تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 63699
  • 14 بهمن 1393 - 15:17

   کرم محمدی / میرملاس نیوز :  دین اسلام ذاتاً مستعد انقلابی گری است ، زیرا در مکتبی که عنصر تعرض و تهاجم نسبت به ظلم و ستم و اختناق وجود داشته باشد می تواند بذر انقلاب را در میان پیروان خود بکارد هر انقلاب اجتماعی و به طور کلی هر اقدام سیاسی باید دارای پشتوانه […]

IMG_1146

 

 کرم محمدی / میرملاس نیوز : 

دین اسلام ذاتاً مستعد انقلابی گری است ، زیرا در مکتبی که عنصر تعرض و تهاجم نسبت به ظلم و ستم و اختناق وجود داشته باشد می تواند بذر انقلاب را در میان پیروان خود بکارد هر انقلاب اجتماعی و به طور کلی هر اقدام سیاسی باید دارای پشتوانه نهضت فکری – فرهنگی باشد . انقلاب اسلامی نیز در تدارک این پشتوانه تاکید دارد . روح و ذات اسلام با منفعت طلبی در تعارض است و تحولات اجتماعی را هدف دار می داند و برای هر تحولی به خاستگاه و هدف آن و نتایج برخاسته از آن می اندیشد ، بکار گیری اصول مکاتب دیگر را برای انقلابی کردن اسلام غیر قابل قبول و بسیار خطرناک می پندارد و اسلام که اصالتی انقلابی دارد . وسیله نیست که در خدمت اهداف خاصی قرار گیرد . از این منظر اسلام در ذات خود یک حقیقت است نه یک مصلحت یک هدف است نه یک وسیله و تنها افرادی می توانند از این منبع انرژی اجتماعی بهره بگیرند که به اسلام به چشم یک حقیقت و هدف بنگرند نه به چشم مصلحت و وسیله . به همین دلیل شهید مطهری به کسانی که اسلام را وسیله می کنند و انقلاب را هدف ،به شدت حمله می کند .

ریشه انقلاب های اجتماعی در درون انسان و در کشاکش نیروهای معنوی و مادی در اندیشه و روان آدمی باید جست و جو کرد به نظر ،میان جنبه های زمینی و آسمانی انسان ، بعضی میان غرایز متمایل به پایین که هدفی جز یک امر فردی و محدود و موقت ندارد . وغرایز به بالا که می خواهند از حدود فرد خارج شود . تضاد وجود دارد و این کشاکش به همان صورت در عرصه اجتماع و سیاست هم متجلی می شود .

بنابراین انقلاب اسلامی از این منظر نبرد میان انسانها مترقی و متعال که در آنها ارزش های انسانی رشد یافته با انسانها پست، منحرف و حیوان صفت که ارزش های انسانی شان مرده و چراغ فطرت آنها خاموش گشته است در ستیز است .

علل مختلفی را می توان در ارتباط علت مبنّیه انقلاب ذکر کرد . از حمله استبداد خشن و وحشی سلب هر نوع آزادی نفوذ استعمار از جنبه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دور نگه داشتن دین از سیاست یا بیرون کردن دین از میدان سیاست ، کوشش برای بازگرداندن ایران به جاهلیت قبل از اسلام تغییر تاریخ هجری ، تحریف در میراث گرانقدر اجتماعی ، کشتارهای بی رحمانه و ارزش قائل نشدن به خون مسلمانان ایرانی ، زندان و شکنجه متهمان سیاسی ، تبعیض و فاصله طبقاتی ، تسلط عناصر غیر مسلمان بر مسلمان در دولت ، نقص آشکار قوانین اسلامی ، بریدن از کشورهای اسلامی و پیوند کشور های غیر اسلامی و ضد اسلام مانند اسرائیل غاصب می باشد . از سوی دیگر علت مبقیه (باقی ) خون شهیدان ، ارائه چهره زیبای و جذاب اسلام واقعی برای نسل معاصر بوسیله مبلغان دینی و اسلامی نقش بی بدیل رهبری پیامبر گونه حضرت امام روح الله ، عشق و ارادت مردم بواسطه نفوذ کلام امام و ارتباط دیرینه مردم با اهل بیت نبی مکرم اسلام ، همین عشق مردم به اسلام و پیامبر بر عمق و دامنه نفوذ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی افزوده است . انقلاب اسلامی با چنین رویکردی مبارزه خود را برای برقراری ارزش های والای دینی و اسلامی برگرفته شده از فرهنگ ناب و مظاهر آن در پی داشته است .

