تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

استاندار لرستان : مشکلات سد معشوره کوهدشت برطرف می‌شود

  • کد خبر : 63018
  • 08 دی 1393 - 18:19

  به گزارش میرملاس ؛‌ هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه استان‌ها و کشور دارند و باید در لرستان نیز از این ظرفیت استفاده شود. وی افزود: دانشگاه‌های استان لرستان را موظف کرده‌ایم تا براساس ظرفیت‌های استان نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کنند. استاندار […]

IMG_23041

 

به گزارش میرملاس ؛‌ هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه استان‌ها و کشور دارند و باید در لرستان نیز از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: دانشگاه‌های استان لرستان را موظف کرده‌ایم تا براساس ظرفیت‌های استان نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کنند.

استاندار لرستان با اشاره به لزوم پذیرش دانشجو بر اساس ظرفیت‌های لرستان تصریح کرد: استان لرستان دارای ظرفیت‌های بالایی است و بااین‌حال اگر پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های استان براساس ظرفیت‌های استان باشند این دانشجویان می‌توانند آن‌ها را در بازار کار به فعلیت برسانند.

استاندار لرستان با اشاره به برگزاری اولین جلسه هم‌اندیشی با دانشگاهیان لرستان گفت: مقررشده است که این جلسه هر دو ماه یک‌بار برگزار شد.

بازوند بر ضرورت ورود دانشگاه به عرصه در راستای رفع چالش‌های پیش روی استان تأکید کرد و ادامه داد: نقش دانشگاه‌ها در این حوزه کم‌رنگ بوده است.

‌وی رفع بیکاری را مهم‌ترین اولویت مدیریت لرستان دانست و گفت: راه حل بیکاری لرستان ورود بخش خصوصی است و بخش دولتی به‌تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند همان‌طور که سال‌های قبل نیز این مشکل حل نشد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برای رفع بیکاری در استان دنبال تشکیل کارگروهی ویژه برای اشتغال جوانان هستیم و این در حالی است که ماهانه اتاق فکر در این مورد در استان تشکیل جلسه می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت سدهای لرستان خاطرنشان کرد: دو سد مروک و ایوشان تا پایان سال در لرستان به بهره‌برداری می‌رسند و یک سد دیگر نیز در شهرستان الیگودرز تا پایان سال آبگیری می‌شود و سد کمندان نیز در سال ۹۴ آبگیری می‌شود.

بازوند با اشاره به وضعیت سد معشوره عنوان کرد: پیگیری‌های ما از روز نخست تاکنون برای این سد ادامه دارد چراکه سد معشوره می‌تواند خیلی از مشکلات شهرستان کوهدشت را برطرف کند.

استاندار لرستان اظهار داشت: سد معشوره از نخستین پروژه‌هایی بود که بعد از حضور در استانداری پیگیر وضعیت آن بودم و در زمان پیگیری متوجه شدیم که قراردادی برای سد معشوره نوشته‌نشده است.

وی افزود: کارهای اجرایی سد معشوره آغازشده و یکی از خواسته‌های اصلی مردم از رئیس‌جمهور احیای سد معشوره کوهدشت بوده است که رئیس‌جمهور تاکنون ۶۵۰ میلیارد ریال برای قرارداد زیرساخت‌های این سد اختصاص داده است.

بازوند بیان کرد: مشکلی که در قرارداد سد معشوره بود برطرف شده و اختلافی که اکنون وجود دارد در مورد مهندسی ارزشی است که باید انجام شود و این در حالی است که وزارت نیرو اعلام می‌کند این سد باید بازنگری شود.

‌استاندار لرستان گفت: برای حل این موضوع در روزهای آینده جلسه‌ای با معاون اجرایی رئیس‌جمهور گرفته می‌شود تا این مشکل حل شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجتمع کشت و صنعت خرم‌آباد عنوان کرد: بعد از ۱۶ سال تعطیلی پروژه‌ کشت و صنعت ۲۸ بهمن‌ماه جاری افتتاح می‌شود که این کار به‌وسیله سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=63018

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. افرین

  2. سلام دوستان
    خداقوت
    حالا سایت فیلتر شده که دلیل نمیشه ادامه ندین
    همه فیلترشکن دارن
    مرد و مردونه بشینین پای سایت و به کارش ادامه بدین
    منتظر خبرها و گزارشاتون هستیم

  3. خدا وکیلی اینا که نوشتید حقیقت داره؟؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.