- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تکذیب‎های پی در پی در نشریات بیانگر ضعف آن رسانه است / رکن اصلی توسعه مطبوعات مردم هستند

  [1]

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تکذیب‎های پی در پی در نشریات نشانه ضعف آن رسانه است گفت: این یک معضل برای اصحاب مطبوعات است که باید اصلاح شود.

به گزارش میرملاس نیوز؛ محمدجعفر محمدزاده امروز عصر در مراسم اختتامیه کارگاه دوره سراسری  تربیت مدرس روزنامه‌نگاری  کشور در خرم‎آباد با اشاره به  تاکید آموزه های دینی بررعایت منبع خبر افزود: با تبعیت از این آموزه ها باید اخلاق رسانه ای در بین اصحاب رسانه رعالیت شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منبع خبر یکی از اصول حرفه‎ای مطبوعات در دنیا دانست که می بایست مورد توجه جدی رسانه ها قرار بگیرد.

محمد زاده با بیان اینکه رکن اصلی توسعه مطبوعات مردم هستند تصریح کرد: نشریه‌ای توسعه‌یافته قلمداد می شود که مردم به دنبال آن باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رشد کمی نشریات در سالهای اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: طی ۱۸ ماهه گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ مجوز نشریه در سطح کشور صادر شده است که به اندازه بیش از یک سوم کل مجوزهای صادره گذشته این معاونت است.

محمدزاده با بیان اینکه در حال حاضر بستر کمی  مهیا شده است به طوریکه در هر استان  روزنامه وجود دارد افزود:امروز باید به توسعه کیفی و ارتقاء سطح آموزش نشریات توجه جدی داشته باشیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فزهنگ و ارشاد اسلامی به تلاشهای دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه این وزارتخانه اشاره کرد و  گفت: با برنامه ریزی های مربوط به بحث مهم مقوله آموزش در رسانه طی دو سال گذشته بیش از ۴۰ کتاب در زمینه مطبوعات در سطح کشور چاپ و رونمایی شده است.

محمد زاده با بیان اینکه نقش افراد شاخص و پیشکسوت مطبوعات در شکل گیری فضای موجود تاثیر فراوانی داشته است  گفت: هانطور که چهره‎های ماندگار دراین عرصه در تهران مورد تشویق و تجلیل قرار گرفتند این چهره ها نیز در سطح استان‎ها باید شناسایی و از آنها تجلیل شود.

وی در خصوص توسعه فرهنگی  اقتصادی و سیاسی کشور در برهه های مختلف اشاراتی کرد و گفت:خط مقدم توسعه در هر جامعه ای فرهنگ است که باید به آن توجه شود

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توسعه همه جانبه جامعه بدون توجه جدی به مقوله فرهنگی امکان‌پذیر نیست، گفت:ببه رغم اینکه در دولت اصلاحات توسعه فرهنگی و سیاسی به عنوان شعار قلمداد می شد ؛ در  ۱۸ ماهه گذشته دولت دهم به اندازه هشت سال دولت اصلاحات مجوز نشریات صادر شده است.