- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های شهدای کوهدشت بیکار هستند

url

 

رئیس اداره بنیاد شهید کوهدشت گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های شهدای کوهدشت بیکار هستند.

،مرتضی نظریان در گفت‌وگو با خبرنگاران در کوهدشت گفت: شهدا، جانبازان و آزادگان حق زیادی به گردن ما دارند، زیرا نظام مدیون این قشر و خدمات آنها است.

وی ادامه داد: اگر امروز امنیتی در کشور حاکم است و ما با آسایش به زندگی خود را ادامه می‌دهیم، مرهون رشادت‌های این قشر است، بنابراین احترام به ایثارگران، شهدا و خانواده‌های آنها امری ضروری است.

رئیس اداره بنیاد شهید کوهدشت بیان کرد: کوهدشت در دوران جنگ به عنوان یکی از شهرستان‌های لرستان بوده که حضوری فعال و تاثیرگذار را داشته است، به گونه‌ای که به صورت مستقل و رسمی نیروهای کوهدشتی دو گردان را تشکیل داده بودند و خیلی از آنها فرماندهان جنگ در آن زمان کوهدشتی بودند که در عملیات‌های مهم پیشتاز جنگ بودند.

این مسئول یادآور شد: در زمان جنگ در عملیات‌های مهم از نیروهای کوهدشتی استفاده می‌شد که از جمله آن گردان محبین بود که همواره در عملیات‌ها موفق بود.

نظریان افزود: امروز نبود صنایع مادر در استان و محرومیت کوهدشت در پی آن موجب شده که رتبه نخست بیکاری مربوط به این شهرستان باشد و این بیکاری به خانواده‌های ایثارگر و شهدا نیز رسیده است.

وی تصریح کرد: رشادت، دیانت، غیرت و مردم‌داری مردم‌ این دیار بر کسی پوشیده نیست و این معضل بزرگ در شان و جایگاه مردم کوهدشت نیست که امیدوارم با تدبیر دولت تدبیر و امید فضای امید بخشی بر این شهر حاکم شود.

رئیس اداره بنیاد شهید کوهدشت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارج نهادن به مقام شهدا، جانبازان و آزادگان گفت: این عزیزان وهمچنین خانواده‌های آنها بر گردن تمام مسئولان حق دارند، بنابراین از همه مسئولان این شهر و استان می‌خواهیم، حتی اگر توان انجام کار برای آنها را ندارند در هنگام مراجعه این افراد به مسئولان برخوردی شایسته، انسانی، اسلامی و در شان آنها داشته باشند.

وی به مشکلات این قشر  اشاره کرد و افزود: امیدوارم دولت با وضع یک قانون جدیدی و مزایای بهتری بتواند گامی بهتر و تاثیرگذارتری نسبت به سال‌های گذشته برای این خانواده‌های شهدا و ایثارگران بردارد.

این مسئول گفت: مهمترین مشکلات و معضلات جامعه ایثارگری بیکاری آنها است، به خانواده‌های این قشر زحمت‌کش باید خدمات خوبی ارائه شود، زیرا در کوهدشت بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان بیکار است، این در حالی است که افراد بیکار مدارک دانشگاهی دارند و در سایت سازمان ثبت‌نام کرده‌اند، اما  مدت زیادی است که همچنان بیکار هستند.

وی ادامه داد: نبود کارخانه‌جات و صنایع بر مشکلات این افراد می‌افزاید که انتظار ما از مسئولان برطرف کردن این مشکلات در استان و به ویژه شهرستان کوهدشت است.

رئیس اداره بنیاد شهید کوهدشت با اشاره به اینکه در کوهدشت چهار حسینیه وجود دارد، گفت: برای مراسم‌های گوناگون این حسینیه‌ها فعال هستند و اقدامات فرهنگی، مذهبی و … انجام می‌دهند.