تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

سه متخلف زیست محیطی در لرستان دستگیر شد

  • کد خبر : 62892
  • 06 دی 1393 - 9:13

    رییس محیط زیست کوهدشت از دستگیری سه متخلف زیست محیطی در لرستان خبر داد . به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا ،’عباس احمدی’  در جمع خبرنگاران اگفت :در پی گشت و کنترل ماموران یگان اجرایی این واحد در منطقه درب گنبد و حوزه های تحت تصدی در جریان بازرسی از خودرو مشکوفه […]

81437860-6159891

 

 

رییس محیط زیست کوهدشت از دستگیری سه متخلف زیست محیطی در لرستان خبر داد .

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا ،’عباس احمدی’  در جمع خبرنگاران اگفت :در پی گشت و کنترل ماموران یگان اجرایی این واحد در منطقه درب گنبد و حوزه های تحت تصدی در جریان بازرسی از خودرو مشکوفه سه متخلف زیست محیطی دستگیر شدند .

وی اظهار کرد : این افراد که اقدام به شکار غیر مجازسه سر جوجه تیغی یا همان تشی در زبان محلی کرده بودند که پس از دستگیری و ضبط و کشف ادوات پرونده جهت تکمیل به مراجع قضایی شهرستان ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد : متخلفان جهت اخذ بهای ضرر و زیان به محیط زیست به ازای هر جانور ۲۰۰ هز ارتومان که جمعاً معادل ۶۰۰ هزارتومان است جریمه وصولی مطالبه شد .

جوجه تیغی یا خارپشت به جانوران پستانداری گفته می شود که در خانواده خارپشت ها (نام علمی: Erinaceidae) قرار می گیرند. گاه تَشی نیز به دلیل خارهایی که بر پشت آن قرار دارد جوجه تیغی و خارپشت نامیده می شود اما تشی جانوری کاملاً متفاوت از راسته جوندگان است، در حالی که جوجه تیغی ها کوچکتر و همه چیزخوار و از راسته پستانداران حشره خوار هستند ودر زبان محلی به آن تشی می گویند.

طول تقریبی و متوسط جوجه تیغی در حدود ۱۹ سانتیمتر است، و طول دُمَش در حدود ۲٫۵ سانتیمر است، خار پشتش سیاه، و در نهایت به رنگ سفید کمی مایل به خاکی منتهی می شود. اما رنگ شکمش سفید همراه با رنگ خاکی مانند است.

جلو صورتش از موهای سفید و بیج پوشیده است. «جوجه تیغی گوش دراز» یکی از کوچک ترین جوجه تیغی ها است که در مناطق شبه صحراوی زندگی می کند.

از این نوع جوجه تیغی در شبه جزیره عربستان زیاد وجود دارد. گوشهای درازش در ایجاد اماکن وجود دشمن باشنیدن صدا از اماکن دور به او کمک می کند، همچنین حس شامه قوی دارد و می تواند از نقاط متفاوت قربانی خود را تشخیص دهد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. خدا قوت حاجی همشه فعال هستی

  2. جناب آقای عباس احمدی یکی از نیروهای مومن وکارآمد این شهرستانه ،خدا حفظش کنه واقعا صادقانه خدمت می کنه

  3. با سلام و تشکر از جناب مهندس احمدی بخاطر زحمات و تلاشهای بی دریغ ایشان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.