- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرمانده قرارگاه خاتم‎الانبیاء: ۱۲ هزار هکتار زمین در لرستان نیاز به آبیاری نوین دارند

37615t [1]

 

فرمانده قرارگاه خاتم‎الانبیاء گفت: ۱۲ هزار هکتار زمین زراعی در لرستان وجود دارد که نیاز به آبیاری بارانی و غرقابی دارند.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا، سردار عبدالهیان در جمع خبرنگاران افزود: یکی از بحث‎های قرارگاه احیای زمین‎های کشاورزی است که باید از ظرفیت‎هایی که در کل استان به ویژه لرستان وجود دارد استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار زمین زراعی در استان وجود دارد که نیازمند آبیاری بارانی و غرقابی است و پیگیر هستیم که آنها را در مرحله اول تسطیح کنیم، بیان کرد: قرار است لرستان را به عنوان پایلوت و نمونه و الگو برای استان‎های دیگر باشد و در این راستا تیمی را به لرستان می‎فرستیم تا زمین‏‎های مذکور را کارشناسی کند.

عبدالهیان درباره راه‎آهن دورود – خرم‎آباد اندیمشک گفت: این خط جایگزین خطی که متروک است می‎شود و در واقع رفع گلوگاه است که به شدت کار می‎کنیم تا آن را انجام دهیم و پیشرفت فیزیکی پروژه نسبت به زمان شروع آن خوب و چنانچه معارض باشد رفع خواهد شد.

فرمانده قرارگاه خاتم‎الانبیاء با بیان اینکه قطعه اول این پروژه از دورود تا خرم‎آباد که بعد از آن به اندیمشک وصل می‎شود و قطعات بعدی را از اهواز آغاز کرده‎ایم، ادامه داد: از خرم‎آباد به اندیمشک منطقه صعب‎العبور است و داریم بررسی می‎کنیم و با اعتباراتی که دولت خواهد داد انجام می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه بهره‎برداری از پروؤه‎ها بستگی به تأمین اعتبار دارد و امیدواریم براساس برنامه زمان‎بندی و با تزریق به‎موقع اعتبارات این پروژه‎ها به سرانجام برسد، افزود: در حال حاضر سد رودبار با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در خال انجام است، سد معشوره تازه آغاز به کار شده و ایوشان نیز تا حدودی به اتمام رسیده که به زودی افتتاح خواهد شد.

عبدالهیان اضافه کرد: بزرگترین مشکل در پروژه‎های کل کشور، منابع مالی است و چنانچه تأمین شود کارها پیش‎ می‎رود.

فرمانده قرارگاه خاتم‎الانبیاء درباره توسعه فرودگاه خرم‎آباد گفت: درصد بالایی پیشرفت فیزیکی دارد، باند تطویل آن تقریبا به پایان رسیده و کار طراحی ساختمان‎های جانبی آن تمام و فنداسیون انها شروع شده که در اولویت اول باند را راه‎اندازی خواهیم کرد.