تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
11

نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری/۱۲مرد میدان انتخابات۹۲

  • کد خبر : 6385
  • 20 تیر 1391 - 20:52

اسامی ۱۲ نفر برتر که احتمال می رود درانتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ ایران شرکت کنند.  به گزارش سرویس سیاسی میرملاس نیوز؛ اواخر ماه گذشته ، عصر ایران یک فراخوان عمومی اعلام کرد و طی آن از کاربران اینترنت خواست کسانی که برای ریاست جمهوری مناسب می دانند را پیشنهاد و از آنان برای کاندیداتوری دعوت کنند. […]

اسامی ۱۲ نفر برتر که احتمال می رود درانتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ ایران شرکت کنند. 

به گزارش سرویس سیاسی میرملاس نیوز؛ اواخر ماه گذشته ، عصر ایران یک فراخوان عمومی اعلام کرد و طی آن از کاربران اینترنت خواست کسانی که برای ریاست جمهوری مناسب می دانند را پیشنهاد و از آنان برای کاندیداتوری دعوت کنند.

یک سال دیگر در همین روزها ، انتخابات ریاست جمهوری در کشور ، برای جایگزینی محمود احمدی نژاد برگزار خواهد شد. البته این به شرطی است که احمدی نژاد در این مدت باقی مانده ، همچنان رئیس جمهور بماند و کار به انتخابات زودهنگام نکشد.

دو دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد ، در کنار همه خوب و بدهایش ، این تجربه گرانسنگ را ، هم برای مردم و هم برای نظام به همراه داشت که برای سپردن پستی به اهمیت ریاست جمهوری ، باید سراغ کارآزمودگان و امتحان پس داده ها رفت و رخصت نداد جایگاه رفیع ریاست جمهوری ، محلی برای آزمون و خطا و تنش های دائمی باشد.

هم از این روست که انتخابات سال ۱۳۹۲ ، محکی است تا مشخص گردد که این تجربه ی گران به دست آمده ، تا چه اندازه می تواند مورد بهره مندی واقع شود و از تنور انتخابات ، نانی نه خام و خمیر و نه سوخته و سوزنده ، بلکه برشته و خوش خوراک برای ملت ایران بیرون آید.

هر چند تجریه ثابت کرده است که انتخابات در ایران ، تا هفته های پایانی و گاه تا روزهای واپسین قابل پیش بینی نیست و بارها همه چیز در دقیقه ۹۰ دستخوش تغییر شده است ، اما دستکم می توان در خصوص افرادی که بالقوه می توانند سکاندار کشتی ریاست جمهوری باشند ، گمانه زنی کرد و از هم اکنون درباره شان سخن گفت و از ایشان پرسش کرد و کارنامه شان را سنجید و تأمل و سبک سنگین کرد.

کمترین فایده پرداختن به کاندیداهای بالقوه این است که مردم در ایام منتهی به انتخابات ، مرعوب موج تبلیغات و غلیان احساسات نمی شوند و بر اساس نتایج بررسی های چند ماهه دست به انتخاب می زنند.

در فراخوان مذکور آمده بود: در برخی کشورها مانند آمریکا ، کاندیداهای ریاست جمهوری – دستکم دو کاندیدای اصلی – از ماه ها پیش کاملاً مشخص هستند و در طول چند ماه منتهی به انتخابات ، مردم می توانند با تأمل و مقایسه ، به جمع بندی برسند و رأی دهند.

از آنجا که در ایران به دلایل متعدد ، تا زمان اندکی مانده به انتخابات ، هنوز ترکیب کاندیداها مشخص نیست و حتی گاه در روز پایانی ثبت نام نیز چهره های جدیدی به رقابت می آیند ، بی مناسبت نیست که رسانه ها متکفل این خلأ باشند و فضا را برای بررسی هوشمندانه و البته منصفانه کاندیداهای بالقوه فرهم سازند.

از این رو ، در گام اول پیشنهاد می شود کاربران سایت ،اسامی افرادی که به نظرشان می توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند و مهم تر از آن ،در مقایسه با بقیه – ولو نسبی – شایستگی تصدی این پست را دارند ، معرفی و پیشنهاد کنند و نام فرد یا افراد مورد نظر را در زیر همین خبر برایمان بفرستند.

آن فراخوان بیش از ۳۰ هزار بار کلیک خورد و افراد متعددی به عنوان گزینه های پیشنهادی مردم ، نام برده شدند.

البته دو نکته در فراخوان مطرح شده بود که خوشبختانه از سوی اکثر شرکت کنندگان در آن رعایت شد ؛ آن دو نکته عبارت بودند از:
۱- نام افرادی را بفرستید که واقعاً امکان کاندیداتوری آنها وجود دارد.
ممکن است مد نظرتان شخص یا اشخاصی باشند که گزینه های مناسبی هستند ولی در عمل امکان کاندیداتوری نخواهند داشت. سعی مشترک همه ما در معرفی گزینه ، “واقع گرایی” است نه “شعار زدگی” . واقعیت های موجود را فراموش نکنیم.

۲- حداکثر نام سه نفر را به ترتیب اولویت بنویسید.

نتایج

بررسی اسامی رسیده نشان می دهد که افراد متعددی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری پیشنهاد شده اند.
برخی از این اسامی ، در کامنت های مختلف ، بسیار تکرار شده اند و تکرار برخی دیگر ، اندک شمار بوده است.

بررسی ها نشان داد که اسامی ۱۲ نفر بیش از بقیه تکرار شده است که نام این افراد را بر اساس حروف الفبا اعلام می کنیم.
علت این که نام ها را بر اساس حروف الفبا اعلام می کنیم نه بر مبنای تعداد تکرار نام ها ، این است که این نظرسنجی ، باز بود و امکان این که یک فرد بیش از یک بار نظر بدهد وجود داشت و لذا هر چند کلیت نظرات رسیده می تواند بر آیندی قابل توجه به دست دهد ، اما تقدم و تأخر افراد را نمی توان دقیقاً اعلام کرد. در واقع ، آنچه از نتایج این فراخوان قابل استخراج است ، نزدیک شدن به فضای افکار عمومی است.

البته  برخی اسامی ارسالی ، مغایر با نکته شماره یک فراخوان بودند که در عین احترام به نظرات شرکت کنندگان ، آن اسامی را در نتیجه نهایی قید نکردیم که البته خوانندگان فرهیخته سایت ، بر دلایل واقع گرایانه این وضعیت آگاهی دارند و نیازی به توضیح نیست. به بیان دیگر ، اسامی منتشر شده در زیر ، همه ابعاد افکار عمومی را نشان نمی دهد زیرا از یک سو ، عده ای طبیعتاً  در انتخابات شرکت نمی کنند و عده ای هم افرادی را دعوت کرده اند که با توجه به واقعیت های ایران امروز ، اساساً امکان نامزدی ندارد (مانند موسوی) یا نامزد نخواهند شد(مانند هاشمی رفسنجانی).

با این اوصاف ، به معرفی ۱۲ نفری می پردازیم که نام هایشان بیشترین تکرار را در میان پیشنهاد های مردم داشته است:

اسامی ۱۲ نفر برتر (بر اساس حروف الفبا)

سعید جلیلی

دبیر شورای عالی ملی است که هر گاه مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ شکل می گیرد ، نام جلیلی بر صدر اخبار ایران و جهان می نشیند.

جلیلی متولد سال ۱۳۴۴ در شهر مشهداست. وی تحصیلات خود را تا مقطع دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق به پایان رسانده است.

عنوان پایان‌نامهٔ او «سیاست خارجی پیامبر» بود. او در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حضور یافت و از ناحیه پا مجروح شد.

سید محمد خاتمی

متولد ۱۳۲۲ اردکان است و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس جمهور ایران در دولت های هفتم و هشتم و عضو مجمع روحانیون مبارز. هر چند بعد از ریاست جمهوری سمت رسمی ندارد ولی همچنان گفتمان اصلاح طلبی عمدتاً بر محوریت وی می چرخد. خاتمی با شرکت در انتخابات مجلس و رأی دادن در ان انتخابات ، بحث های زیادی را برانگیخت اما خودش صراحتاً اعلام کرد که در چارچوب نظام و برای اصلاح گری تلاش می کند. هرچند بسیاری کاندیداتوری خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری را منتفی می دانند و بر نقش رهبری وی تأکید دارند اما همچنان گروه هایی از اصلاح طلبان بر آنند او را به صحنه بیاورند.

