تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

از طراحی اتوبوسرانی پرسرعت تا نهضت آسفالت و تکمیل پروژه های عمرانی/ برنامه های سرپرست شهرداری خرم آباد

  • کد خبر : 62900
  • 06 دی 1393 - 11:14

  سهراب فرشاد / میرملاس نیوز : با برکناری محمد مهرابی شهردار پیشین خرم آباد توسط اعضای شورای اسلامی شهر سرپرست این نهاد انتخاب شد. سیاوش سپهوند شهردار منطقه دو که در روزهای پایانی مدیریت مهرابی بدلایلی غیرفنی از سمت خود برکنار شده بود اینبار با کسب اعتماد اکثریت نمایندگان مردم در پارلمان شهری جایگزین مهرابی […]

Untitled-1

 

سهراب فرشاد / میرملاس نیوز : با برکناری محمد مهرابی شهردار پیشین خرم آباد توسط اعضای شورای اسلامی شهر سرپرست این نهاد انتخاب شد. سیاوش سپهوند شهردار منطقه دو که در روزهای پایانی مدیریت مهرابی بدلایلی غیرفنی از سمت خود برکنار شده بود اینبار با کسب اعتماد اکثریت نمایندگان مردم در پارلمان شهری جایگزین مهرابی شد. سپهوند با وجود آتکه شهردار پیشین با برخی تصمیمات خاص در اواخر تصدی خود بر شهرداری زمینه چالشهایی را فراهم نموده بود به خوبی توانست ثبات را به این نهاد باز گرداند. شاید نگارنده نیز در ابتداء گمان نمیکردم وی بتواند در مقابل مشکلات ایجاد شده مقاومت نماید و چاره ساز شود اما با گذشت بیشتر زمان احساس می شود که در صورت پیاده سازی برنامه هایش از قابلیت و توانمندی لازم مدیریتی برخوردار باشد. در روزهای گذشته فرصتی بدست آمد تا گفتگویی با وی داشته باشم. سپهوند از تدارک تیمی متخصص و کاربلد از مدیران و مشاوران برای اجرای پروژه های عمرانی و برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری خرم آباد خبر داد.
وی در بخشی از این گفتگو که با ارائه پیشنهاداتی از سوی نگارنده مطرح بود به آغاز طرح مطالعه راه اندازی خطوط حمل و نقل عمومی اتوبوس BRT اشاره نمود که در مراحل مقدماتی است.سرپرست شهرداری ضمن تائید وضعیت نامناسب آسفالت معابر سطح شهر افزود با همکاری و مساعدت سامان همیاری شهرداریها و استانداری نهضت آسفالت خیابانها و کوچه های خرم آباد در حال اجراست و تا رسیدن به وضعیت مطلوب مطابق اعتبارات تخصیصی ادامه خواهد یافت. او همچنین تداوم بهسازی ساحلی کرگانه، نصب گسترده سطلهای زباله در این مسیر و اجرای پیاده روی پل اناری را از دیگر برنامه های شهرداری در کوتاه مدت معرفی نمود. سپهوند در خصوص زیباسازی میادین شهر نیز تصریح نمود: بزودی تندیس های ناصرخسرو و کریم خان زند در میادین مربوطه نصب شده و نورپردازی پل های شهدا و حاجی به سرانجام خواهد رسید. سپهوندبا اشاره به برنامه های خود برای توسعه و زیباسازی پارکها و فضای سبز شهر اضافه نمود: چندین پارک محله ای احداث خواهد شد، پارک گل سرخ در حال بهسازی است، ست های ورزش و بازی کودکان در سطح پارکهای محله ای گسترش می یابد و پارک صخره ای پشته که در دوره مدیریت قبلی عملیات اجرای آن متوقف شده بود مجددآ فعال شده و امید می رود در آینده نزدیک به بهره برداری برسد. وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بزودی عملیات تکمیل و تجهیز پل جدیدالاحداث عابر پیاده میدان شقایق به پله برقی پایان می یابد و شهروندان می توانند از آن استفاده نمایند. همچنین طرح مشابهی برای تجهیز پل عابر پیاده ماسور به پله برقی در برنامه های آتی شهرداری است. سپهوند با ابراز امیدواری پرداخت تسهیلات سه میلیارد تومانی به مجری ترمینال برون شهری خرم آباد گفت: این پروژه با سرعت بیشتر اجراء خواهد شد تا مردم نجیب خرم آباد در آینده نزدیک بتوانند از پایانه مسافربری در خور شأن مرکز استان استفاده کنند. سرپرست شهرداری خرم آباد همچنین به آغاز مذاکرات شهرداری با مالکین ساختمانهای در مسیر طرح های عمرانی شهر بویژه بلوارهای ورودی شهر و خیابانها گفت: به دستیابی توافق نهایی نزدیک شده ایم. وی از جمله دیگر طرح های در دست اجراء در مجموعه تحت مدیریت خود را بهسازی پارک دکتر شریعتی با کاهش دیواره های همجوار خیابان و ایجاد پیاده رو آن، ادامه سنگ کاری رودخانه شهر، تداوم تکمیل عملیات احداث پل جهادگران و رفع عیوب پل جدیدالاحداث۹دی و بویژه جدول گذاری و زیرسازی خیابان مواصلاتی بین پل ۹دی و پل دره گرم و آماده سازی جهت آسفالت آن برشمرد.
سیاوش سپهوند در پایان با تشکر از حسن همکاری اعضاء محترم شورای اسلامی شهر خرم آباد و تأکید بر اهمیت جایگاه نظارتی شورا همچنین از همت و مساعدت مجموعه استانداری لرستان در حمایت بی دریغ از مجموعه شهرداری و پروژه های در دست احداث آن قدردانی نمود.
نگارنده بعنوان فردی که سالها در عرصه رسانه همواره مدیریت امور شهری را پیگیری نموده از اعضاء شورای شهر خرم آباد انتظار می رود با کنار گذاشتن تمام زمینه های اختلاف و پرهیز از انتخابهای متعدد در رأس مدیریت شهری که بیشترین آسیب را به منافع عمومی وارد می سازد فرصت کافی را در اختیار مدیر کنونی قرار دهند و با تثبیت سپهوند که از مدیران شهری است شرایط را برای تکمیل و پیاده سازی طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی مهیا سازند و در عین حال با تقویت نظارت بر عملکرد مدیریت شهری در صورت تخطی از وظایف و کوتاهی در اجرای برنامه ها حسب مورد اقدامات مقتضی را در دستور کار قرار دهند. به امید آبادانی و توسعه فراگیر خرم آباد با مشارکت همگانی و بهره مندی از نظرات نخبگان جامعه و کارشناسان صاحب نظر در زمینه های مختلف.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.