انقلاب اسلامی ایران غرب را با پدیده ای مذهبی مواجه کرد که اگر چه فی نفسه جدید نبود و سابقه تاریخی آن، بیش از ۱۴۰۰ سال می رسید با شناخت غرب از مسائل بین المللی و برداشت نادرست غربی ها از حرکت حزبی و بخصوص اسلامی مطلقاً برای آنان قابل توجیه نبود .

به همین جهت آنها را مبهوت و غافلگیر کرد . از این پدیده جدید به نام های مختلف یاد کردند . از جمله بنیاد گرایی اسلامی ، بیداری اسلامی ، رستا خیر اسلامی ، اسلام گرایی و… معروف شد . حرکتی مبنی بر بازگشت به خویشتن خویش و تاکید بر هویت فراموش شده اسلامی در جهت احیای ارزشهای انسانی و اسلامی در جهت خلاف منافع کشورها استعماری ، اسلام بعنوان یک راه حل جایگزین که پاسخگوی نیازهای مردم در ابعاد گوناگون بود به همین دلیل جوامع مختلف مجذوب خود کرد . وطرفی دیگر موجب تقویت جنبش های در جهان اسلام در عکس العمل عمومی است موجب مظاهر غربی و تهاجم آنها به ارزش های غربی شد.

انقلاب اسلامی ایران نشان داده است که نه برتری نظامی و نه برتری تکنولوژی قادر نمی باشد در مقابل ملتی مسلمان که حول یک ایده واحد اسلامی گردهم آمده غلبه کند و مهمترین دلیل مخالفت غرب و شرق با انقلاب اسلامی نیز همین ایدلولوژی بود که بنا به فرموده معمار آن امام بزرگوار (که خون بر شمشیر پیروز است ) می باشد . انقلاب اسلامی برای دنیا ثابت کرد که اسلام می تواند توده های بالقوه مردمی علیه استکبار بسیج کند . انقلاب اسلامی مسلمانان را واداشت که تارهای تنبیده شده بر اذهان و افکار خود کنار زده و به این فکر برسند که آنچه آنها را تا کنون از مبارزه برای کسب استقلال ، آزادی و عزت در سایه اندیشه های ناب اسلامی بازداشته تبلیغات استکباری بوده است .

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=63699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. درود بر فرماندار لایق وانقلابی کوهدشت . زادگاه انقلابیون نامدار

  2. درود وسلام بر فرماندار محبوب و مردمی و با صلابت .قلم شیوا ورسایی دارید .الحق والنصاف مردم شهرمان باید به داشتن اینچنین فرماندار انقلابی و صاحب فکری افتخار کنن. خداقوت خسته نباشی ..آقای فرماندار مردم کوهدشت تمام برنامهای شما را رصد و پیگیری میکنن و از تلاشهای شبانه روزی شما در سرکشی و رفتن به روستا ها و بخشها و دید و بازدیدها شما از مردمان فهیمی که در روستا ها زندگی میکنن و در پی حل مشکلات آنها هستید کاملا اطلاع دارن . مردم قدر دان چنین مسئولان شجاع و کارکن و کاربلدی هستن ..

  3. باسلام وعرض ادب .ازمطالب ونوشته های حضرتعالی بی نهایت سپاسگزارم خداوند به جناب سلامتی وعاقبت بخیری عنایت فرماید ، براستی مامردم قدردان زحمات شبانه روزی شماهستیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.