سید حسن خمینی

نوه امام خمینی(ره) و فرزند مرحوم حاج احمد خمینی(ره) ؛ سید حسن ، فاقد سابقه اجرایی و دولتی است. عمده فعالیت در موسسه حفظ و نشر آثار امام و تولیت حرم رهبر فقید انقلاب متمرکز است. او متولد ۱۳۵۱ نجف است.

سید حسن خمینی همچنین در کار تدریس و تألیف و پژوهش است و برخی آثار وی به عنوان کتاب سال برگزیده شده است. وی به دلیل مواضع اصلاح طلبانه اش مورد اقبال این جریان سیاسی است.

محسن رضایی

فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام. او که سال ۱۳۳۳ در خانواده ای فقیر در مسجد سلیمان به دنیا آمده است ، قبل از انقلاب در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می کرد که با پیش امدن انقلاب و سپس جنگ ، تحصیلات دانشگاهی اش را نیمه کاره رها کرد و به سپاه رفت. او پس از جنگ در رشته اقتصاد ادامه تحصیل داد و دکترا گرفت.
رضایی در دور گذشته انتخابات ریاست جمهوری ، به عنوان ” با برنامه ترین کاندیدا ” مطرح شد اما در فضای دو قطبی موسوی-احمدی نژاد ، اقبالی برای کسب رأی نداشت. فدرالیسم ، مهم ترین یا دستکم معروف ترین برنامه وی است.

محمدرضا عارف

متولد سال ۱۳۳۰ در یزد است. عارف بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ معاون اول رئیس جمهور ایران سید محمد خاتمی بود و در حال حاضر با حکم رهبر انقلاب، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

عارف دکترای خود را از دانشگاه استنفورد آمریکا و رشته مهندسی برق گرفته و زمینه تحقیقاتی اش نظریه اطلاعات و رمزنگاری است.

پرویز فتاح

متولد ۱۳۴۰ در ارومیه است. در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حاضر بود . در سال ۱۳۶۸ در رشتهٔ مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۳۸۲ نیز مدرک کارشناسی ارشد صنایع (گرایش سیستم‌ها) را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر دریافت کرد. فتاح در دوره اول ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد ‬وزارت نیرو را برعهده داشت ولی منش رفتاری او با رویکردهای احمدی نژادی سازگار نبود. بنابراین در دولت دهم حضور نیافت و راهی بنیاد تعاون سپاه شد تا به عنوان مدیرعامل در آنجا فعالیت کند.

محمدباقر قالیباف

سال ۱۳۴۰ در طرقبه مشهد به دنیا آمد.از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود و از دانشگاه تربیت مدرس دکترای جغرافیای سیاسی گرفته است.فرماندهی نیروی انتظامی کل کشور ، فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا ، فرماندهی نیروی هوایی سپاه و ریاست ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا (با حکم محمد خاتمی) مهم ترین سمت های او قبل از شهرداری تهران بوده اند. او همچنین خلبان ایرباس است و هر از گاهی در خطوط پروازی داخلی پرواز می کند.

قالیباف ، در انتخابات نهم ریاست جمهوری کاندیدا شد ولی رأی نیاورد و پس از آن راهی شهرداری تهران شد.

علی لاریجانی

متولد ۱۳۳۶ در نجف و دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف در رشتهٔ کاربرد کامپیوتر در ریاضی است. او دکترای خود را در رشته فلسفه غرب اخذ کرده است. وی پیش از این رییس سازمان صدا و سیما ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد و دبیر شورای عالی امنیت ملی بود. او پس از اختلاف با احمدی نژاد ، از دبیری شورای عالی امنیت ملی استعفا کرد.لاریجانی رئیس مجلس هشتم بود و هم اکنون نیز ریاست نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد.

منوچهر متکی

متولد ۱۳۳۲ ‬ بندر گز است و وزیر امور خارجهٔ ایران در سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ بود. وی پیش از وزارت ، دو دوره نمایندگی مجلس، سفارت ایران در ژاپن و ترکیه ، چندین مدیرکلی و معاونت وزیر در وزارت امور خارجه را در سابقه اش دارد. اختلافات او با احمدی نژاد درباره نحوه اداره سیاست خارجی کشور نهایتاً باعث شد وقتی در سفر رسمی سنگال به سر می برد، توسط احمدی نژاد برکنار شود. اوج اختلافات او با احمدی نژاد مربوط به موازی کاری در سیاست خارجی بود که متکی زیر بار نرفت. او بعد از برکناری، وقتی مواجه با حملات احمدی نژاد و اطرافیانش علیه خود شد در چند مصاحبه پاسخ آنها را داد که معروف ترین شان ” ۲۴ خلاف گویی احمدی نژاد در ۲۰ سطر سخن” بود.

علی مطهری

متولد ۱۳۳۶ تهران و فارغ التحصیل دکترای فلسفه و کلام اسلامی است. او از منتقدان سرسخت اصلاح طلبان بود اما در عین حال ، از سیاست های احمدی نژاد نیز انتقاد می کند و معتقد است که سهم احمدی نژاد در حوادث بعد از انتخابات ۸۸ را نباید نادیده گرفت.
او که از طراحان اولین سوال از رئیس جمهور در تاریخ جمهوری اسلامی است در سال ۱۳۹۰ در اعتراض به رسیدگی نشدن به طرح سوال از رئیس جمهور از سمت نمایندگی مجلس استعفا داد ولی درخواست استعفایش رای نیاورد. مطهری در انتخابات مجلس نهم ، از سوی اصولگرایان بایکوت شد ولی خود به تنهایی به میدان آمد و با تشکیل ائتلاف صدای ملت ، راهی مجلس شد.

محمدعلی نجفی

متولد ۱۳۳۰ تهران و از بنیانگذاران حزب کارگزاران سازندگی است. او تحصیلات خود را در رشته ریاضی تا مقطع فوق لیسانس در آمریکا ادامه داد ولی به علت انقلاب به کشور بازگشت و دکترایش را ناتمام گذاشت.

او هم‌اکنون یکی از اعضای شورای شهر تهران است. در رزومه کاری او وزارت علوم،آموزش و پرورش و ریاست سازمان برنامه و بودجه وجود دارد.

علی اکبر ولایتی

متولد ۱۳۲۴ شمیران است. در رشته پزشکی اطفال دکتر گرفته و فوق تخصص بیماری‌های عفونی را در دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا گذرانده است. او بعد از انقلاب ، نماینده مجلس و سپس به مدت ۱۶ سال وزیر خارجه ایران شد. ولایتی هم اکنون مشاور عالی رهبری در امور بین الملل است و از معتمدان جریان اصولگرا به شمار می رود.

بر اساس این گزارش اسامی ،افراد  دیگری از سوی کاربران مطرح شده است :

مصطفی پورمحمدی، عماد افروغ، نهاوندیان، حسن روحانی، حدادعادل، کرباسچی، کمال خرازی، نیک زاد، لنکرانی، مهرعلیزاده، باقری لنکرانی، زنگنه، مشایی، پزشکیان، ناطق نوری، ضرغامی،صالحی، مسجدجامعی، توکلی، حاج بابایی، صدر، شمخانی و …

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=6385

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 747در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷۴۷
  1. مطمن باشید سردار رویانیان کاندیدهای انتخاباتی هست

  2. کاندیدهای مورد نظر و احتما ۹۰% امکان امدنش هست اونهم سردار رویانیان

  3. چه شکست و خفتی از این بالاتر که نظرات مردم را پاک میکنید که نکنه همه مردم نظرات را ببینند و بفهمند که مردم طرفدار کدام گروه هستند؟

  4. به نظرمیرسه نام آقای غلامحسین الهام را جاانداختین….!!!

