تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

جنگل‌های تخریب‌شده زاگرس، برگشت‌پذیر نیستند

  • کد خبر : 62863
  • 05 دی 1393 - 21:56

    مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: عرصه‌های طبیعی استان لرستان دیگر تحمل فشار دامی و جمعیتی را ندارند و متأسفانه تخریب‌هایی که در جنگل زاگرس انجام می‌شود برگشت‌پذیر نیست. به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم، مهرداد بهاروندی عصر امروز در جمع خبرنگاران در دورود اظهار داشت: اقدامات خوبی برای برخورد با متخلفین به […]

11111111111 

 

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: عرصه‌های طبیعی استان لرستان دیگر تحمل فشار دامی و جمعیتی را ندارند و متأسفانه تخریب‌هایی که در جنگل زاگرس انجام می‌شود برگشت‌پذیر نیست.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم، مهرداد بهاروندی عصر امروز در جمع خبرنگاران در دورود اظهار داشت: اقدامات خوبی برای برخورد با متخلفین به عرصه‌های طبیعی در سال جاری انجام‌شده است.

وی افزود: تعامل خوبی دستگاه قضائی و دیگر دستگاه‌های دولتی با منابع طبیعی در سطح استان به وجود آمده است و امسال برخورد جدی با متخلفین به عرصه‌های طبیعی انجام می‌شود و مطمئن باشند که هیچ‌گونه حاشیه امنی برای این افراد وجود ندارد.

بهاروندی تصریح کرد: در ۹ ماه امسال یک هزار پرونده برای افراد و متخلفین به عرصه‌های طبیعی تشکیل‌شده است و در این راستا ۴۷ نفر نیز بازداشت‌شده‌اند و تعداد ۴۰ دستگاه خودرو نیز توقیف‌شده است.

‌مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان بیان کرد: شرایط آب و هوائی و سردسیری مناطق جنگلی سبب استفاده از منابع جنگلی برای سوخت شده است.

وی افزود: فرسودگی نیروی انسانی و عدم جذب نیروهای جدید و کمبود اعتبارت سبب شده است که علی‌رغم تلاش همکاران نتوانیم به‌صورت صد در صد به اهداف خود برسیم.

بهاروندی اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند نگاه واحد همه دستگاه‌های مرتبط است که با تشکیل کارگروه حفاظت و احیاء جنگل‌های استان لرستان گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌شده است.

وی تصریح کرد: عرصه‌های طبیعی استان لرستان دیگر تحمل فشار دامی و جمعیتی را ندارند و متأسفانه تخریب‌هایی که در جنگل زاگرس انجام می‌شود برگشت‌پذیر نیست و همه وظیفه‌داریم از این عرصه‌ها که منابع خدادادی هستند حفاظت کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان با کمبود نیروی انسانی مواجه است و از تعداد ۲۹۰ کارکنان اداره کل منابع طبیعی در استان لرستان ۶۰ نفر خانم هستند و با فرسودگی نیروی انسانی روبه‌رو هستیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62863

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. مراتع غارت شده توسط زمین خواران که بر گشت پذیر هستند !!!! آنها پس بگیرید . حریم مراتع را به قبل از سال ۸۴ برگردانید

  2. بیشترمنطقه همیان راشخم زدن وبذرکاشتن(بین درختهای بلوط)پوشش جنگلی منطقه داره ازبین میره چراهیچ نهادی نظارت نمی کنه ؟.فیلم وعکس گرفتیم اگه لازمه میفرستیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.