تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
11

کتاب “ستاره روز چهارم ” منتشر شد / زندگینامه و خاطراتی از شهید مجتبی آدینه وند

  • کد خبر : 63514
  • 10 بهمن 1393 - 9:36

 امام خمینی (ره) :  ملت ما اکنون به شهادت و فداکاری خو گرفته است و از هیچ دشمن و هیچ قدرتی و هیچ توطئه ای هراس ندارد.     کتاب “ستاره روز چهارم ” منتشر شداین کتاب که به همت آقای دکتر کورش هادیان و خانم فاطمه بازوند نوشته شده است به زندگی و خاطراتی […]

 امام خمینی (ره) :  ملت ما اکنون به شهادت و فداکاری خو گرفته است و از هیچ دشمن و هیچ قدرتی و هیچ توطئه ای هراس ندارد.

 

 

کتاب “ستاره روز چهارم ” منتشر شد
این کتاب که به همت آقای دکتر کورش هادیان و خانم فاطمه بازوند نوشته شده است به زندگی و خاطراتی از شهید مجتبی آدینه وند پرداخته است .
این کتاب با همکاری حجت الاسلام والمسلمین هادی قبادی و خانم ها مهدیه احمدی و فاطمه نیازی نگارش یافته است .
مراسم رونمایی از این کتاب روز شنبه ۱۱بهمن ماه ساعت ۹ صبح در یادواره شهدای کوهدشت در حسینیه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کوهدشت برگزار می شود .
آقای دکتر کورش هادیان که خود از رزمندگان و جانبازان ۸سال دفاع مقدس است متنی را به شرح ذیل جهت رونمایی از کتاب ارائه نموده است :

 

1

 

2

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَلاتَحسَبَنّ‌ الَّذینَ قُتِلوُا فی سَبیلِ‌اللهِ اَمواتاً بَل اَحیاءٌ عِندَ رَبّهِم یُرزَقوُن

از آن‌جا که به‌معنای حقیقی کلمه یقین داریم شهیدان زنده‌اند و ناظر بر احوال ما، این چند کلمه را از باب عذر تقصیر خطاب به شهید عزیزمان مجتبی آدینه‌وند بر زبان می‌آوریم.
از آن سپیده‌ دم خونین شلمچه که رگبار گلوله‌ی دشمن قلب مهربان و سینه‌ی بی‌کینه‌ی تو را شکافت و تو شتابان و مشتاق به یاران شهید خویش پیوستی و ما خاکیان را با درد و داغ خود تنها گذاشتی، بیست‌وهشت سال می‌گذرد.
پیکر پاکت دوازده سال هم‌نشین خاک و آب و آفتاب بود و در همه‌ی آن مدت، مادر، خواهر، برادر و همه‌ی نزدیکان و دوستانت با اندوهی نهفته در سینه و بغض‌های فروخورده چشم به‌راه بودند تا مزار پاک تو را به آب دیده‌ی خویش شست‌وشو دهند.
تو در دوستی هیچ‌گاه اهل بی‌وفایی و کم‌فروشی نبودی! اما امروز اگر از ما بپرسی که آیا ۲۸ سال فراموشی، رسم دوستی است؟ در برابر تو و مادر بزرگوار و بردبارت جز سرافکندگی و شرم‌ساری پاسخی نداریم و بی‌گمان و به‌یقین، اگر عنایت و برکت نگاه تو نبود، همین تلاش ناچیز هم به سرانجام نمی‌رسید.
در شرح بزرگواری تو، واژه‌های ما نارسا و قلم ناتوان است اما امیدواریم و خوشحال که سرگذشت فضیلت‌های فراوان تو نه تنها چونان خاطره‌ای شیرین، بلکه هم‌چون درس روشن زندگی، نسل به‌نسل و سینه به‌سینه و قلم به‌قلم، دیده و اندیشه‌ی مشتاقان را خواهد نواخت و در دل و جان فرزندان این آب و خاک، ماندگار خواهد بود.
اگرچه امروز از راه روشن و خصلت‌های نیک اخلاقی و سادگی و صداقت تو و دیگر شهیدان عزیز بسیار فاصله گرفته و دور افتاده‌ایم، اما امیدواریم کوتاهی و غفلت را بر ما ببخشی و این اندک را از دوستان و دوستدارانت بپذیری و در فردای محشر که سخت درمانده و تهی‌دستیم، ما را از شفاعت خویش محروم نکنی!
«قطره‌ای برریز بر ما زان سبو
شمّه‌ای زان گلسِتان با ما بگو»

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=63514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. یادداشتی از اقای دکتر کورش هادیان که چند ماه قبل و در استانه انتشار این کتاب در وبلاگ شخصی اش امده بود قابل توجه است:
    مجتبی، افتخار نسل دیروز و سرمایه‌ی نسل امروز !
    یکی از نکات بسیار مهم و بارز در گفتار و رفتار شهید مجتبی آدینه‌وند، توجه به پرورش نسل جوان و فراهم آوردن امکانات و زمینه‌ی مساعد برای شکوفایی استعدادهای بالقوه است. او در هر فرصتی، هرچند کوتاه، تلاش می‌کرد داشته‌ها و آموخته‌های خود را بدون چشم‌داشت مزد و منّت دیگران، به‌ویژه جوانان و نوجوانان عرضه کند و عرصه را برای فعلیت یافتن ظرفیت‌های نهفته در وجود نسل نو آماده سازد.
    این روزها از میان آنان که روزگار مجتبی را دریافته‌اند و از بین مشتاقان نسل امروز، گروهی با کم‌ترین امکانات و حداقل دسترسی، اما با انگیزه‌ای فراوان و همتی بلند، تلاش می‌کنند تا وصف شخصیت و شرح زندگی مجتبی را در قالب یک کتاب آماده و به خانواده، همرزمان، همشهریان و همه‌ی دوستداران آن عزیز تقدیم کنند.
    از نگاه این گروه، کتاب مجتبی تنها یک سرگذشت و چند خاطره‌ و افسوس و آفرین و چند قطره اشک نیست؛
    کتاب مجتبی، بساط کاسبی و خودنمایی و شهرت‌طلبی به نام شهیدان و به کام خود، نیست؛
    کتاب مجتبی، رؤیاپردازی و افسانه‌سرایی و لفاظی و عوام‌فریبی و بازی با کلمات هم نیست؛
    کتاب مجتبی، داستان توان‌مندی‌های درخشان و جوشش‌های بی‌پایان و درخشش‌های جاودانی است که بی‌گمان در هر دوره و در هر نسل از فرزندان برومند این سرزمین قابل تکرار است.
    کتاب مجتبی به‌ما می‌گوید که در گوشه‌گوشه‌ی این سرزمین، به‌ویژه آن‌جا که محرومیت، رنگی مضاعف دارد، از بلوچستان و کردستان تا کرمانشاه و ایلام و لرستان، ذخیره‌ها و اندوخته‌های ناشناخته و کشف‌نشده‌ای از سرمایه‌ی انسانی چشم‌به‌راه توجه و برنامه‌ریزی است تا فعلیت یابد و دیدگان همگان را از پرتو پرتلألو خود خیره سازد.
    کتاب مجتبی می‌گوید شهری که امثال مجتبی و اسماعیل و شهرام و محمدمراد و حاج‌محمد و حسین‌قلی و حمید و فیروز و حجت و علی‌مردان و شیرمحمد و جهان‌بخش و ده‌ها ستاره‌ی درخشان دیگر را در دامن خود پرورده، قطعاً می‌تواند بارها و بارها این آزمون را تکرار کند و عرصه‌های فرهنگ و اجتماع و سیاست و ورزش کشور را از توان‌مندی فرزندان خود بهره‌مند سازد. مشروط به آن‌که دولت و مسئولان از سرمایه‌گذاری و توجه حداقلی دریغ نکنند و بدانند و مطمئن باشند که در برابر هر بذری که می‌افشانند خوشه‌های پربار برداشت خواهند کرد.
    کتاب مجتبی می‌تواند به مسئولان بگوید که زادگاه مجتبی، کوهدشت، معدن استعدادهای کم‌نظیر در عرصه‌های گوناگون است و هرگاه حداقلی از امکانات در اختیار مردم و جوانان این شهر گذاشته و از برخی تنگ‌نظری‌ها و فرصت‌سوزی‌ها پرهیز شود، امید چنان می‌رود که ده‌ها و صدها چهره‌ی درخشان به کشور عرضه کند.
    به باور ما برکت خون و عظمت شخصیت مجتبی می‌تواند زمینه‌ساز تغییر نگاه به کوهدشت در سطح استان و کشور شود و این شهر مظلوم را از وضعیت نه چندان خوشایندی که به آن دچار شده خارج سازد.
    مجتبی به‌حق، افتخار نسل دیروز و سرمایه‌ی نسل امروز است؛
    شهر و زادگاه مجتبی شایسته‌ی بهترین‌هاست !

  2. کتاب فوق از جمله کتب ارزشمندیست که علاوه بر بدیع بودن آن در سطح شهر کوهدشت ازنظرفرم نگارش هم درمجموعه کتب معمول در خصوص جبهه و جنگ از کتب برتر و دارای عمق و تنوع است. انشا الله شاهد تکراری اینچنین باشیم . در پیشگاه حق ماجور باشید .

  3. درود تمام اولیا واوصیا برروح پرفتوح مجاهد نستوه مجتبی ادینه وند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.