  5. سلام و درود بر شما دوستان نازنین
    به نظر بنده آقای ولایتی می تواند بهترین مهره انتخابی باشد

  6. به نظر من سعید جلیلی از همه بهتره بقیه کاندیدا ها اصلا شایستگی ندارند

  7. مهره ی بیطرف دلسوز مردم سید حسن خمینی چشم هارا باز کنید

    • توصیه میکنم وصیت نامه امام رو بخونید و تحقیق کنید چشم بسته و صرف لینکه ایشون نوه امام هستند تصمیم نگیرید..
      امام در آخر وصیت نامه فرمودن خیلی از کسانی که زمانی خدمتگذار انقلاب بودند تغییر کردند و میزان در هر کس حال فعلی اوست

      • امیدوارم سید حسن خمینی کاندید بشه

        • امیداوار نباش سید حسن خمینی کاندید نمیشه … وصیت نامه امام رو بخونی میفهمی قضیه چیه ..امام(ره) فرمده اند هیچ یک از فرزندان من و نوه ها و …. حق شرکت در ریاست جمهوری رو ندارند باید از میان مردم باشند …. حالا هم که دشمنان انقلاب سید حسن خمینی رو برای اینکه نامش را خراب کنند اصلاح طلب معرفی کرده اند بخاطر همینم کاندید نمیشه

  8. آقای سید حسن خمینی بهترین انتخاب است دوستان گلم بار دیگر یاد امام را زنده نگه داریم

  9. امام ره فرمودند:نگذارید انقلاب بدست ناهلان(افرادی که اهل آن کارنیستند)بیفتد

  10. ایشالله هرکی لایقه رئیس جمهور بشه فقط جون مادرش روش خمینی رو زنده
    نگهداره!!!!

  11. کسی بدرد این جامعه می خوره که درد محرومان را بفهمد.این آقایان اگر فقر را چشیده اند اما حالا جز مرفه ترین آدما هستند.پس ما ضعیفان همواره چوب اقویا را خواهیم خورد.مزگ بر مظلوم کش

  12. بنظر من بعضی ها که اسمشون جزء این ۱۲ نفر هست تو فتنه۸۸ خودشونو نشون دادن نیازی به نام بردن ازشون نیس هواسمون باشه تو هوای غبار الود راه وگم نکنیم

  13. خداکنه دکتر جلیلی بیاد
    اگراومد رای مابسیجی هااست

  14. با مروری بر گذشته میشه فهمید که اقای خاتمی از همه کاندیدهای محترم بالا میزنه
    اینو مطمئن باشید رای اکثریت اقای خاتمی هست

  15. آقای علی اکبر ولایتی بهترین گزینه است

  16. امیدوارم کسی ریس جمهور بشه که مملکت را به باد نده
    پیام ما نه شرقی نه قربی جمهوری اسلامی

  17. همشون سر وته یه کرباسن! فرقی نمی کنه کی باشه.

  18. ای مردم مظلوم و ستمدیدۀ ایران به هوش باشید فقط اصلاح طلبان! خاتمی، عارف، نجفی و…

    • اگه اینایی که میگی بیان اونوقت باید کفشای آمریکایی هارو جفت کنیم داداش

      • کفش امریکا و انگلیس و افغانی و روس نداره داداش. مهم اینه گرونی نباشه که اصلا نیست!!!!!
        مهم اینه که آرامش باشه که آرامشو در چهره مردم شهر ها میشه دید!!
        مهم اینه کسی کار به کارت نداشته باشه
        مهم اینه مریضا بدون دارو نباشن
        مهم اینه وجدان مردم بیدار باشه که میبینیم هست پاش بیوفته سرتو کلاه میذارن:ِ

      • واقعا متاسفم اگه اینطور بود ازشما جلو تر رهبر وایستاده

  19. درود بر سید حسن خمینی! سیدحسن خیلی خوبه ولی متأسفانه تجربه اجرایی نداره

    • اصلا اینکاره نیست یادتون نیست چندسال پیش سخنرانیشو توسالگرد امام،فکرکنم برگ برندش همینکه نوه امام(قدس)

      • مگه سیدحسن چندسالشه که بخواد رییس جمهور ایران بشه؟؟؟؟؟؟؟//
        هنوز خیلی واسش زوده. درضمن یادتون نره که هیچ کار اجرایی تو
        پروندش نداره

  20. خاتمی بهترین انتخابه، هم تجربه داره هم اینکه در بین کشورهای خارجی احترام و اعتبار داره

    • نه والله

    • کدوم اعتبار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • همون اعتباری که رىیس جمهور فرانسه ۶تا پله رو اومد پایین تا با خاتمی دست بده، یک ذره تو اینترنت سرچ کنی میفهمی که تو خارج از کشور محبوبیت خاتمی بیشتره یا احمدی نژاد، داخل کشور هم که مشخصه

        • یعنی واقعا اعتقاد شما اینه؟ اعتقادتون اینه که رییس جمهور فرانسه که کشورش اندازه ی یه نقطه هست تو دنیا بیاد با رییس جمهور کشور اَبَر قدرتی مثل ایران دست بده.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          من به اعتقادتون احترام میذارم اما تورو خدا یه ذره بشینین فکر کنین ببینین که ما افتخاراتمون چیه؟

          خدا وکیلی رهبرمون افتخارمون نیست که الآن کل خاورمیانه بلکه هم بیشتر زیر فرمان ایشونن

          پایداریمون تو تحریم ها افتخارمون نیست که اگه سر هر کشور دیگه ای این بلا میومد مطمعنا تسلیم میشد

          و………………………..

          بازم منتظر جوابتون هستم

          خداحافظ

        • مشخصه که محبوبیت کی بیشتره. کی مردمی تره؛ مردم ده کوره های ایران رو کدومشون مستقیم سرزده؛ خاتمی که همش ژسته عزیز دلمممممممم

      • هیچش شما راحت باش. قاهره یادتون نمیاد؟

    • جون مادرت تازه هسته ای رو دستمون گرفتیم خاتمی میاد باز جشن تولد با اونا!تقدیمشون میکنه

    • ایوال خوب گفتی …قبول

      • آقایون شما که لایک و لویک کردید من دنبال کارم اگه اینقدر اوضاع خوبه و جلوی تحریما وایسادیم میشه به اشناهاتون بگید واسه من کار پیدا کنن:ِ

  21. دوستان این موضوع ها مهم نیست.مواظب فتنه های دشمن باشید.مهم مهم مهم

  22. دکتر حسین علایی، استراتژیست و فرمانده عالیرتبه جنگ، استاد دانشگاه و تئوریسین مسائل خاورمیانه را جا انداختید. ایشان یکی از نیروهای معتدل و انقلابی هست که بین دو جناح محبوبیت کافی داره و تنها کسیه که میتونه خرداد ۷۶ رو تکرار کنه. اصولگرای اصلاح طلب واقعی ایشون هست و بعد از داستان سال قبل، بین نسل سوم محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرده.

  23. ایران در این وضعیت به یک مرد میدان دیده و کار آزموده نیازداره اونهم فقط آقای اکبر هاشمی رفسنجانی هستش جونم فداش

  24. عشق است لاریجانی

  25. رای ما اصلاح طلبان است

  26. اقای خاتمی بهترین گزینه است چون در سالهایی که او رییس جمهور بود تورم کم بود و مدیریت وسیاست خارجی خوبی داشت

    • کاملأ موافقم خاتمی از بقیه کاندیداها بهتره

      • ولی خاتمی از سیاست کنار کشیده
        به طور کامل نه ولی از سیاستگزاران علنی محسوب نمیکنه خودشو
        وقتی هم که سید حسن خمینی ایشونو برای مراسم حضرت امام راحل دعوت میکنن تا در اون مجلس ازشون بخوان که به عرصه برگردن مسافرت به دیار پدری رو بهانه میکنن و در مراسم حضور پیدا نمیکنن.

    • اوضاع آروم به چه قیمتی؟ مرداب هم آرومه ولی حال آدمو بهم میزنه آرامش یعنی اینکه از حق خودت بگذری و وابسته باشی/

    • آره خباونوقت هم باید دست از انرژی هسته ایمون بکشیم و جلوی اجنبی جماعت خم و راست بشیم

    • کجاش خاتمی خوبه…همونیکه در فتنه ۸۸ بی طرف ماند و امر رهبری را در مورد فتنه۸۸ انجام نداد…و در رئیس جمهوریش بدحجابی رو رواج داد….الآن این همه بدحجابی رو که می بینی بخاطر خاتمی هست….کسی که لباس پیامبر رو میپوشه باید حرمت لباس رو نگهداره آیا خاتمی حرمت لباس رو نگه میداره….کسی که در سازمان بیلدربرگ صهیونیسم (سازمان مخفی جهان)عضو است آیا میتواند کشور اسلامی را اداره کند با قوانین اسلامی این امکان ندارد و……………………………….

