- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پیمانکاران ضعیف طرحهای عمرانی لرستان برکنار شوند/لزوم رفع مشکل کم آبی

700795

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر ضرورت برکناری پیمانکاران ضعیف پروژه های عمرانی استان تاکید کرد.

به گزارش میرملاس به نقل مهر، محمد اصلانی ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه های تامین آب در کشور و استان لرستان اظهار داشت: در این راستا باید اقدامات لازم برای کاهش هزینه های تامین و استحصال آب صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده مناسب و بهره برداری بهینه از منابع آب در استان عنوان کرد: همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی اجرای طرحها و پروژه های آبرسانی نیز همواره باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت استفاده از پیمانکاران مجرب در اجرای پروژه ها به خصوص پروژه های آبرسانی در لرستان تصریح کرد: باید از پیمانکاران توانمند در اجرای پروژه های استان استفاده کرد.

اصلانی با بیان اینکه پیمانکارانی که نمی تواند خود را با اهداف کارفرما مطابقت دهد یا زمینه اصلاح کار این پیمانکاران فراهم و یا حذف شوند گفت: کار کردن با پیمانکاران ضعیف هزینه های بالایی بر دولت و دستگاههای اجرایی تحمیل می کنند.

وی بر ضرورت تمکین قانون و همچنین قوانین و مقررات از سوی پیمانکاران پروژه های عمرانی و دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد و گفت: همچنین پیمانکاران باید به آئین نامه های مالی و عملیاتی نیز در حوزه عمرانی توجه لازم را داشته باشند.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به کارهای اجرایی از سوی دستگاههای استان به جای کارهای سیاسی بیان داشت: به طور حتم با سیاسی کاری به خصوص در لرستان که نیاز به مسائل کاری و عمرانی دارد به جایی نمی رسیم.

اصلانی با تاکید بر اینکه باید فتیله سیاسی کاری در سطح ادارات استان پایین کشیده شود گفت: مهم ترین افتخار برای مدیران اجرای پروژه ها به نحو مطلوب و با حداقل هزینه ها باید باشد.

وی با تاکید بر ضرورت آبرسانی و اجرای پروژه های این حوزه با حداقل هزینه ها برای شهروندان تصریح کرد: این در شان استانی که سومین منطقه آبی کشور است نبوده که در برخی از شهرهای آن به علت خشکسالی شاهد کمبود و چالش آب باشیم.