- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان در دبی با لرهای خارج از ایران دیدار کرد / لطیف ناصری میزبان هیات لرستانی

unnamed 

 

نشست شورای ایرانیان خارج از کشور استان لرستان و لرستانی‌های فعال اقتصادی امارات در تاریخ ۲۷ آذرماه در محل باشگاه ایرانیان دوبی برگزار شد.

به گزارش میرملاس ، در این نشست که استاندار لرستان و رئیس شورای ایرانیان خارج از کشور به همراه دبیر شورا و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی حضور داشتند، بیش از ۴۰ نفر از ایرانیان مقیم امارات حضور یافتند. دکتر محمد‌رضا فیاضی، سفیر ایران در امارات و حجت‌الاسلام مدنی، امام جمعه ایرانیان دوبی، نیز از مهمانان ویژه این نشست بودند.
در این گردهمایی که برای نخستین بار و به ابتکار دبیرخانه امور ایرانیان خارج از کشور در استان لرستان برگزار شد، لطیف ناصری،کوهدشتی مقیم امارات که  یکی از خیرین و هتل داران معروف امارات می باشد، میزبانی برنامه و دعوت از مهمانان را عهده‌دار گردید و این برنامه با استقبال پرشور ایرانیان مقیم دوبی و به ویژه لرستانی‌های مقیم امارات مواجه شد.
استاندار لرستان در پنل تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان در جمع فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم امارات گفت: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در لرستان مطلوب است و با استقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شده است.
«هوشنگ بازوند» تصریح کرد: شورای حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان تمام دغدغه‌های این عزیزان را رفع و رصد می کند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه لرستان برای سرمایه‌گذاری به پتانسیل‌های منحصربه‌فرد لرستان در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و انرژی اشاره کرد و لرستان یکی از مستعدترین استان‌های کشور در زمینه‌ گردشگری برشمرد.
استاندار لرستان با ابراز امیدواری در خصوص فضای مناسب ایجاد شده جهت سرمایه‌گذاری در لرستان از ایرانیان مقیم امارات دعوت کرد برای بازدید از جاذبه‌ها و توانمندی‌های متنوع لرستان به این استان سفر کنند.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام مدنی امام جمعه ایرانیان مقیم امارات نیز دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن خوشامد به استاندار و نمایندگان لرستان عنوان کردک اگر مراودات بین لرستان و ایرانی های مقیم امارات برقرار شود، یقیناً ما نیز حمایت خواهیم کرد و برای تقویت این امر فروگذار نمی‌کنیم.
مهندس بازوند ذخایر عظیم نفت و گاز استان را نعمتی خدادادی و قابل توجه دانست و افزود: بیش از ۳۶ طاقدیس و ۱۲۰ میلیون بشکه ذخیره نفتی لرستان است.
دکتر فیاضی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات، نیز گفت: معرفی ظرفیت‌های لرستان همراه با مشوق‌های سرمایه‌گذاری و در کنار آن رایزنی‌های سرمایه‌گذاران لرستانی و اماراتی می تواند روزهای خوبی را برای توسعه لرستان فراهم کند.
دکتر عبدالله سهرابی، سفیر سابق ایران در قطر و معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی، نیز اظهار کرد: لرستان و توانمندی هایش با این گونه همایش‌ها به دنیا معرفی می شود. هیچ سرمایه گذاری از سرمایه گذاری در لرستان ضرر نخواهد کرد.
دکتر سهرابی با اشاره به طبیعت خدادا منطقه لرستان آبشار بیشه را یکی از بهترین مناطق جهت سرمایه‌گذاری معرفی کرد که می‌تواند مجهز به تله کابین و دیگر امکانات مفید گردشگرپذیری شود.
رئیس شورای سرمایه‌گذاران ایرانی در امارات نیز شرایط جدید کشور و به طور خاص لرستان را موجب ابراز میل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری دانست.
رئیس شورای سرمایه‌گذاران ایرانی در امارات تصریح کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری شیوه خوبی برای جلب مشارکت و حمایت از سرمایه‌گذاران است.
وی افزود: هر سرمایه‌گذار اماراتی که به لرستان بیاید در صورتی که با یک رویه واحد و منسجم روبه‌رو شود، سفیر بسیار اثرگذارتری برای جلب دیگر سرمایه‌گذاران است.
وی خواستار آماده‌سازی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری وتسهیل امور مربوط به صدور مجوزها شد و تاکید کرد: در صورتی که شرایط فراهم و ایده‌ال باشد و حتی یک نفر از ما مطلع شود، ما سرمایه‌گذاران به طور اتوماتیک‌وار یک‌دیگر را خبر می‌‌کنیم و همه باخبر خواهند شد.
تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای ما بین سرمایه‌گذاران ظرف روزهای آینده در جلسات مشترک اتاق بازرگانی خرم‌آباد و شورای ایرانیان دبی پی‌گیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه برنامه سفر سرمایه‌گذاران اماراتی نیز به لرستان مهیا می‌شود، افزود: سند آمایش توسعه استان هم در نشست آتی شورای سرمایه گذاران ایرانی در امارات تشریح می‌شود.