  27. بهترین گزینه ها به ترتیب : ۱-خاتمی ۲ – سعید جلیلی ۳- نوه خمینی

  28. چرا فکر آینده نیستید؟ دلار رفت بالای ۴۰۰۰ تومان

  29. سعی کنیم ایندفعه اشتباه دفعه قبل را تکرار نکنیم .احمدی نژاد هم خیلی از مردم مایه گذاشت ولی همه را پل پیروزی کردرئیس جمهور بعدی باید یه آدم شجاع و با تجربه باشه که خرابکاری این ۸سال را درست کنه.رای من دکتر علی لاریجانی

  30. به نظرمن محسن کوهکن ازهمه بهتره که ازقلم افتاده

  31. به نظر من همشون خوبند ولی خاتمی و رفسنجانی تجربشان بیشتر است

  32. فقط اصلاح ساختارکنونی میتونه کشور را از این وضع نجات بده

  33. بهترین گزینه…علی اکبر هاشمی رفسنجانیه

  34. فقط نوه امام سید حسن مرد حق

    • منم باهات موافقم دوست عزیز اما فکر نکنم ایشون خودشونو ضایع کنن اوضاع مملکت خراب تر از این حرفاست با اینحال اگه کاندید بشن به نظرمن بهترین گزینه هستن به هرحال ایشون پسر احمد اقان و احمد اقا یکی ازبهترین مردای انقلابن. حتما منش پدرشونو به ارث بردن

    • پسر نوح یادتون نره

  35. فقط اصلاح طلبان میتوانند این کشور را سر وسامان بدهند

  36. خاتمی چون روی گذینه تورم حساسیت داره

  37. همه با هم فقط اصلاح طلب حالا هر کدوم باشه.

  38. فقط خاتمی

  39. از آنجایی که اکثریت مردم ایران خواستار اصلاح طلب هستند ، فقط به فقط یک شخص اصلاح طلب می تواند این اوضاع نابسامان مملکت را سر و سامان بدهد ، فرقی نمی کند چه کسی باشد (هاشمی،خاتمی،سیدحسن خمینی،عارف و …)

    فقط باید به خواسته اکثریت مردم که مطمئناً اطلاح طلب است توجه ویژه ای شود تا کشور عزیز ایران جان و شخصیت جهانی تازه ای بگیرد

    • کی گفته که اکثریت مردم ایران خواستار اصلاح طلب هستند ؟؟؟؟ حتما شما هم دچار توهم تقلب شدید عزیزمممممم. رأی بیستو چهار میلیونی یادت نره قربونت برم. توهم تقلب زدی ؟

      • پراید شش ملیونی خاتمی / پراید بیست ملیونی احمدی / طلا گرمی بیست هزار تومن خاتمی طلا گرمی صدو بیست هزار تومن احمدی / دلار هفتصد تومن خاتمی / دلار سه هزار و هفتصد تومن احمدی /مدیریت خاتمی / اختلاصای احمدی / عزت زمان خاتمی / خفت زمان احمدی

        • یکمی هم داداشی تو اقتدار مقایسه می کردی بد نبودقربونت بشم یکمی مونده بود با مجلس ششم جلو آق بایستند

      • مردم خواستار تغییرند.. کمر مردم زیر بار این گرونی شکسته!!
        هرکس ک طرفداری اصول گراها را میکنه یا پولداره یا مردم براش اهمیت نداره

  40. به نظر من بهترین گزینه ها جناب آقای دکتر محسن رضایی و جناب آقای ولایتی هستند. بازهم این نظر من بود و امید وارم شماهم نظراتتون رو بگین.

  41. جلیلی و ولایتی

  42. فقط هاشمی

  43. با درود..واقعا متاسفم که این همه نظر دادین و هیچکدوم با منطق نبوده.فقط طرفداری از کاندیداها بوده..من فکر میکنم توی این شرایط وخیم اقتصادی تنها کسی که توانایی حل این مشکلات رو داره آقای محسن رضایی هست.که مطمئنا میتونه از نظر اقتصادی مردم ایران رو نجات بده.همونطور که پیروز مناظره های قبلی هم ایشون بودن.

  44. به نظر من اگه دکتر قالیباق ریاست جمهوری ایران را بدست بگیره بسیاری از مشکلات اعم از اقتصادی تحریم ها و ….. حل خواهد شد به امید آن روز که هیچ مشکلی در کشورمان نداشته باشیم

    • صد در صد موافقم.
      دوستان همه دارن از دید “سیاسی” شخص مورد نظرو انتخاب میکنن
      یکی میگه دکتر جلیلی چون حزب اللهیه یکی میگه خاتمی و سید حسن چون تو جبهه اصلاحاته.
      آقایون رییس جمهوری یه پست اجراییه نه فقط جایی برای تحمیل سیاست ها
      بنابراین بهترین گزینه کسیه که شهردار اول آسیا و شهردار هشتم جهان شده و توی سیل های تهران پاچه هاشو میزنه بالا میره کمک.
      ضمن اینکه از لحاظ سیاسی هم شخص بسیار معتدلیه و نه افراط تو رفتاراش دیده میشه و نه تفریط.
      تورو خدا اینقدر از دوی احساسات انتخاب نکنید که نتیجه اش میشه اینی که هستیم!

    • جتما!فعلا چاله چوله های تهرانو پر کنه چاله چوله های ایران پیشکش!

    • موافقم

  45. سرعت تایپمون بالاس شرمنده

  46. سلام به همه دوستان به نظر من آقای جلیلی البته بقیه هم خوبن ولی من فقط جلیلی

  47. رای ما سعید جلیلی از اول انقلاب خوب کار کرده خود رهبرم اوردتش رو کار وجزء جبهیه پایدار هست

  48. رای ما سعید جلیلی جبهیه پایدار

  49. رای ما ولایتی

  50. آقا هرکی شد جون هرکی دوست داره بیاد اوضاع رو درست کنه … پدر ملت در اومده.. یا اگه کسی نمیتونه راه بده یه ادم با لیاقت رئیس جمهور شه…………….. البته امیدورام که بگذارند اصلاح طلبان شرکت کنند

  51. رای ما فقط خاتمی

  52. آقا اول حسن خمینی بعد هاشمی/ تجربه نشون داده هرکسی رو این دولت کنار زده به درد این مملکت میخورن/ ظلمی که احمدی نژاد به این ملت کرد تو کل این تاریخ تکه

  53. رضایی / متکی / خاتمی / هاشمی / خمینی / هر کدوم از این آقایان منصب ریاست جمهوری را تحویل بگیرند ایرانی آباد و اسلامی و با عزت و قدرتی خواهیم داشت

  54. اگه خاتمی اومد پیدام کن تف کن تو روی …
    از این سایت بکشین بیرون بیاین بیرون سر کو چه یه کیلو تخمه بگیرین واسه عید بعد برین رای بدین

  55. با احترام به نظر همه دوستان ، به نظر من تا کنون هیچ رییس جمهوری به اندازه شهید رجایی، آقا خامنه ای و اقای محمود احمدی نژاد به شعارهای داده شده عمل نکرده است وبه نفع مهرومین قدم بر نداشته است

  56. با احترام به نظر همه دوستان ، به نظر من تا کنون هیچ رییس جمهوری به اندازه شهید رجایی، آقا خامنه ای و اقای محمود احمدی نژاد به شعارهای داده شده عمل نکرده است وبه نفع مهرومین قدم بر نداشته است.

  57. باسلام به مردم خوب ایران زمین مایک به یک نظر دادیم ولی اسم ولی خودمان حضرت امام خامنه ای مدظله عالی نیاوردیم مابایدفرمایشات اقایمان رامدنظر بگیریم وبعدانتخاب خوب انجام دهیم انشاالله

  58. از اول تا اخرشون

  59. مملکنو زدن و بردن باز روشون زیاده اومدن کاندید شدن

  60. فقط اصلاحات.
    شما چطور؟

  61. خاتمی

  62. به نظر من خیلی زوده که اسم شخصی رو نام ببریم الآن باید چشامون رو باز کنیم و گول شعارهای قشنگ و رنگارنگ رو نخوریم.چندتا از دوستان اشخاصی رو انتخاب کرده بودند صرف نسبتی که با امام داشتند یا امام از اونا تقدیر کرده بود..اما دوست من امام در پایان وصیت نامشون فرمودند که گول سالوس بازیها را نخورید و میزان در هر کس حال فعلی اوست ..برید تحقیق کنید این آقایون بعد امام چه کردن وچه میکنند…
    اصلا این آقایون از گل هم پاکتر آیا عرضه اجرایی و اداره مملکت رو دارند یانه؟میتونن اقتصاد کشور رو سر و سامون بدن یا نه؟ما در سیاست هیچ نقصی ندارم اگر هم باشه ضربه پذیر نیستیم اما اقتصاد ما فوق العاده در خطره اصلا این آقایی که قراره رییس جمهور بشه میتونه جلوی این مفاسد اقتصادی رو بگیره یا خودش هم یه دزده تمام عیاره؟

  63. فقط اصلاح طلبان! آقای خامنه ای تنگ نظری نفرمایید فقط اصلاح طلبان با صداقتی که دارند میتونند کشور را از این وضعیت نجات دهند. به امید ایرانی سرسبز و آباد!

