- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان: مناطق حفاظت شده استان به ۱۵ درصد ارتقاء می‎یابند

37657t [1]

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: حوزه طبیعی اشترانکوه به عنوان منطقه بسیار حساس مشخص شده است.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا ، مهندس مهرداد فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران بیان کرد: براساس شاخص‎هایی که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شده حوزه طبیعی اشترانکوه به عنوان منطقه بسیار حساس مشخص شده است.

وی اضافه کرد: صد منطقه در کل کشور بسیار حساس مشخص شده‎اند که در ۵ منطقه به عنوان پایلوت این طرح‎ها در حال اجراست. طرح مصوب شده که براساس این طرح مطالعات در اشترانکوه در دست پیگیری است.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه اشترانکوه زیستگاه سمندر است، گفت: کار نهایی این زیستگاه انجام شده و ۲۵ هزار هکتار به عنوان پناهگاه حیات وحش در دستورکار است. سمندر از گونه‎های اندمیک بوده که با تخصیص اعتبار و انجام شدن کارهای مطالعاتی آن این طرح به سرانجام می‎رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: همچنین در منطقه غار ماهی کور یک پاسگاه در منطقه احداث شده است تا از منطقه حفظ و حراست بهتری صورت گیرد.

وی با اشاره به نشست مشترکی که این اداره کل با محیط زیست خوزستان دارد، اظهار کرد: این نشست با توجه به نزدیک بودن ایام عید برای حفاظت بیشتر از گونه سمندر که در معرض خطر انقراض است برگزار می‎شود تا از قاچاق آن جلوگیری شود. در حال حاضر مطالعات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

فتحی بیرانوند بیان کرد: براساس استانداردهای جهانی ۱۰ درصد کشور جزء چهارگانه محیط زیست قرار گیرند؛ ۶.۴ درصد مساحت استان، تحت مدیریت و حفاظت قرار گرفته‎ که با کارهای مطالعاتی صورت گرفته قرار است این میزان به ۱۵ درصد ارتقاء یابد.