیشه با هم خلق شده اند. ما را با نظریه پردازان فعلا کاری نیست اما در این مجال قصد ما برجسته سازی ارتباط در معنای خاص خود است ارتباطی که در آن انسان ها موفق به انتقال پیام و مفهوم و اندیشه و نظر خود به دیگران می شوند.
نقشینه های میرملاس حاوی پیام هایی هستند که هنوز برخی از آنها برای ما رمزی ناگشوده اند.
نیاکان پیام های خود را هزاران سال پیش بر روی سنگ برای ما به یادگار گذاشته اند شایسته است فرزندان نیز سنگ بر زمین بگذارند و شیوه جدیدی را برای ارسال پیام خود پیدا کنند.
اندیشمندان عرصه ارتباطات معتقدند یکی از کارکرد های مهم وب نوشته های دنیای مجازی اینترنت “تحمل انتقاد پذیری و افزایش عقلانیت در تصمیم گیری ها ست”.
بی شک حرکت وب نوشت میر ملاس و انعکاس اخبار، حرکتی میمون و مبارک است تا ما با زبان که همزاد اندیشه ماست با همدیگر صحبت کنیم.
وب نوشت میر ملاس نقطه عطفی در فعالیت های اجتماعی این خطه است که اثرات آن در آینده بی شک کمتر از نقشینه های سنگی میر ملاس نخواهد بود.
نخبگان علوم انسانی ارتباطات افراد جامعه را به سه بخش رفاقت – رقابت و ستیزه تقسیم می کنند. و بقول مثل معروف خیر الامور اوسطها – رقابت بهترین نوع ارتباط بین افراد جامعه است که منجر به رشد و پویایی جامعه است.
دوستان عزیز سنگ را بیندازید یا بر زمین یا بسوی دشمنان میر ملاس نکند قلوه سنگ های موجود در دستان شما همان هایی است که با دینامیت از تن نقشینه های میر ملاس متلاشی شده جدا شده باشد.
کوتاه سخن اکثریت قریب به اتفاق اندیشمندان دنیای ارتباطات معتقدند یکی از کارکرد های وب نوشت های فضای مجازی اینترنت در تحمل انتقاد پذیری و افزایش ظرفیت و تفکر و گفتار و کردار عقلایی معجزه می کند.
بیایید در این میر ملاس با تمرین گفتن و شنیدن حرف هم بی سنگ دست و انگشت اندیشه را به شقیقه های خود نزدیک کنیم .
شاید دریچه ای برای حفظ پس مانده های نقشینه های میرملاس نیز بیابیم.
بی سنگ حرف بزن با سنگ حرف نزن
من می خواهم سنگ صبور تو باشم حتی اگر مرا با سنگ بزنی
بی شک خورشید اندیشه آن دیار دیر یا زود از میر ملاس سر خواهد زد
شتاب کنید تا نخستین فردی باشید که رمز نقشینه ها را کشف کرده و پیام رسان نیاکان خود باشید.
بقول قدیمی نویسان حالا یک شعر از شاعر لک زبان (بابا طاهر):
مکن کاری که بر پا سنگت ایو جهان با این فراخی تنگت آیو
چو فردا نامه خوانان نامه خوونند ترا از نامه خوندن ننگت آیو
موفق باشید.

محمد طاهری