  64. فقط اصلاحات

  65. تو این مملکت اخرای ریاست جمهوری که میشه رییس جمهور رو تو مجلس هو میکنن(تبلیغات اقای لاریجانی .به همین خیال باش) ولی اینو بدونین احمدی نژاد انسان بزرگی بود

  66. امام کاظم(ع) می فرماید حقیقت بگو اگرچه به ضررت باشد(قابل توجه محدثه خانم)

  67. به این لیست نورالله حیدری دستنایی نماینده سابق استان چهارمحال وبختیاری رو هم اضافه کنید چون چند روز پیش جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری به طور جدی اعلام آمادگی کرده.

  68. خدارودرنظربگیرین کی بهتراز خاتمی میتونه مملکتوجمع کنه ها؟

  69. زنده باد بهار.

  70. در حال حاضر معلومه ب کی باید رای داد …………..

  71. هر کسی دوست دار خودش را انتخاب منماید منم انشالله ۲۴/۳/۹۲ دوست دارم را انتخاب خواهم کرد برای فرج امام زمان (عج صلوات )

  72. باتوجه به وضعیت کشور وعدم حضوریک گفتمان کارسازدرامورجاری کشوربه نظرمن فقطبایدبه برنامه های یک کاندیداتوجه شود

  73. سلام به نظر من هم سیدحسن خمینی انسان مظلومو مانند جد بزرگوارشان قدرت درونی را دارند از اینکه کاندید شدن خوشحالم مطمعنن مردم با خاطراتی که از رهبر کبیر انقلاب دارند به ایشان رای می دهند

  74. بهترین رئیس جمهور “””خاتمی”””” انسانی به تمام معنا

  75. به خدا من که دیگه گیج شدم.خاتمی که رفت همه بهش فهش میدادن میگفتن منافقه و … احمدینژادم که داره میره بازم همین حرفا هست ………………. خدایا خودت به قلم من فرمان بده تا اسم اصلح ترین شخص و روی برگه ی رای بنویسم…آمین

  76. رای من کسیست که برای ایران عزت اورد …در دوره او فرهنگ وادب رعایت میشد با دروغ وبی ادبی باعث سر شکستگی وخفت مردم نمیشد حضورش در مجامع بین المللی باعث سر افرازی بود …نماد حکومت دینی مردم سالار بود …اگرچه به او بی مهری ها میشد و هنو. می شود …امابا سعه صدر ومتانت می گذرد و هدف ونیتش حفظ نظام اسلامی و انقلاب است…درود بر او که مصلح اجتماعی است ومعلم اخلاق…
    اگر معاندان و حاسدان بگذارند که کاندید شود …بازهمو بیشترین ارا با اوست

  77. با سلام خدمت تمام دوستان سیاست مدار خودم ، فقط ایران دیگه هیچ امیدوارم ایران به جایگاه واقعى خودش برسه یعنى ایرانى کاملا ایرانى همین . سیاستم خوب نیست بدرد هیچ کدومتون نمیخوره ، چون همه چیر طبق روال خودش پیش میره شما هم هیچ نقشى ندارین ‏.

  78. کاشکی راه امام خمینی و امام خامنه ای رو میرفت…..۳>

  79. ماایرانیم وایرانی هستیم

  80. انشاالله

  81. آفرین نگین حرف دلمو زدی!

  82. قالیباف خوبه . خیلی خوش تیپه

  83. سلام دوستان …..
    اجازه دهید کاندید ها رسمی شوند بعد انتخاب کنید و بهتر است که برنامه هایشان را رو کنند
    ولی هرکی بشه فقط ادب داشته باشه و اقتدار را به ایران برگردانه
    دور قبلی آقای محسن رضایی بهترین بود هم برنامه و در ادب
    باید این دور را دید
    یادتان باشد نظر هرکس محترم هست

  84. سلام فقط لاریجانی

  85. عزیزان من با این راه نادرستی که ما پیش گرفتیم و این سیستم خراب مدیریتی که فقط اسم جمهوری رو یدک میکشیم هر کی انتخاب بشه فرقی نمیکنه چون هم اصلاح طلبان اومدند هم اصولگراها و هم بی طرفها ولی هیچکدوم نتونستن واسه مملکت کاری کنن ولی خوب ما می تونیم بین بد و بدتر بد را انتخاب کنیم پس:
    محمدعلی نجفی ( بی حاشیه روشنفکر بی طرف و کاملا کاربلد و متخصص)

  86. خاتمی خاتمی خاتمی خاتمی.مرد عمل خاتمی خاتمی.خاتم تحریمات.خاتم گرانی.خاتم فساد اقتصادیو

  87. بسم الله الرحمن الرحیم.
    عزیزان اصولگرا احتمالا همگی به دکتر ولایتی رای میدن.چون تنها کسی که اهل حاشیه نیست و معتمد همه همست ایشونه.با تشکر.یاعلی.

  88. آهای شمایی که مدیر سایتی؟چراپس نظراته همه را نمیزاری؟اگه خاتمی در انتخابات ۹۲شرکت کنه مطمئن باشین که هیچ رقیبی نداره!همه خاطرات خوش دولته اصلاحاتا بیاد دارن!مردی که وقتی اومد دلار۸۰۰تومان بود ولی تا رفت۷۷۰ تومان بود!مردی که بعد۸سال گرونی که نیاورد هیچ ارزونیم بود!فقط کاش سید بیاد!سید ازت خواهش میکنم بیاو مارا ازین وضعیت نجات بده

  89. ۱ خاتمی ۲ خاتمی ۳.خاتمی ۴. هاشمی ۵.قالیباف

  90. خدا صاحب اصلی ولایت رو بفرسته وگرنه هرکدوم از این آقایون انتخاب بشن دیگه این وضع رو نمیتونن به ۸سال پیش برگردونن پس اللهم عجل لولیک الفرج .آمین

  91. باسلام با سکوتی که خاتمی داشته اندحاکی ازسیاست بالای ایشان است که گزینه خوبی است

  92. خاتمی عالی

  93. عشق است سید حسن خمینی

  94. بهترین گزینه آقای غلامرضا تاجگردون هستند.لطفا درمورد ایشون سرچ کنین

  95. خاتمی و حسن خمینی رو رد صلاحیت میکنن لاریجانی هم فکر نکنم شرکت کنه میمونه قالیباف و ولایتی و دکتر عارف که گزینه های اصلی هستن، که دکتر عارف از همه بهتره

  96. بهترین گزینه اقای رضایی هستن-هم سوادش از بقیه بیشتره هم انقلابیه واقعیه

  97. زنده باد اصلاحات. رای ما خاتمی

  98. خاتمی یه عشق کاملا ایرانیه بین ما ایرانیان

  99. خودتونو اذیت نکنید.بنظر من همه اینها یکین هیچکدوم به فکر ملت نیستند دولت ایران فقط خخوشونو میبینن که بااین همه سرمایه توایران ما انقد سختی میکشیم.

  100. فقط خاتمی

  101. ایکاش یکی به درد دل مردم برسه کسایی که از خون جوناشون گذشتن برای اینکه به خدا و اسلام ایمان دادند امیدوارم یه مرد بیاد جلو نه کسیکه پشت اعتقاد مردم برا خودش گلیم میسازه برا من شخص مهم نیست مهمه که به مردم خیانت نشه مردم ما سختیها و جنگ و …. رو تحمل میکنن برای اعتقادشون . تنها چیزی که نمیتونن تحمل کنن اینه که خون پاک عزیزنشون زیر پای استعمار خارجی و خیانت داخلی پایمال بشه خدا کنه اینها که از اوضاع برا خودشون نمد میسازند یاد قیامت بیفتن

    • کاملا موافق (با ناشناس)معیار انتخاب ما،فقط و فقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط ولاااااااااااااییییییییییییتتتتتتتتتتتتتت فقیهه.
      امام خمینی:پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت اسیبی نرسد.
      عشق است خامنه ای.خدایی انسانی به این آگاهی و همه جانبه نگری و باهوشی سراغ ندارم.
      مخلص اقا خامنه ای هستیم.

