تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

برداشت بی رویه منابع آب در دشت کوهدشت و رومشکان به مدت ۴ سال ممنوع شد!

  • کد خبر : 62886
  • 06 دی 1393 - 9:09

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: دشت کوهدشت و رومشکان ممنوع اعلام شدند. به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، علی امید سیفی افزود: براساس نتایج مطالعات و بررسی‎های به عمل آمده بهره‎برداری بیش از حد مجاز از منابع آب زیرزمینی و وقوع خشکسالی‎های مستمر باعث افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم […]

36804t

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: دشت کوهدشت و رومشکان ممنوع اعلام شدند.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، علی امید سیفی افزود: براساس نتایج مطالعات و بررسی‎های به عمل آمده بهره‎برداری بیش از حد مجاز از منابع آب زیرزمینی و وقوع خشکسالی‎های مستمر باعث افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن در دشت‎های کوهدشت و رومشکان شده است.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از افزایش افت آب زیرزمینی و حفظ ذخایر آب زیرزمینی در دشت‎های یاد شده به موجب ماده ۴ قانون توزیع عادلانه آب، حفر چاه عمیق، نیمه عمیق، احداث قنات یا هرگونه افزایش بهره‎برداری از منابع آب ممنوع می‎شود.

مهندس سیفی تصریح کرد: این ممنوعیت به استثنای موارد مندرج در آیین‎نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین و ماده ۵۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۸۴ و در حد سقف تخصیص آب ابلاغ شده می‎باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: دشت‎های رومشکان و کوهدشت به مدت چهار سال براساس نقشه‎های موجود در دفتر حفاظت و بهره‎برداری منابع آب و امور مشترکین شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، شرکت سهامی آب منطقه‎ای لرستان ممنوع اعلام می‎شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62886

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۱
  1. اگه راست میگویید بیایید چاه های غیر مجاز را پر کنید

  2. پس تکلیف مردم در این میان چیست. هزینه امرار معاش را چگونه تامین کنند. اگه کشاورزی نباشد مردم از گرسنگی تلف میشوند. پس یکباره بگوید کوهدشت و رومشگان تعطیل . به جای این حرفها پیگیر سد معشوره باشید که سریع مشکل مردم منطقه حل شود . نه اینکه ممنوع اعلام کنید که مردم از ترس بمیرند

  3. خدا میدونه معشوره حل همی مشگلاته مردمه کوهدشته

  4. اقای علی امید سیفی
    راهکار جایگزین شما برای همه کشاورز بدهکار بانک کشاورزی چیست.
    این کار شما مصداق اول اجرا بعد مطالعه است وگرنه هر عقل سلیمی ممنوع کردن این دشت را میپذیرد.

  5. حفر چاه عمیق، نیمه عمیق، احداث قنات ممنوع شده است !!
    معنی عبارت “هرگونه افزایش بهره‎برداری از منابع آب ممنوع می‎شود” چیست؟
    چطور متوجه می شوند که چه کسی “افزایش بهره‎برداری از منابع آبی” داشته است؟

  6. سلام:جناب مدیر عامل کشاورزی هستم دارای چاه عمیق که درشرایط خشکسالی مجبور به پرداخت اقساط چاه بوده ام.دران شرایط همه میدانید که امثال بنده از زندگی وتمام داشته هایم برای ادای مفتخرانه اقساط استفاده کرده ام.حال که قسطها تمام شده این راه حل را پیشنهاد کر ه اید.پس از نظر شما امثال ماها باید سر بگذاریم بمیریم.شما بجای پاک کردن صورت مسئله بفکر ره اندازی زودتر سد معشوره باشید لطفا.از زندگی کشاورزان مایه نگذارید.با چاههای غیر مجاز برخورد کنید اگر میتوانید.با تشکر.

    • احسنت به شرف شما
      هستند کسایی که وام ها گرفته اند اما با دوز و کلک پس نمی دن.

  7. نا راحت نشوید این برای بعضی افراده شاید شما جز اونای بودید که براتون ممنوع نباشه

  8. از یه کشاورز شنیدم گفت من کشت خودم رو می کنم جهاد کشاورزی هم هیچ کاری نمی کنه حالا یکی بیاد اینو راضی کنه.

  9. با عرض سلام وخسته نباشید خدمت مدیر عامل محترم دست شما درد نکنه هر چند خیر دیر تصمیم گرفتید ولی باز هم با مدیریت مناسب میشه کارهای مناسبی انجام داد. جناب مدیر عامل اگه تلاشهاتون را برای به ثمر نشستن سد معشوره بیشتر کنید به جرات میگم که ثواب عبادت صد سال را برای خودتان میخرید وایندگان هرگز شما را فراموش نمیکنند.بخدا خیلی ظلمه که دوتا رود خانه از دوطرف کوهدشت عبور میکنند ولی جوانان این دیار از فرط بیکاری وبیچارگی نه مهاجرت بلکه کوچ میکنند چون تعدادشون آنقدر زیاده که بیشر به کوچ شبیهه.همین آبها در خوزستان مصرف میشه سد زده شده حال آنکه ما که صاحب واقعی رود خانه ها هستیم بایستی از بی آبی رنج بکشیم.بدرگا خداوند بزرگ دعایتان میکنیم اگر بداد کشاورزان ودامپروران این مرز وبوم برسید.

  10. حالا آقای مسئول این را فرمودی ما هم شنیدیم اکنون که زمان کاشت سپری شده شما چه کسی را فرستادید؟ کجا فرستادید؟ ببینم این دستور اجرا شده یا نه اگه اجرا نشده چه اهرم فشاری برای تمرد کنندگان در دست دارید کدام مامور با وجدان واقعیت را به شما گزارش خواهد داد دور از جون (شتر در خواب بیند پنبه دانه//// گهی اپ لپ خورد گه دانه دانه)

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.