تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

۷۵ پزشک متخصص و فوق تخصص در لرستان جذب شد

  • کد خبر : 63324
  • 05 بهمن 1393 - 18:39

  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مجوز جذب ۹۵ پزشک متخصص و فوق تخصص براس سالجاری در استان اخذ شده که تاکنون از این تعداد ۷۵ پزشک در استان جذب شده و مشغول فعالیت درمانی هستند. به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا سیاوش بیرانوند افزود: هم اکنون در مراکز درمانی تمامی شهرهای […]

81478113-6227010

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مجوز جذب ۹۵ پزشک متخصص و فوق تخصص براس سالجاری در استان اخذ شده که تاکنون از این تعداد ۷۵ پزشک در استان جذب شده و مشغول فعالیت درمانی هستند.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا سیاوش بیرانوند افزود: هم اکنون در مراکز درمانی تمامی شهرهای استان، متخصص بیهوشی، اطفال، جراحی و زنان و زایمان حضور دارد و با توجه به رایزنی های فشرده و تحقق سهم لرستان از حضور این پزشکان، وضعیت درمان در استان به طرز چشمگیری ارتقا خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با اعزام این متخصصان مشکل شهر پلدختر که جراح عمومی نداشته و شهر کوهدشت که با کمبود پزشک متخصص جراحی زنان و زایمان مواجه بودند مرتفع شده و جایگزین متخصصینی که طرح لایحه آنها نیز پایان یافته بود تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: این متخصصان به هیچ عنوان حق دایر کردن مطب و یا فعالیت در بخش های خصوصی را نداشته و باید بصورت تمام وقت در مراکز درمانی دانشگاه به ارائه خدمت بپردازند .

وی گفت: ویزیت سرپایی با حداقل هزینه از مزایای عمده ارائه خدمات این پزشکان است که مردم شریف لرستان از آن بهره مند خواهند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: همچنین با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت، در رابطه با برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان درمناطق محروم که از ابتدای خرداد ماه اجرایی شده ، بیش از ۹ میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافته است.

دکتر بیرانوند افزود: در این خصوص جلسه های متعددی با متخصصین شاغل در شهرهای مشمول برنامه انجام و در هشت شهرستان با بیش از ۱۵۰ پزشک متخصص قرارداد منعقد شده است.

وی گفت: همچنین همزمان با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و استان، شش میلیارد ریال به منظور حضور پزشکان متخصص مقیم ، به این استان اختصاص یافته است.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان دارای ۱۴ بیمارستان با دو هزار و ۲۹ تخت مصوب و یک هزار و ۵۹۱ تخت فعال در سطح استان می باشد و پنج بیمارستان شهید رحیمی، شهدای عشایر، شهید مدنی، خیریه عسلی و امام رضا(ع) در شهرستان خرم آباد به عنوان مراکز آموزشی درمانی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=63324

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.