- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده الیگودرز : مصوبات سفر هیئت دولت به لرستان اجرایی شود / کوهدشت با بحران آب مواجه است

 

 

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم الیگودرز گفت: در سفر هیئت دولت به لرستان ۷۹ پروژه و ۱۲ طرح با ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید که اجرای این مصوبات سبب توسعه لرستان می‌شود.

به گزارش میرملاس ؛  محمد تقی توکلی امروز در آئین افتتاح سد ایوشان لرستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد اظهار داشت: برای رفع مشکلات لرستان اقداماتی در حال انجام است و این نشان دهنده نگاه ویژه دولت تدبیر وامید به این استان است که قول هایی که به مردم دادن در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به عقب ماندگی های استان به ویژه در بحث بیکاری جوانان امیدواریم این مشکل حل شود زیرا با وجود ظرفیت های بالا و نیروی انسانی توانمند در بخش های مختلف اما متأسفانه از برخی شاخصه ها این استان عقب است و وضعیت قالب قبولی ندارد.

نماینده مردم الیگودرز عنوان کرد: در لرستان به دلیل فقر و بیکاری انگیزه توسعه نیست چرا که شرایط  اقتصادی برای رشد و تحول اقتصادی کافی نیست و عمدتا توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی بیان کرد: با رویکرد و نگاهی که دولت دارد بقیه کارها در دست اجرا است که پیشرفت خوبی داشته و تاثیرگذار بوده است.

توکلی در رابطه با پروژه های آبرسانی استان تصریح کرد: طرح های آبرسانی بزرگی در استان وجود دارد که می توان از این ظرفیت‌های خدادای در جهت فرهنگ کشاورزی نوین  استفاده کرد و تولید ناخالص را بالا برد.

وی بیان اینکه لرستان به عنوان یک چهار راه در کشور قرار گرفته است خاطرنشان کرد: برای دسترسی راحت به بازارهای جهانی و داخلی انتظار داریم به راه و راه آهن استان توجه شود که در این زمینه مصوبات سفر دولت تقریبا انجام شده است.

نماینده مردم الیگودرز با اشاره به سفر دولت به لرستان  گفت: ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این استان تعهد داده شد که انتظار عملیاتی  شدن آن را داریم.

وی اظهار داشت: از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور، نهایی کردن ۱۲ طرح و ۷۹ پروژه در استان بوده که اگر عملی شوند لرستان پیشرفت می‌کند.

توکلی افزود: کوهدشت یکی از شهرستان هایی است که با بحران کم آبی مواجه است و تنها راه آبرسانی آن سد تنگ معشوره است که در حال انجام است.

وی عنوان کرد: سد معشوره یکی از مهمترین طرح ها است به طوری که در شهرستان کوهدشت ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی درجه یک را می‌تواند آبرسانی کند و برای خود شهرستان و کشور تاثیرگذار باشد که با بهره‌ برداری از این سد بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود.