- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

حجت الاسلام رضا مبلغی: روحانیون با رعایت وقار، متانت و رفتار زیبا، مروج اخلاق دینی باشند

0-231

 

 

مدیر حوزه های علمیه استان لرستان، روحانیت را ادامه دهنده راه پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: روحانیون در مسیر ارشادخاشعانه مردم گام بردارند.

به گزارش میرملاس ؛  حجت الاسلام محمد رضا مبلغی درآیین تلبس طلاب حوزه علمیه استان لرستان که دیروز در مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد برگزار شد با اشاره به اینکه امروز طلاب ادامه دهنده راه انبیا و رسول گرامی اسلام هستند گفت : روحانیت باید همیشه در هدایت مردم جامعه تلاش کنند و مردم جامعه را مقید به اخلاق الهی و آموزه‌های دینی کنند .

وی با اشاره به اینکه تلبس به لباس فاخر روحانیت همان تلبس به لباس رسول خدا محمد مصطفی(ص) است گفت : روحانیون ملبس باید تلاش کنند تا با رعایت وقار و متانت و رعایت زیبایی اخلاق و کردار خود در جامعه نمونه باشند و مردم را ارشاد و راهنمایی کنند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان بیان داشت: ملبس شدن افتخار بزرگی است که باید لوازم آن که همان اصلاح و آراستگی ظاهر و باطن است رعایت شود چرا که هدف پیامبر گرامی اسلام(ص) هم همان پاکی و اصلاح رفتار انسانها بوده است.

حجت الاسلام مبلغی، با تاکید بر اینکه روحانیون باید ظاهر و باطن خود را شبیه رسول خدا (ص)کنند افزود : امیدواریم طلابی که به پوشیدن این لباس فاخر مفتخر می شوند نهایت استفاده را از این مقام والا برده و در جهت تبلیغ آموزه‌های دینی و ارشاد و راهنمایی مردم بصورت خاشعانه قدم بردارند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان لرستان نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به اینکه تلبس به لباس روحانیت صرفا عبا و عمامه نیست،گفت : پوشیدن این لباس وظیفه تبلیغ و حفظ و حراست از کیان اسلام و انقلاب را دو چندان می کند

 حجت الاسلام محمد ولی پور با اشاره به اینکه تلبس به لباس روحانیت باید به رعایت برخی اصول ظاهری و اخلاقی نیز منجر شود گفت : روحانیت باید از هرلحاظ ظاهر کلام و اخلاق برای مردم جامعه الگو باشند و این ارائه الگو در رفتار و اخلاق آنها نمایان باشد.

لازم به ذکر است: در پایان این آیین ۱۴ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان لرستان به لباس فاخر روحانیت ملبس شدند.