  102. من فک کنم از بین اینها یا خاتمی رای میاره یا مطهری
    ولی خودم به شخصه بخوام رای بدم ، به محمد علی نجفی رای میدم

  103. همه خوبن ولی نه به خوبی مردم که در بدترین شرایط هم خوبن

  104. فقط اصلاح طلبان

  105. همه شمابه کاندیدای پنهان ، محبوب ومردمی و….حضرت آقای اکبری رای میدید؟میدید؟حالاخواهیددیدکه میدید

  106. خرابی از جنوب و از شمال است که در این مملکت قحط الرجال است

  107. کسی که قراره بشه میشه به رای من و تو نیست

  108. زودتر قضاوت نکنید. بیشتر کاندیداها موقع رقابت برای ریاست جمهوری در انتخابات از طریق رسانه ها مشخص میشند چطوری قول میدهند وچطوری عمل خواهند کرد. کسی که واقع بین هست زیاد حرف نمیزنه که بعدا تنونه عمل کنه اگه در امور اجرایی کشور قبلا کار کرده مسلما بهتر خواهد بود کلا امیدواریم زیاد حرف نزنه با کشورهای غربی زیاد شاخ به شاخ نشه ورفتار منطقی داشته باشه خود امام هم فقط با حرف منطقی جواب غرب مخصوصا آمریکا را میداد.

  109. امیدواریم کسی که عرضه این کار رو داره بیاد جلو نه امثال د م ا
    شاید ع ا و بیاد………………..

  110. اگه رای مردم خوانده بشه خاتمی رای می اره اما معتقدم مصلحت کشور کسی مثم هاشمی رک می طلبه و امان از این گزینه بهتر نداریم

  111. مدیر سایت بین مطلبها فرق نگذارید

  112. به نام خداوند مهدی صاحب الزمان (عج)
    انشاالله هر کس که قلبش از نور مهدی فاطمه پر است رئیس جمهور شود و نام آقایمان را در جهان طنین انداز کند و مملکتی بسازد که پیشقدم ظهور منجی باشد
    باز از رئیس جمهور محترم آقای احمدی نژاد تشکر دارم چون نام مولایمان همیشه در زبانش است و همین بس که نام آقا را در سازمان ملل جلوی تمام دنیا ذکر کردند و دنیا تمامشان از نام “مهدی صاحب الزمان منجی بشریت” حیرت زده شدند…
    خداوندا به من هم عنایتی کن تا بتوانم نام آقایم را در جهان طنین انداز کنم و در موقع ظهورش سر در زانو آقا به شهادت برسم
    برای ظهور سرورمان صلوات و از ته دل برای ظهورش دعا کنیم

    • اینکه هر کسی از امام مهدی (عج) صحبت کنه نشانه خوبی اون طرف نیست وگرنه انجمن حجتیه خوبهای عالمند!
      ولی کمی با صحبتهای شما موافقم

    • درسته ولی لطفا ذهنیت مردم از حضرت مهدی رو با احمدی نزاد خراب نکن.
      احمدی نزاد که جل حضرت اقا واستاد.مگه ولی فقیه جانشین امام زمان برا مردم در موقع غیبت نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      پس لطفا اسم مولامون رو با اسم احمدی نزاد که مردم ازش ناراحتن نیارین.تاثیر خوبی نداره.

  113. فقط قالیباف رو عشقه

  114. دوستان که تبلیغات می کنند این بد است اون خوب است به نظر من هر کی بیاد من یکی که هر چه کاره بودم خوا هم ماند و شما هم همین تور مان عمله هستم و برام فرقی نخوا هد کرد خدا را شکر! کی میشه و نمیشه در ثنی تجربه نشان میده هر کی رییس چمهور میشه بعدا واسه افا مون اسباب دردسر میشه و افا رو نا را جت می کنند من به خا طر رعایت حال رهبر که برکت کشور هست یا رای نمی دم یا اگه دادم سفید می دم

    • شما حق انتخاب داری.میل خودته.ولی این خیلی مهمه که همه بیایم.
      البته که همه میایم به عشق حضرت اقا،خون شهیدا وبه عشق ایرانمون البته ایران خوشگل اسلامیمون.
      میایم تا چش دشمنای بی همه چیزمون دراد.
      به خیال خام خودشون با شبکه های ماهواره ،مغز ایرانیا رو شستو شو دادن .کور خوندن.من به شخصه اگه بهم پولم بدن نگا ماهواره کوفتی نمیکنم.
      حیف چشمم که با این چیزا کثیف بشه،حیف ذهن و اعتقاداتمون که اینجوری دچار شک بشه و خدشه دار.
      ما باید نششون بدیم نفهم نیستیم و پشت شبکه های زهر ماری ماهواره نمیشینیم.
      مگنه دوستای روشن فکرم؟

  115. این مملکت و کل جهان مطعلق به آقا امام زمان حجت بن حسن عسگری (علیهه سلام ) است هرنفسی که کل موجودات میکشند مطعلق به وجود نازنین آقا امام عصر (عج) است لاکن باید این را بدانیم که فقط اللهم عجل لولیک الفرج خشک خالی کافی نیست باید قلبن و روحن و عملن با امام زمان بود و مطابق نظر آقا بود اما چه بسا از نامسلمانان خارجی هستند که از نظر عملی کارهایشان بیشتر با فرمایشات ائمه ططابق دارد تا با بعضی از مسلمانان بس دین با عمل و عمل با دین کامل میشود

  116. این لیست کاندیداها مربوط به ۲۰ تیرماهه!
    یه لیست دیدم خیلی از این لیست کاملتر و بهتره.
    بهتره یه نگاه بندازید:
    http://hello.blog.ir/1391/11/28/The_names_and_characteristics_of_the_presidential_candidates_92

    • برادر من این سایتی که شما معرفی کردی اسم هرکی دستش اومده نوشته کم مونده اسم بقال سرکوچه مارو هم بنویسه توی او لیست اسم بالای ۴۰ نفر بود اگه همه اونا بیان هر کدومشون ۲۰۰۰ تا رای میاره

      • دانشجو! تو اون سایت بیچاره که نوشته هر کی دم از انتخابات زده اسمشو نوشته. مثلا جبهه پیروان ۴ نفر رو معرفی کردند یا پایداری ۳ نفر یا …خب معلوم نیست که کدوم یکی از اون چند نفر مال اون جبهه یا حذب میاد.
        ضمنا بعضی ها هم اعلام حضور کردند مثل حیدرپور و متکی و رضایی و نصیری زاده و …

  117. فقط اصلاح طلبا

  118. حیف ک حسن عباسی نمیاد …
    اگه میومد بهتر میشد ایران رو ساخت..
    اما اونچه ک میتونه ایران رو ابرقدرت کنه،اتحاد
    بنابراین بهتره ک ی نفر از اصولگرایان رییس جمهور بشه
    چون هم با رهبری ارتباطشون بهتره هم ک بیشتر با اهداف انقلاب اسلامی مطابقت داره

  119. متکی / ولایتی / هاشمی / خاتمی / خمینی/ رضایی/ سیاست مدار واقعی یعنی اینا یکی از این آقایان می توانند ایران و آینده ایران را بسازند

  120. فقط اصلاح طلب

  121. مگر امام زمان بیاید بس

  122. رفسنجانی برده.با اینکه طرف کسی نیسم.اما بعضییییییی از سازمانها میگن که فقط اون میتمنه این وظع رو دوباره درست کنه

  123. فقط خاتمی ودیگرهیچ

  124. درودبرمردم باغیرت وبافرهنگ ایران/ فقط اصلاح طلبه که میتونه درد مردم رو دوا کنه..اینو تو ۸سال ثابت کردن////رای ما خاتمی خمینی و پیر خرابات هاشمی

  125. موافقم….فقط وفقط اصلاح طلبا

  126. از حزب موتلفه کدام کاندیدا حمایت میشود

  127. خاتمی

  128. به نظر من مملکت کنونی ایران نیاز بسیار شدیدی به محمد خاتمی داره

  129. این عزیزانی که وضع ۸سال اخیرو دیدن نمیدونم باچه رویی از اقایان ویا مشابه اونا حمایت میکنن……من عاجزانه از اساتید خبرگان رهبری وشخص رهبرفرزانه میخام که اجازه کاندیتاتوری اقایان خاتمی یاهاشمی روبدن تا دردی ازملت دوا شه…..خواهش خواهش خواهش….

  130. دنیا احمدی نژاد . ای کاش میشد دوباره کاندد بشه ای کاااااااااااااااااااااااااااااش
    هیچکی مثل محمود نمیشه ولی بین بد و بدتر باید یکی انتخاب بشه دیگه. محسن رضایی از همشون بهتره.

  131. چرا احساسات و غیرت توایران از بین رفته و جاشو ب تمسخر و ترس و تعصبات بیجا داده؟ واقعا این همه تمسخر و بی اعتماد به نفسی از کجا اومده؟——اصل و ریشه بدبختی ها در اینه کخودباوری ها از بین رفته و جاشون رو تعصبات بی جا داده است– چرا نباید حرفامون رو منطقی بزنیم؟— چرا الان باید ماشین کره ای وارد کنیم؟ —-چرا یه جوون ۲۳ ساله مثل من باید هروز تو فکر خودکشی باشه؟ ب نظر من اساس و پایه های سیاست گذاری کشور ما خیلی اشتباهه— ذهنیت ها بسمت مسائل بیخودی کشیده میشه– اگر این آقایون معرفی شده باشند ب نظر من ۴ سال بعدی هم درد آور خواهد بود—-

  132. فقط قالیییییییییییییییییی باف

  133. ما همه گوش به حرف رهبریم

  134. چقدم مشخص نیست که این سایت و نظرات و دیدگاه هایی که نشون میده وایسته به هیچ کجایی نیستن و اینا همه حرفای دل مردمه !!!!!!!!!!! یعنی تو اینهمه نظر یه انتقاد نیست ؟!؟!؟ بابا ایول

  135. اقای مملی وقتی اکثریت نظرها موافق اصلاح طلباست یعنی این ۸سال رو به باد انتقاد گرفتن..ما منکر برخی اززحمات اقای احمدی نراد نیستیم ولی مردم واقعا تواین دودوره مشقت زیادی رو تحمل کردن……….

  136. من هنوز گزینه خاصی را انتخاب نکرده ام ولی احساسم میگه عارف رای میاره .ببخشید.

  137. انشاله من در انتخابات شرکت خواهم کردوبه گزینه مورد نظرم رای خواهم داد وازاقای احمدی نژاد هم تشکر می کنم
    به هر صورت زحمت کشیدند ونیتشان خیر بوده است .به امید سرافرازی هر چه بیشتر کشورم .

  138. بابا چه رییس جمهوری اینا همشون سر و ته یک کرباسن .هیچ کدومشون فکر مردم نیستن. گرانی داره واقعا یه عده ای را نابود میکنه خوب چرا یه کاری نمی کنند. تا کی این وضعیت ادامه میابه؟ کاری ندارم که کی میخواد رییس جمهور بشه فقط امیدوارم که اون کسی که میخواد کاندید بشه واقعا در خودش اون توانایی لازم برای خاتمه دادن به این اوضاع نابسامان اقتصادی رو ببینه.

  139. شقایق از خدا بترس! پا روحق نگذار و به خاتمی توهین نکن

  140. شک ندارم که جلیلی رای میاره
    مردم فهمیده و کسایی که درگیر فتنه ۸۸ نشدن و کسایی که رهبر را قبول دارن به جلیلی رای میدن که مثل دو دوره قبل ما خیلی زیادیم
    حالا می بینید….

  141. خدا کنه خوب ترینشون بی یاد رویه کار……

  142. هاشمی ۷۹ سالشه، از لحاظ قانونی دیگه نمیتونه کاندید بشه…

    ای کاش صالحی یا روحانی بیان، هر دوتاشون هم میانه رو هستن هم مدیرای موفق

  143. سلام.امیدوارم کسانی که برای ریاست جمهوری کاندیدا میشن سرباز ولایت باشن.

  144. اصلاح طلبان قابل اطمینان نیستند …
    جلیلی جز بهترین گزینه هاست

  145. اصلاح طلب ها بایند بیان تا انتخابات پر شور باشه دوست دارم حسن روحانی یا سعید جلیلی بشه چون افراد با سوادی هستن زنده باد ایران سربلند

  146. سلام . خاتمی برای نگه داشتن مملکت به همه دشمنان باج میده و این اصلا خوب نیست . متکی بهترین گزینه است

  147. جناب خاتمی باج نمیدادند.بلکه با سیاست و زیرکی مملکت رو به سمت پیشرفت سوق میداد.در سازمان ملل حرف از گفتگوی تمدن ها زد و اون سال به همین نام نامیده شد.اعتبار ایران رو از هر لحاظ بالاتر برد.ابتدا عمیق فکر کنید بعد تصمیم بگیرید…

  148. ما به کسی رای میدیم که با مردم باشه فقط مردم.

  149. رای ۹۹ درصدی مردم به آقای خاتمی!قول مدم.

  150. آقای ولایتی خیلی خوبه ان شااءا…که بشه

  151. فقط و فقط …………………………………………………………………………………………………………… خاتمی …………………………………………….. زنده باد

  152. خواهشا یجور انتخاب نکنید که ۸ سال بشیمونه به باد بیاره
    در ضمن اقای خاتمی از هر نظری شناخته شده اند ایشون یه اصلاح طلب واقعی هستن

  153. من به دکتر جان اقای احمدی نژاد رای مدهم انشاالا چهار سال منتظر باشیم دکتر جان

  154. نیت آقای احمدی نژاد صادقانه خدمت کردن به مملکت واقشار ضعیف جامعه بود،اما مافیای سرمایه داری در این کشور که در دست تعداد اندکی است، باعث گرانی های اخیر،آشفتگی بازار ارز گردیده ومتأسفانه تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس فقط به دلیل مخالفت وغرض ورزی با آقای احمدی نژاد اصل کار خود که رها کرده وبه فرع آن پرداخته اند،شدیدترین تحریم ها،بیشترین مخالفت ها،کمترین کمک ها،بیشترین انتقادها ازدولت آقای احمدی نژاد بوده،تعدادی از نمایندگان مجلس هم فقط در مجلس به دنبال نقطه ضعف گرفتن از آقای احمدی نژاد دولت ایشان بودند،امااز واقعیت فرار کردن کار آدم های ترسو است،نگاهی واقع بینانه به عملکرد دولت نهم ودهم به خوبی میشود احساس کرد تغییرات اساسی را ،پیشرفت ها ،جاده سازی ،مسکن مهر ،رونق کشاورزیری،رونق صنعت،و…….امروزه ببینیم بحران کشورهای اروپائی را،آشفته گی کشورهای خاورمیانه ، همسایه های ایران را، و…..چه کسانی باعث و بانی این نابسامانی ها در جهان امروز هستند،آگاهانه نظر بدهیم وتصمیم بگیریم برای سربلندی ایران عزیز………پاینده باشی وطنم ایران بیشۀ شیران.

    • منم با شما موافقم چون اقای احمدی نژاد واقعا تاجایی ک در توانشون بود کار کردن درسته یه سری شیطنتا داشتن ولی در کل نگاه کنیم خوب بودن و ما باید به خاطر بسپاریم رئس جمهور یه نفره و کار اسونی نیست که هر کسی از عهدش بربیاد

  155. من دعا میکنم آقای خاتمی اتخاب بشه و میشه شما هم دعا کنید ممنون شعار ما خاتمی خاتمی فقط بگو با منی

  156. فقط امام زمانیاش فقط ولاییاش/ متعهدا/ متخصصا/ مردمیا پا بذارن وسط ….یا علی ما هم هستی

    جلیلی

    عارف

    فتاح

    صالحی
    راست وچپ مهم نیست فقط ولایی ولایی ولایی

  157. سلام . من با هیچ کدوم از اونا کار ندارم . هر کسی هست فرق نمیکنه فقط انسان باشه و بدونه انسانیت یعنی چی .

  158. انشاالله با دعای امام زمان(ع) وامام خامنه ای دامت برکاته وکمک حضرت زهرا (س) فردی انتخاب شود که احترام خون شهدا را نگه دارد ومانند بعضی چهار پایی روی خون این عزیزان راه نرود

  159. همه شان خوبن————————————————————————————————————-

  160. بلبلبرب

  161. سلام دوستان چه خبر از انتخابات

  162. هیچ کدوم از اینا به درد نمیخورن.

