تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

هشدار در خصوص دوربین های “وب کم”

  • کد خبر : 63241
  • 03 بهمن 1393 - 18:49

  دوربین های وب کم دوربین های کوچک دیجیتالی هستند که می توانند به کامپیوترها متصل شوند و عکس های دیجیتال را با سرعت بالا بگیرند و در اینترنت برای تله کنفرانس یا یک ارتباط زنده در وب استفاده شوند.امروزه استفاده از Webcam تقریبا در تمامی تجهیزات دیجیتال ارتباطی استفاده می شود ، از گوشی […]

11111

 

دوربین های وب کم دوربین های کوچک دیجیتالی هستند که می توانند به کامپیوترها متصل شوند و عکس های دیجیتال را با سرعت بالا بگیرند و در اینترنت برای تله کنفرانس یا یک ارتباط زنده در وب استفاده شوند.
امروزه استفاده از Webcam تقریبا در تمامی تجهیزات دیجیتال ارتباطی استفاده می شود ، از گوشی های هوشمند گرفته تا تبلت ها و نوت بوک ها و …. تقریبا می توان گفت Web Cam ها در نسل سوم و چهارم ارتباطات همیشه حرفی برای گفتن داشته اند.
دوربین های وب کم دوربین های کوچک دیجیتالی هستند که می توانند به کامپیوترها متصل شوند. این دوربین ها می توانند عکس های دیجیتال را با سرعت بالا بگیرند و در اینترنت برای تله کنفرانس یا یک ارتباط زنده در وب استفاده شوند.
اما در همین میان که استفاده از این دوربین بسیار لذت بخش است این احتمال وجود دارد که زمانیکه مشغول صحبت کردن تصویری با یکی از دوستان خود هستید ، افرادی بصورت خواسته یا ناخواسته تصاویر Webcam شما را دریافت کنند و شما را ببینند.
به همین منظور پلس فتای توصیه هایی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی به شرح ذیل ارائه کرده است:
۱٫ در همه گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها در کنار Webcam یک چراغ LED کوچک وجود دارد که در صورت استفاده شدن و ضبط تصاویر توسط Webcam این چراغ ها روشن می شوند ، زمانیکه از Webcam خود استفاده نمی کنید اما مشاهده می کنید که این چراغ روشن است احتمال آن وجود دارد که تصاویر شما در حال ضبط شدن باشد.
۲٫ اگر فردی هستید که از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و یا مسنجر برای ارتباط تصویری با دوستان و خانواده خود استفاده می کنید. می توانید حساب کاربری خود در این شبکه ها را به صورت دستی رمزگذاری کرده و امنیت حساب خود را در آنها بالاتر ببرید و بعد با اطمینان از اینکه موارد امنیتی را رعایت کرده اید ، از Webcamاستفاده کنید.
۳٫ در کامپیوتر فقط داشتن آنتی ویروس و فایروال دلیل کافی برای جلوگیری از هک شدن نیست. استفاده از یک برنامه و نرم افزار ضد جاسوسی یا Spyware می تواند از هک شدن Webcam شما جلوگیری کند.
۴٫ زمانی که از Webcam خود استفاده نمی کنید ، بهتر است سیم آن را از کامپیوتر جدا کرده و یا ارتباط بی سیم آن را کاملا قطع نمایید و یا سیم USB را از رایانه جدا کنید.
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.irاطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت- پلیس فتا

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=63241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. ادم دیگه ب چش خودش اعتماد نداره چ برسه ب وبکم 🙂

  2. جالب بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.