- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جنگل‌های تخریب‌شده زاگرس، برگشت‌پذیر نیستند

11111111111 

 

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: عرصه‌های طبیعی استان لرستان دیگر تحمل فشار دامی و جمعیتی را ندارند و متأسفانه تخریب‌هایی که در جنگل زاگرس انجام می‌شود برگشت‌پذیر نیست.

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم، [1] مهرداد بهاروندی عصر امروز در جمع خبرنگاران در دورود اظهار داشت: اقدامات خوبی برای برخورد با متخلفین به عرصه‌های طبیعی در سال جاری انجام‌شده است.

وی افزود: تعامل خوبی دستگاه قضائی و دیگر دستگاه‌های دولتی با منابع طبیعی در سطح استان به وجود آمده است و امسال برخورد جدی با متخلفین به عرصه‌های طبیعی انجام می‌شود و مطمئن باشند که هیچ‌گونه حاشیه امنی برای این افراد وجود ندارد.

بهاروندی تصریح کرد: در ۹ ماه امسال یک هزار پرونده برای افراد و متخلفین به عرصه‌های طبیعی تشکیل‌شده است و در این راستا ۴۷ نفر نیز بازداشت‌شده‌اند و تعداد ۴۰ دستگاه خودرو نیز توقیف‌شده است.

‌مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان بیان کرد: شرایط آب و هوائی و سردسیری مناطق جنگلی سبب استفاده از منابع جنگلی برای سوخت شده است.

وی افزود: فرسودگی نیروی انسانی و عدم جذب نیروهای جدید و کمبود اعتبارت سبب شده است که علی‌رغم تلاش همکاران نتوانیم به‌صورت صد در صد به اهداف خود برسیم.

بهاروندی اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند نگاه واحد همه دستگاه‌های مرتبط است که با تشکیل کارگروه حفاظت و احیاء جنگل‌های استان لرستان گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌شده است.

وی تصریح کرد: عرصه‌های طبیعی استان لرستان دیگر تحمل فشار دامی و جمعیتی را ندارند و متأسفانه تخریب‌هایی که در جنگل زاگرس انجام می‌شود برگشت‌پذیر نیست و همه وظیفه‌داریم از این عرصه‌ها که منابع خدادادی هستند حفاظت کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان با کمبود نیروی انسانی مواجه است و از تعداد ۲۹۰ کارکنان اداره کل منابع طبیعی در استان لرستان ۶۰ نفر خانم هستند و با فرسودگی نیروی انسانی روبه‌رو هستیم.