تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

دانشکده پرستاری پلدختر بدون ایجاد زیرساخت های لازم ایجاد شده است

  • کد خبر : 63191
  • 02 بهمن 1393 - 10:09

   معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشکده پرستاری شهرستان پلدختر از داشتن حداقل امکانات علمی ، آموزشی و فرهنگی بی بهره است و بدون ایجاد زیر ساخت های لازم ایجاد شده است. به گزارش  میرملاس نیوز ، دکتر ‘محمدرضا داودآبادی فراهانی’ عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات […]

efteta

 

 معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشکده پرستاری شهرستان پلدختر از داشتن حداقل امکانات علمی ، آموزشی و فرهنگی بی بهره است و بدون ایجاد زیر ساخت های لازم ایجاد شده است.

به گزارش  میرملاس نیوز ، دکتر ‘محمدرضا داودآبادی فراهانی’ عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات دانشکده پرستاری و فوریت های پزشکی شهرستان پلدخترافزود: این دانشکده قبل از راه اندازی باید از استانداردهای لازم و امکانات اولیه یک دانشکده برخوردار می شد.

وی گفت: وجود کمبودها و فاصله زیاد با استانداردها برای این دانشکده مشکلاتی را ایجاد کرده که مسوولان نباید به این پارامترها بی توجه و اقدام به تأسیس این مرکز کنند.

وی بر لزوم رفع مشکلات دانشکده پرستاری شهرستان پلدختر قول مساعد داد و افزود: در جریان این سفرها مشکلات و کمبودهای مردم را از نزدیک مشاهده و جمع بندی و در گزارشی به اطلاع مقام عالی وزارت بهداشت ارایه می شود تا بتوان با برنامه ریزی های لازم برای رفع آنها گام برداشت .

دکتر ‘ داودآبادی فراهانی’ به تفکیک بودجه فرهنگی از سرفصل بودجه آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بودجه ای دانشگاه های علوم پزشکی این است که بودجه فرهنگی ،آموزشی و رفاهی دانشگاه ها در قالب یک سرفصل تعیین می شود که در سال جاری با مذاکراتی که صورت گرفت بودجه فرهنگی از سرفصل بودجه آموزشی جدا شد .

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که حل مشکلات درمانی مردم از اولویت های دولت تدبیر و امید است افزود: دولت در زمینه حل مشکلات بهداشتی و درمانی و سلامت مردم گام های زیادی برداشته است. 

‘احمد کرموند’ سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدخترگفت: دانشکده پرستاری و فوریت های پزشکی این شهرستان در سال ۹۰ راه اندازی شد که ۱۱۸ دانشجو در سه رشته فوریت های پزشکی، پرستاری و هوش بری در این مرکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند. 

در ادامه این جلسه ‘نسیم صیدی’ نماینده دانشجویان دانشکده پرستاری شهرستان پلدختر با تشریح مشکلات و خواسته های دانشجویان این مرکز مهمترین مشکل این دانشکده نبود اعتبار کافی دانست و گفت: در بحث ساختار آموزشی مشکل داریم هیچگونه فضای مناسب برای بحث فرهنگی نیست .

وی افزود: در بحث اساتید با مشکل مواجه هستیم ، استادهای مرتبط با درس وجود ندارند و برای اساتید متخصص که از شهرها و استان های همجوار به پلدختر بیایند مقرون به صرفه نیست.

وی گفت: استادی که رشته تخصصی آن درس مورد تدریس نیست بگونه ای تدریس می کند که این خود مشکل حادی را ایجاد می کند .

‘صیدی’ افزود: نمازخانه و آزمایشگاه در دانشکده پرستاری وجود ندارد که نمی توانیم به دلیل نبود آزمایشگاه واحد عملی را انجام بدهیم.

این دانشجو گفت: سالن آمفی تئاتر نداریم و اتاق عمل مشکل داریم با توجه به افزایش سالانه ورودی ها به دانشکده پرستاری متاسفانه بودجه مورد نیاز وجود ندارد.

‘ناصر رومیانی’ دانشجوی دیگر دانشکده پرستاری شهرستان پلدختر به نمایندگی از سوی دانشجویان گفت: از تشکل های دانشجویی حمایت نمی شود و برای گرفتن نشریات دانشجویی با مشکلاتی مواجه هستیم .

وی افزود: در تابلوی سر در دانشکده نوشته شده دانشکده پرستاری در صورتی که این دانشکده هوشبری هم می باشد که انتظار می رودنام دانشکده به دانشکده پرستاری ، فوریت های پزشکی و هوشبری تغییر یابد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=63191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.