تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

شهرداری نباید به محلی سیاسی تبدیل شود/ اعضای شورا جوابگوی مردم باشند

  • کد خبر : 62853
  • 05 دی 1393 - 21:33

  رئیس کل دادگستری استان لرستان با تأکید بر اینکه شهرداری نباید به محلی سیاسی تبدیل شود، یادآور شد: تخصص و تعهد از مهمترین شاخصها در سیستم مدیریت شهری است. به گزارش میرملاس به نقل از مهر، جعفر بدری در جلسه تعاملات شهری که با حضور اعضای شورای شهر خرم آباد و معاون فرهنگی دادگستری […]

IMG14135819

 

رئیس کل دادگستری استان لرستان با تأکید بر اینکه شهرداری نباید به محلی سیاسی تبدیل شود، یادآور شد: تخصص و تعهد از مهمترین شاخصها در سیستم مدیریت شهری است.

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، جعفر بدری در جلسه تعاملات شهری که با حضور اعضای شورای شهر خرم آباد و معاون فرهنگی دادگستری لرستان در دفتر رئیس دادگستری استان برگزار شد بیان داشت: شورای اسلامی شهر در روند ارتقای سطح اجتماعی و فرهنگی شهروندان از جایگاه و نقش تاثیر گذاری برخوردار است و این تاثیرات برهیچ کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: هرگاه یک شورای شهر با عملکرد مطلوبی بر مبنای دانش و عمل، بنیان شده باشد به طور قطع نتایج رضایت بخشی برای شهروندان در پی دارد و موجب رضایتمندی عمومی می شود.

بدری افزود:  شوراهای اسلامی شهر که با رای مستقیم شهروندان است، این قدرت و اختیار عمل را به اعضای آن می دهد که با کژرویها و کم کاریهای احتمالی برخوردی قاطع داشته باشند و در این زمینه مجموعه دستگاه قضایی و سازمانهای تابعه و به خصوص سازمان بازرسی همیشه دستگاههایی پرتوان در این خصوص بوده اند.

بدری با بیان اینکه نقش تعیین کننده اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار می تواند سرنوشت شهر و شهروندان را رقم بزند یادآور شد: عملکرد شوراهای شهر در کاهش ناهنجاریها موثر است، زیرا شهرداری با ایجاد فضاهای تفریحی، سرگرمی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و نظارت بر اماکن عمومی و جانمایی این کاربریها به طور متوازن و کارشناسی شده درسطح شهر می تواند اوقات مفید و سازنده ای را برای شهروندان رقم بزند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تصریح کرد: در شهرهایی که شورای شهر از کارآمدی برخوردار باشد به طور قطع شاهد پیشرفت فکری و فرهنگی شهروندان و توسعه متوازن فیزیکی شهر خواهیم بود، در غیر این صورت بوجود آمدن مناطق جرم خیز در برخی محلات و بروز جرایمی همچون ساخت و ساز بدون پروانه ساخت، حاشیه نشینی و مشکلات ناشی از آن منجر به افزایش پرونده های قضایی و استفاده بیش از ظرفیت از نیروی انتظامی در این محلات می شود.

بدری خاطر نشان کرد: از جمله مکانهای بروز جرایم، اماکن عمومی غیر استاندارد مانند پارکهایی است که از سیستم روشنایی مناسبی برخوردار نیستند که محل مناسبی برای خرید و فروش مواد و کالای قاچاق و یا منکرات اخلاقی هستند.

وی افزود: داشتن مسئولیت در شورای اسلامی شهر تنها به تبلیغات انتخاباتی و صرف برنده شدن در انتخابات شورای شهر و شرکت در جلسات فرمایشی نیست و تمامی موارد فوق به طور مستقیم به اعضای شورای شهر و فردی که به عنوان شهردار انتخاب می کنند مرتبط است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: انتخاب درست، عملکرد درست و نظارت درست بر امورات شهری از جمله وظایف جدانشدنی و ذاتی اعضای شورای شهر است و می بایست جوابگوی مردم و حق الناس باشند.

بدری تصریح کرد: شهرداری نباید به محلی سیاسی تبدیل شود و تخصص و تعهد از مهمترین شاخصها در سیستم مدیریت شهری است و اعضای شورای شهر با انتخاب شایسته ترین فرد از لحاظ تخصص و تعهد و نظارت دقیق بر عملکرد شهردار و مجموعه شهرداری می توانند در ساختن شهری متناسب و در شأن مردم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهر خوب را شهروندان خوب می سازند یادآور شد: ارتقای سطح فرهنگی شهروندان و انتخاب درست نامزدهای انتخاباتی شورای شهر می تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشد و مجموعه دستگاه قضایی با تمام توان از اقدامات قانونی مدیریت شهری حمایت می کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اآقای بدری لطف کنید یه بار حوزه کاری خودتون رو نقد کنید؟؟؟؟ فکر نکنم نهادی مونده باشه که از نقد و تخریب شما به جا نونده باشه…خواهشا یه کم د باره حوزه خودتون هن حرف بزنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.