تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های شهدای کوهدشت بیکار هستند

  • کد خبر : 62869
  • 05 دی 1393 - 22:56

  رئیس اداره بنیاد شهید کوهدشت گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های شهدای کوهدشت بیکار هستند. ،مرتضی نظریان در گفت‌وگو با خبرنگاران در کوهدشت گفت: شهدا، جانبازان و آزادگان حق زیادی به گردن ما دارند، زیرا نظام مدیون این قشر و خدمات آنها است. وی ادامه داد: اگر امروز امنیتی در کشور حاکم […]

url

 

رئیس اداره بنیاد شهید کوهدشت گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های شهدای کوهدشت بیکار هستند.

،مرتضی نظریان در گفت‌وگو با خبرنگاران در کوهدشت گفت: شهدا، جانبازان و آزادگان حق زیادی به گردن ما دارند، زیرا نظام مدیون این قشر و خدمات آنها است.

وی ادامه داد: اگر امروز امنیتی در کشور حاکم است و ما با آسایش به زندگی خود را ادامه می‌دهیم، مرهون رشادت‌های این قشر است، بنابراین احترام به ایثارگران، شهدا و خانواده‌های آنها امری ضروری است.

رئیس اداره بنیاد شهید کوهدشت بیان کرد: کوهدشت در دوران جنگ به عنوان یکی از شهرستان‌های لرستان بوده که حضوری فعال و تاثیرگذار را داشته است، به گونه‌ای که به صورت مستقل و رسمی نیروهای کوهدشتی دو گردان را تشکیل داده بودند و خیلی از آنها فرماندهان جنگ در آن زمان کوهدشتی بودند که در عملیات‌های مهم پیشتاز جنگ بودند.

این مسئول یادآور شد: در زمان جنگ در عملیات‌های مهم از نیروهای کوهدشتی استفاده می‌شد که از جمله آن گردان محبین بود که همواره در عملیات‌ها موفق بود.

نظریان افزود: امروز نبود صنایع مادر در استان و محرومیت کوهدشت در پی آن موجب شده که رتبه نخست بیکاری مربوط به این شهرستان باشد و این بیکاری به خانواده‌های ایثارگر و شهدا نیز رسیده است.

وی تصریح کرد: رشادت، دیانت، غیرت و مردم‌داری مردم‌ این دیار بر کسی پوشیده نیست و این معضل بزرگ در شان و جایگاه مردم کوهدشت نیست که امیدوارم با تدبیر دولت تدبیر و امید فضای امید بخشی بر این شهر حاکم شود.

رئیس اداره بنیاد شهید کوهدشت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارج نهادن به مقام شهدا، جانبازان و آزادگان گفت: این عزیزان وهمچنین خانواده‌های آنها بر گردن تمام مسئولان حق دارند، بنابراین از همه مسئولان این شهر و استان می‌خواهیم، حتی اگر توان انجام کار برای آنها را ندارند در هنگام مراجعه این افراد به مسئولان برخوردی شایسته، انسانی، اسلامی و در شان آنها داشته باشند.

وی به مشکلات این قشر  اشاره کرد و افزود: امیدوارم دولت با وضع یک قانون جدیدی و مزایای بهتری بتواند گامی بهتر و تاثیرگذارتری نسبت به سال‌های گذشته برای این خانواده‌های شهدا و ایثارگران بردارد.

این مسئول گفت: مهمترین مشکلات و معضلات جامعه ایثارگری بیکاری آنها است، به خانواده‌های این قشر زحمت‌کش باید خدمات خوبی ارائه شود، زیرا در کوهدشت بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان بیکار است، این در حالی است که افراد بیکار مدارک دانشگاهی دارند و در سایت سازمان ثبت‌نام کرده‌اند، اما  مدت زیادی است که همچنان بیکار هستند.

وی ادامه داد: نبود کارخانه‌جات و صنایع بر مشکلات این افراد می‌افزاید که انتظار ما از مسئولان برطرف کردن این مشکلات در استان و به ویژه شهرستان کوهدشت است.

رئیس اداره بنیاد شهید کوهدشت با اشاره به اینکه در کوهدشت چهار حسینیه وجود دارد، گفت: برای مراسم‌های گوناگون این حسینیه‌ها فعال هستند و اقدامات فرهنگی، مذهبی و … انجام می‌دهند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. درود خدا بر آقای نظریان عزیز ،خادم شهدا وایثارگران

  2. شما بفر مایید اینجا واسه کی کار هست .؟به این عزیزان بفر مایید بروند کرج وتهران اونجا هم کوهدشتی زیاده هم کار.

  3. ,سلام وخسته نباشید؛شماروقسم میدم به مشکلات مارسیدگی کنید.متاهلم ییکاردوتابچه ومستاجری خودتون قضاوت کنید.

  4. با سلام ،درود خدا بر آقای نظری بخاطر انعکاس این خبر که نشان از تعهد ایشان نسبت به این قشر معزز می باشد امید است مسئولین مربوطه فکری به حال کسانی که دارای مدارک دانشگاهی وعضو خانواده های معظم شهدا می باشندبکنند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.