تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

بیش از ۱۰۰۰ روستای لرستان فاقد گازرسانی است

  • کد خبر : 63139
  • 01 بهمن 1393 - 17:10

      استاندار لرستان گفت: حدود هزار و۵۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان وجود دارد که از این تعداد نزدیک ۵۰۰ مورد گاز کشی و مابقی فاقد گاز رسانی هستند.  هوشنگ بازوند ظهرامروز در جلسه شورای برنامه ریزی لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: حدود ۸۰۰ هزار هکتار زمین […]

139310101628337204411803 

 

 

استاندار لرستان گفت: حدود هزار و۵۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در لرستان وجود دارد که از این تعداد نزدیک ۵۰۰ مورد گاز کشی و مابقی فاقد گاز رسانی هستند.

 هوشنگ بازوند ظهرامروز در جلسه شورای برنامه ریزی لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: حدود ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان  وجود دارد که تنها ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌ها آبی  است که نرم آن ۲۵ درصد است از این رو لرستان ۴۵ از میانگین کشور عقب تر است.

وی افزود: در لرستان ۱۲ هزار هکتار زمین وجود دارد بنابراین اگر روی کارها مساعدت شود می توان قدم بسیار مثبتی برداشته شود تا ۲۵ درصد اراضی آبی شود.

استاندار لرستان بیان کرد: محور الشتر به بروجرد که تونلی دارد که پیمانکاران قادر به انجام آن نیستند بک مقداری تامین اعتبار شده است که از قرارگاه تقاضا در این زمینه نیز مساعدت کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه عمران شهری وضعیت مطلوبی ندارد و خیلی از خیابانهای شهرخرم آباد خاکی است تقاضا داریم که قرار گاه به کمک عمران شهری بیاید و با حضورشان محرومیت زدایی لرستان را  مقداری پر رنگ تر ببینند.

بازوند تصریح کرد: پروژه پالایشگاه پلدختر چند سال است که زمین آن تامین شده است از این رو طرح این پالایشگاه را به قرارگاه قائم داده شد که در حال بررسی است و امیدواریم این موضوع مدنظر قرارگاه باشد و به این و نوع پروژه‌ها ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت قرار گاه سبب دلگرمی، جنب و جوش در سرمایه گذاران بخش خصوصی می شود و همین که بخش خصوصی احساس می کند قرار گاه یک سری پروژه ها را در این منطقه دارد احساس اشتیاق می‌کند که وارد کار شود.

استاندار لرستان گفت: با توجه به مشکلات مهندسی که در باند فرودگاه بود در تکمیل مباحث فنی فرودگاه مطمئن شدند قرارگاه خاتم الانبیاء دارد کار را انجام می دهد با یک اطمینان خاطر آمدند و مشغول سرویس دهی و خدمات بودند.

وی اظهار داشت: یک کمیته ای به ریاست معاونت عمرانی استانداری، اداره کل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، دادستان خرم آباد، مدیر کل محیط زیست، قرارگاه اجرایی زیربط و فرمانداری که این کمیته هر ۱۵ روز یک بار تشکیل جلسه می‌دهد تا بتوانند معارضه و مشکلاتی که دارند حل کنند که اگر مشکلاتشان برطرف شود سرعت دو چندانی در این قرار گاه شاهد هستیم.

بازوند افزود: لرستان جزو استان‌هایی است که از لحاظ زلزله خیزی جزء ۱۰ استان کشور است از این رو حضور قرار گاه  در این منطقه فرصتی است که اگر اتفاقات غیر مترقبه ای مانند سیل و زلزله در استان روی دهد به طور یقین می توان از حضور نیروهای قرارگاه در زمینه پروژه‌ها استفاده کرد.

وی عنوان کرد: لرستان در حد نیاز یعنی حدود ۱۰ تا ۱۵ هکتار زمین در اختیار قرار گاه می گذارد تا یکی از مؤسسات را به صورت ثابت در لرستان مستقرکند.

استاندار لرستان بیان کرد: در لرستان حدود هزار و۵۷۰  روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که که از این تعداد نزدیک ۵۰۰  تا از آنها  گاز کشی شده است از این رو حدود هزار روستا فاقد گاز رسانی هستند که با توجه به محرومیت این روستا ها ضرورت گاز رسانی را دو چندان شده است.

وی در رابطه با گاز رسانی گفت: پیشنهاداتی به قرار گاه داده شده است و از طرفی وزارت نفت هم با این قضیه موافق است که کار گاز رسانی توسط قرارگاه انجام گیرد بنابراین  به طور یقین قرار گاه می تواند یک قدم بسیار مثبتی توسعه پایدار در لرستان داشته باشد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=63139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام
    من لیستی از مناطق گاز کشی نشده لرستان رو میخوام میشه راهنمایی کنید
    ممنون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.