تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
12

پیگیری ویژه مشکلات کارگران پارسیلون/ دستگاههای مرتبط مصوبات را اجرایی کنند

  • کد خبر : 63157
  • 01 بهمن 1393 - 22:26

    معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از پیگیری ویژه مشکلات کارگران کارخانه پارسیلون خرم آباد خبر داد.  به گزارش میرملاس به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سید سعید شاهرخی در کارگروه رسیدگی به وضعیت کارخانه پارسیلون خرم آباد اظهار داشت: در تاریخ ۱۹/۵/۹۳ مصوباتی در خصوص رفع مشکلات این کارخانه ابلاغ شد و […]

 

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از پیگیری ویژه مشکلات کارگران کارخانه پارسیلون خرم آباد خبر داد.

 به گزارش میرملاس به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سید سعید شاهرخی در کارگروه رسیدگی به وضعیت کارخانه پارسیلون خرم آباد اظهار داشت: در تاریخ ۱۹/۵/۹۳ مصوباتی در خصوص رفع مشکلات این کارخانه ابلاغ شد و دستگاه هایی که بنا بود این کارخانه را حمایت کنند مشخص شدند.

وی افزود: مشکلات کنونی کارخانه پارسیلون و ناراضی بودن کارگران این کارخانه نشان دهنده این است که مصوبات قبلی برای رفع مشکل کارخانه پارسیلون اجرایی نشده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر ضرورت رفع مشکلات کارگران کارخانه پارسیلون خرم آباد تاکید کرد و بیان داشت: علاوه بر اینکه بایستی از روند تولید این صنعت حمایت و برای پایداری آن نیز لازم است مشکلات پرسنلی آن نیز رفع شود.

شاهرخی عنوان کرد: یکی از دلایلی که باعث شده است مشکلات این کارخانه از حوزه اقتصادی خارج شود و به حوزه کارگری منتقل شود این است که در مصوبه قبلی کارگروه برای رفع مشکل این کارخانه وضعیت کارگران تعیین تکلیف نشده است.

وی با بیان این مطلب که وضعیت نامساعد کارگران پارسیلون نمی تواند بیشتر از این ادامه پیدا کند اضافه کرد: بایستی کارگران این کارخانه بعنوان یک هزینه الزام آور برای ادامه کار این کارخانه دیده شوند و مشکلات آنها رفع شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر ضرورت همکاری سایر دستگاه های اداری برای کمک به مدیر کارخانه پارسیلون تاکید کرد و افزود: امکان ندارد که مدیر این کارخانه به تنهایی بتواند بار این مشکلات را بدوش بکشد و لازم است اداره کل تامین اجتماعی، اداره کار و دیگر دستگاه های ذیربط در این زمینه همکاری کنند.

شاهرخی خطاب به مدیر کارخانه پارسیلون خرم آباد گفت: هنگامیکه کارگران برای ادامه کار انگیزه نداشته باشند برای کارخانه مشکل ایجاد می کنند بنابراین لازم است برای جبران معوقات آن ها و حقوق جاری آن ها راه حلی اندیشیده شود.

وی به بیان دو مصوبه این کارگروه برای رفع مشکلات کارخانه پارسیلون پرداخت و تصریح کرد: دستگاه هایی همچون سازمان تامین اجتماعی، بانک ها و سایر دستگاه های خدمات رسان که از این کارخانه طلب دارند مهلت شش ماهه دیگری در اختیار مدیر کارخانه گذاشته و اقدامی علیه آن انجام ندهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان افزود: اگر مطابق ارزیابی ها روند کار کارخانه طی این شش ماه مثبت بود این مهلت با توافق دستگاههای طلبکار دوباره تمدید خواهد شد و همه دستگاه های ذیربط ملزم به همکاری و عمل به این مصوبه خواهند بود.

شاهرخی با اشاره به این مطلب که نمی توان برای رفع مشکل پارسیلون مصوباتی داشت ولی در این مصوبات حق و حقوق کارگران آن دیده نشود گفت: ما می توانیم از دستگاه ها بخواهیم مطالبات خود را مقداری عقب بیندازند ولی در این شرایط اقتصادی حاکم بر مردم نمی توانیم شاهد این شرایط نامساعد کارگران پارسیلون باشیم.

وی بیان داشت: در یک کمیته تخصصی مشکلات کارگران پارسیلون و تعداد این کارگران با جزئیات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و طی مصوبه ای به تصویب دبیرخانه شورای تامین خواهد رسید که در این مصوبه نحوه برخورد با این کارگران و رفع مشکلات آن ها در حوزه مدیرکل کار و امور اجتماعی استان خواهد آمد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: برای عملیاتی شدن مصوبه مرداد ماه سال جاری که اجرایی نشد کارگروهی با مسئولیت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و بر روند کار کارخانه پارسیلون و دستگاه های طلبکار از این کارخانه طی شش ماه جاری نظارت خواهد کرد.

شاهرخی افزود: اگر مطابق نظارت ها و کنترل های صورت گرفته طی این شش ماه سازمان صنعت، معدن و تجارت متوجه شد که روند اجرای مصوبه در حال خروج از مسیر است به استانداری لرستان اطلاع دهند تا استانداری در این زمینه ورود پیدا کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=63157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام.لطفا این برنج کاری منطقه اسبستان روهم جم کنید.اینجا شهرخرم ایاده یا روستا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.