تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

استاندار لرستان خبر داد: تعیین تکلیف سد معشوره تا ۲۰ روز آینده

  • کد خبر : 62945
  • 07 دی 1393 - 9:34

        استاندار لرستان گفت: سد معشوره کوهدشت تا ۲۰ روز آینده تعیین تکلیف می‌شود. به گزارش میرملاس به نقل از فارس، هوشنگ بازوند در نشست با خبرنگاران با اشاره به سد معشوره، اظهار کرد: همواره پیگیر به نتیجه رسیدن سد معشوره بوده‌ام، چراکه این سد می‌تواند شهرستان کوهدشت که یک شهر تشنه […]

81416306-6125308

 

 

 

 

استاندار لرستان گفت: سد معشوره کوهدشت تا ۲۰ روز آینده تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش میرملاس به نقل از فارس، هوشنگ بازوند در نشست با خبرنگاران با اشاره به سد معشوره، اظهار کرد: همواره پیگیر به نتیجه رسیدن سد معشوره بوده‌ام، چراکه این سد می‌تواند شهرستان کوهدشت که یک شهر تشنه است را نجات بدهد؛ این در حالی است که دو رودخانه بزرگ و مهم در سطح این شهرستان وجود دارد، اما این شهر با مشکل کمبود آب مواجه است.

وی ادامه داد: دومین پروژه مهمی که با حضور خود در استان رصد کرده‌ام سد معشوره بوده است که در زمان پیگیری این سد متوجه شدیم که قراردادی برای سد معشوره نوشته نشده است، بنابراین با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم کارهای اجرایی این سد آغاز شده است، چراکه یکی از خواسته‌های اصلی و بجای مردم از رئیس جمهور احیای سد معشوره کوهدشت بوده است که رئیس جمهور نیز تاکنون ۶۵ میلیارد تومان برای قرارداد زیرساخت‌های این سد اختصاص داده است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با این اعتبار مشکل قراردادی سد معشوره برطرف شده است، این در حالی است که اختلاف‌نظر ما در خصوص سد معشوره در زمینه مهندسی ارزشی است که باید روی این سد انجام شود، این در حالی است که وزارت نیرو اعلام می‌کند که این سد باید بازنگری شود.

بازوند یادآور شد: اختلاف نظر ما با وزارت نیرو در زمینه مهندسی ارزشی و بازنگری است که در حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در روزهای آینده جلسه‌ای به این منظور تشکیل می‌دهیم و تا ۲۰ روز آینده مشکل این سد حل و فصل می‌شود؛ البته ما با حذف قسمت کشاورزی این سد به شدت مخالف هستیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی ما در بحث بیکاری است، گفت: اعتقاد راسخ داریم که بیکاری لرستان تنها با حضور بخش خصوصی رفع می‌شود، اما درصدد تشکیل کارگروهی ویژه در راستای کمک به اشتغال جوانان لرستانی هستیم، این در حالی است که هر ماه یکبار اتاق فکر و فرهنگ در زمینه رفع مشکل بیکاری لرستان و کمک به توسعه این استان برگزار می‌شود، چراکه تا نخبگان و صاحبان فکر به ما کمک نکنند، خودباوری و اشتغال در استان ایجاد نمی‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به ۱۰ سد لرستان، عنوان کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، افتتاح دو سد تا پایان سال ۹۳ بوده که در حال حاضر این پروژه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و پیمانکاران در تلاشند تا این مصوبه نیز اجرایی شود، این در حالی است که یک سد در الیگودرز تا پایان سال جاری آبگیری می‌شود و آبگیری سد کمندان در سال ۹۴ اتفاق می‌افتد.

این مسئول با اشاره به ورزش لرستان، اضافه کرد: اگر قرار باشد ورزش لرستان توسعه پیدا کند، باید برای آن اسپانسر تعریف کنیم که در این زمینه بخش خصوصی می‌تواند به ما کمک زیادی کند تا این مشکل نیز حل شود.

بازوند در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتصابات مدیران در دولت جدید، توضیح داد: در انتصاب مدیران تنها ما دخیل نیستیم، بلکه کمیته انتصابات نیز نظر می‌دهد، این در حالی است که خیلی از مدیران دعوت ما را برای حضور در لرستان قبول نمی‌کنند و امکان اینکه همه انتصابات ایده‌آل نباشد، وجود دارد.

وی اضافه کرد: ستاد مبارزه با مفاسد اداری در دولت یازدهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است و این ستاد دومین جلسه خود را در استانداری استان برگزار کرده و به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می‌کنیم و جلسات با حضور رئیس دادگستری استان لرستان، دادستان و … برگزار می‌شود.

استاندار لرستان در پایان تشریح کرد: گردشگری بر اقتصاد لرستان نقشی نداشته و خود را روی سفره مردم نشان نداده است، بنابراین برای سال ۹۴ برنامه گردشگری ویژه‌ای در دستور کار قرار داده‌ایم و یک برنامه یکساله و ۵ ساله‌ای نیز در این خصوص تدوین کرده‌ایم تا گردشگری بتواند به اقتصاد لرستان کمک ویژ‌ه‌ای داشته باشد.

 

 

 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. آب در کوزه ماتشنه لب گرد………../سرچشمه آب مال ماست اما خوزستان استفاده می کنه ما هم باید گرد جهان بگردیم.قضاوت با مسئولین لرستان.؟

  2. جناب آقای استاندار مردم تا روزی که این سد به نتیجه نرسد همه ی کارهای انجام شده را باور نمی کنند چون سی سال است که این حرفها را شنیده است ده ها بار پرچم ها ی رنگا رنگ دیده است . خلاصه ….
    تا بچشم خود نبینم نخست باورم نا آید این سخن به درست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.