تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

محمد زاده : تاسیس سرای روزنامه نگاران در استانها / لرستان مطبوعات پویایی دارد

  • کد خبر : 6292
  • 14 تیر 1391 - 13:42

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه لرستان مطبوعات پویایی دارد، از افتتاح سرای روزنامه نگاران لرستان طی ماههای آینده خبر داد. محمدجعفر محمد زاده در گفتگو با خبرنگار مهر به برنامه های این معاونت برای توسعه آموزشهای روزنامه نگاری […]

 
به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه لرستان مطبوعات پویایی دارد، از افتتاح سرای روزنامه نگاران لرستان طی ماههای آینده خبر داد.

محمدجعفر محمد زاده در گفتگو با خبرنگار مهر به برنامه های این معاونت برای توسعه آموزشهای روزنامه نگاری اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه کیفی مطبوعات بحث محوری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در سال گذشته و امسال است.

وی با بیان اینکه مبحث آموزش یکی از مباحث اساسی در این زمینه است که توسط این معاونت دنبال می شود، عنوان کرد: طی سال گذشته سه دوره تربیت مدرس روزنامه نگاری در تهران و با حضور روزنامه نگارانی از استانهای مختلف کشور برگزار شد.

برگزاری یک دوره تربیت مدرس روزنامه نگاری در هر فصل

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال هم اولین دوره آموزشی تربیت مدرس روزنامه نگاری در لرستان برگزار می شود، عنوان کرد: برنامه سال جاری و آینده این معاونت این است که در هر فصل در یکی از استانهای مستعد نسبت به برگزاری دوره تربیت مدرس اقدام کنیم.

محمدزاده با اشاره به اینکه لرستان نخستین استانی است که میزبانی این دوره آموزشی خواهد بود، افزود: استان لرستان از جهات مختلف دارای ظرفیت ها و استعدادهای خوبی در زمینه مطبوعات است.

وی با تاکید بر اینکه لرستان مطبوعات پویایی دارد، ادامه داد: از طرف دیگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پیش از این برای برگزاری این دوره آموزشی اعلام آمادگی کرده بود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به مهمان نوازی مردم لرستان، افزود: به دلایل یاد شده لرستان انتخاب ما برای میزبانی اولین دوره تربیت مدرس روزنامه نگاری بوده است.

محمدزاده ابراز امیدواری کرد که دوره آموزشی تربیت مدرس روزنامه نگاری لرستان مقدمه ای برای برگزاری دوره های بعدی بوده و ظرف دو روز برگزاری این دوره شرکت کنندگان از برنامه با دست پر برگردند.

یکی از نیازهای جدی ما برای توسعه مطبوعات بحث آموزش است

وی با بیان اینکه در راستای توسعه کیفی مطبوعات یکی از نیازهای جدی ما بحث آموزش است، عنوان کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به طور جدی به دنبال توسعه و گسترش مباحث آموزشی بوده و برنامه ریزی جدی برای امسال و سال آینده در این زمینه انجام داده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش برگزاری این دوره های آموزشی در رشد تخصصی و حرفه ای روزنامه نگاران، یادآور شد: تاثیر کلی این دوره های آموزشی مربوط به سراسر کشور است.

محمدزاده همچنین به تاثیر این دوره آموزشی در استان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: این دوره به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی در سطح استان می تواند اثر سازنده ای بر مطبوعات لرستان داشته باشد.

برگزاری سه دوره آموزشی تربیت مدرس روزنامه نگاری

وی با بیان اینکه برای استانهای میزبان دوره ها سقف تعداد شرکت کنندگان را بیشتر در نظر گرفته ایم، عنوان کرد: توقع ما این است که این دوره آموزشی به طور مستقیم به فضای رسانه ای لرستان کمک کند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد با حضور و مشارکت روزنامه نگاران لرستانی و همچنین پوشش خبری مناسبت این دوره آموزشی در مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و رسانه ملی در استان شاهد تاثیر مثبت آن در توسعه کیفی مطبوعات استان باشیم.

محمد زاده ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که تا پایان سالجاری حداقل دو یا سه دوره دیگر آموزش تربیت مدرس روزنامه نگاری در استانهای دیگر کشور برگزار کنیم.

ظرفیت توسعه هر چه بیشتر مطبوعات لرستان وجود دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های حوزه مطبوعات لرستان اشاره کرد و بیان دات: حوزه مطبوعات لرستان دارای ظرفیتهای بسیار خوبی است و استعدادهای برجسته ای در این حوزه چه در استان و چه در سطح ملی و در رسانه های سراسری وجود دارد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مطبوعات لرستان ظرف یکی دو سال گذشته توسعه کمی خوبی داشته است، افزود: طی یکسال اخیر لرستان صاحب دو روزنامه شده است.

محمد زاده با اشاره به رشد مجوزهای صادر شده در این بخش برای مطبوعات استان، یادآور شد: فضای خوبی در جهت توسعه کمی مطبوعات لرستان به وجود آمده که باید همه دست به دست هم بدهند و بعد از توسعه کمی به دنبال ارتقا کیفیت مطبوعات استان باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنند که مطبوعات لرستان را آن طور که شایسته استان است معرفی کنند، افزود: اگر مطبوعات لرستان به جایگاه واقعی خود برسند حرفهای زیادی برای زدن در سطح کشور خواهند داشت.

محمد زاده با تاکید بر اینکه ظرفیت توسعه هر چه بیشتر مطبوعات لرستان وجود دارد و نباید به وضعیت کنونی اکتفا کنیم، بیان داشت: روزنامه نگاران و اصحاب رسانه لرستان باید با علوم و فنون روز آشنا شوند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به تهذیب رسانه و اخلاق حرفه ای در این عرصه، تصریح کرد: مطبوعات لرستان باید با قدم برداشتن در این مسیر هم استان لرستان را به خوبی معرفی کنند و هم در راستای تثبیت جایگاه خود گام بردارند.

تاسیس سرای روزنامه نگاران در استانهای مختلف کشور

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح دیگر برنامه های این معاونت در سالجاری عنوان کرد: امسال برنامه دیگری که در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در دستور کار قرار گرفته تاسیس سرای روزنامه نگاران در استانهای مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه سرای روزنامه نگاران در سطح ملی در ابتدای سال ۹۰ افتتاح شد، افزود: همچنین تاکنون طی سالجاری دفتر استانی سرای روزنامه نگاران در دو استان همدان و گیلان افتتاح شده است.

محمدزاده از سرای روزنامه نگاران به عنوان سرای همدلی و صمیمیت اعضای خانواده مطبوعات و روزنامه نگاران کشور یاد کرد و بیان داشت: به دنبال این موضوع هستیم که تا پایان سالجاری در اغلب استانهای کشور دفاتر استانی سرای روزنامه نگاران را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه اندازی این دفاتر همگام با تهران و سطح ملی برنامه های خوب و متنوعی برای توسعه فضای مطبوعات در استانهای مختلف کشور داشته باشیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح دفتر سرای روزنامه نگاران لرستان ظرف ماههای آینده خبر داد و بیان داشت: در هر استانی که ارزیابیهای ما به این نتیجه برسد که امکانات کفایت می کند دفاتر سرای روزنامه نگاران را افتتاح خواهیم کرد.

محمد زاده با بیان اینکه همه استانها تمایل دارند که دفتر سرای روزنامه نگاران در آنجا افتتاح شود، عنوان کرد: در استانهایی که زودتر امکانات را فراهم کنند و امکانات آنها به تایید کارشناسان ما برسد این دفاتر با اولویت افتتاح خواهند شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=6292

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.