  163. ایرانی.چرانباید توهین کرد.

  164. شقایق از خدا بترس.

  165. اقای مدیر چرا قبول نممممی کنیییییی.

  166. احمدی نزادیک کشورسوخته تحویل میدهد یک مردمیدان مثل هاشمی رفسنجانی وارد شود واین خرابی هارا اصلاح کنه

  167. واقعا دوستان اگه اقای سید حسن خمینی مرد سیاست باشه که هست وارد عرصه انتخابات نمیشه
    چون پسر آقا سید احمد هستن

  168. این آقای رویانیان واقعا از شرم هیا چیزی نمی دانند و بعید نیست
    که بیاد . واقعا در این کشور قحطی رجال است که فقط ایشون همه چیز رو میدونن اون از نیروی انتظامی -از فوتبال – سوخت و …

  169. واقعا متاسفم! چرا بعضی ها اینقدر بی خود اظهار نظر می کنند شخصیت های همچون نوه امام بزرگوار آقا سید حسین خمینی ، آیت ا…هاشمی رفسنجانی ، سید محمد خاتمی برای این انقلاب از جون و دل مایه گذاشتند باید قدر امثال اینها رو دونست باید حمایت شون کرد نه اینکه حرفهای غیر منطقی زد در وضیعت فعلی تنها کسانی که می توانند به مردم کمک کنن و به کشور سرو سامان بدهند فقط آیت ا… هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی هستند به امید آبادانی و یر بلندی ایران عزیز

  170. با سلام من تقریبآ همه نظرات شما عزیزان رو خوندم اما دلم میخواهد خودم یه خواسته ازتون داشته باشم روی صحبتم با همه کسایی که با سواد هستند با سواد به معنی واقعی که با گفتن ورواج این فرهنگ در بین همه مردم عزیز وخانواده هامون که باید از گذشته درس بگیریم نه فقط از دوران ریاست آقای احمدی نژاد وبه همه بگیم که با آگاهی وعلم واطلاعات وبصیرت کامل نسبت به هر کاندیدایی رای بدن تا به جای اصلاح اشتباه نکنیم

  171. خجالت نمیکشی عرفان این حرفها رامیزنی بی تربیت

  172. فقط اصلاح طلبان! خاتمی؛ عارف؛ خمینی و نجفی زنده باد اصلاحات

  173. آقای خاتمی یک مرد جنتلمن و باسیاست هستند.ای کاش مردم تشخیص میدادند … ای کاش…

  174. سید احم خمینی – ولایتی و زضائی

  175. کاش یکی رییس جمهور میشد که واقعا ما جوان ها را درک کنه

  176. از عمل کرد احمدی نزاد مردم گلمندند خدا کند شورای نگهبان فضای انتخابات را خسته نکند

  177. سلام. کسی باید رئیس جمهور بشود که وضع اقتصاد ما ایرانی ها را بهتر کند. هدفمندی را پیاده نکند. رایانه ها را هم قطع نکند. روابط ما را با خارجی اقلا بهبود بدهد و تحریم ها را کم کند. به نطر من اول تحقیق کنید. نترسید . همه شون را شورا تایید می کند پس دین و ایمانشون خوبه. اما کدام یکی می تونه وضع زندگی ما ایرانیها را بهتر کند؟ من ۴ سال پیش یکی را همینطوری ! انتخاب کردم و حالا پشیمانم. بهتره قبل از انتخاب خیلی تحقیق کنید. لابد مناظره می گذارند. مناظره ها را گوش کنید. ببینید چه کسی توان و جسارت و قدرت و خلاصه صلاحیت کافی دارد بعد رای بدهید.

  178. زنده باد خاتمی

  179. فقط خاتمی

  180. فقط قالیباف

  181. رای ما دکتر علی اکبر ولایتی

  182. دنیا و خودم خودم میام و رای هم میبرم

  183. همه خوب هستند اما مردم انتخاب میکنند

  184. قابل توجه کاربران و دوستان عزیز
    اصلاح طلب و اصول گرا دو بال انقلاب اسلامی ایران می باشند و اگر ما ادعایی دموکراسی داریم باید انتقادات و اعتراضات را حل وفصل کنیم واگر اعتراضی نباشد یعنی آزادی وجود ندارد لذا خواهش مندم به هیچ طیف یا گروهی بی احترامی و بی حرمتی نکنید
    باتشکر

  185. ا تهمت به هرفردی که مورد توجه افراد زیادی باشد حال هر که باشد اشتباه محض میباشد به نظر م بهترین گزینه با ز هم خاتمی است

  186. هر کسی میتونه خوب ریاست کنه به شرطی که همه سران باهم متحد باشند نه اینکه زیرپای طرف خالی کنند

  187. لاریجانی یا خاتمی هر کدام باشد فرقی ندارد به نظر من هر دو خوب هستند هر کی باشد بس علاقات خود را با بقی حکومت ها باز کند باهم برادر وبرابر باشند فرق بین شیعه وسنی نباشد هردو مسلمانی

  188. ببخشید نیست که لاریجانیا کم امورات اصلی و مهم مملکتو (مقننه.قضاییه) رو گرفتن فقط مونده مجریه ک جمع خانوادگیشون کامل شه شانس اوردیم ۳تا برادر نیستن وگرنه کاملا موروثی میشد

  189. لطفا از اقای دکتر پزشکیان هم بخواهین از طرف اذری زبانها جهت ریاست جمهوری اقدام نماید چون ایشان لیاقتشو دارد

  190. اقا به همشون رای بدیم دلشون نشکنه مهره ها که همش همیناندفقط جاشون عوض میشه

  191. فقط خاتمی

  192. آقای خاتمی جزء فتنه گران نبودن ان شاالله بیان ورای بیارن تا مزد سکوت تهمتهایی که به ایشان زدند داده شود

  193. بهترین گزینه اصلاح طلبان هستند شاید بتونند جمع و جور کنند

  194. خاتمی.هاشمی؟

  195. زنده باد خودم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  196. بصیرت بصیرت بصیرت
    و
    اطاعت از رهبری
    خیلی خیلی مهمه.
    ممنون از دغدغه هاتون واسه کشور اسلامی عزیزمون.
    من که خیلی خوش حال شدم این همه نظر و دغدغه رو دیدم
    موفق باشید

  197. ان شاا…خدا خودش از گناه ی سری افراد که به فرزند زهرا تهمت زدن بگذره واقعا تو انتخابات باید سنگ تموم بذاریم دل سیدمون بزرگه ان شاا… با دعای آقا امام زمان (عج) پیروز میدان خواهی شد سید عزیز و دوباره ایران عزیز را سربلند میسازی رای ما فقط ســیــــد مـــحـــمـــد خــــاتـــمـــی

  198. هر چی تنور انتخاباتو گرم کنن اگه خاتمی نیاد میزان ارا کلی میاد پایین.کارنامه خاتمی که معلومه.اگه ۲۰ نبوده ۱۸ بوده.تا جایی که از دستش بر میومده کرده.زنده باد سید خودمون که نباشه نمیشه.

  199. با سلام وتبریک سال نو خدمت همه ی ایرانیها
    به نظر من آقای منوچهر متکی برای ریاست جمهوری عالیه.سیاست ایشون چه تو داخل کشور چه سیاست خارجی خیلی خیلی راهگشاست.رای ما فقط منوچهر متکی

  200. اشتباه نکردید کلمه ی برترین را به کار بردید؟چون توی این اسامی اون قدر بدترین هست که نشه اسم برتر را بر آنها گذاشت

  201. خانوما و اقایون محترم بیخود خودتونو خسته نکنید رئیس جمهور از قبل تعیین شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  202. کوثر جان همین شماها هستید که فتنه میندازید بین مردم.حداقل از خدا بترسید….

  203. ای کاش هاشمی کاندیدبشه،فقط اونکه میتونه مملکت رونجات بده،امااگه نیومدخاتمی بهتره

  204. الهم عجل لولیک الفرج
    لاخرجنا من العسر و الحرج
    سی و اندی ساله که فقط شعار دادیم و ریا کردیم و آبرو بردیم و خودمونیم که به خدا کمر اسلام وشیعه رو با این همه fبدی شکستیم . کاش کسی بیاد که به فکر اسلام پا برهنه ها باشه . کاش کسی بیاد که قلبش برا ی جوون بیکار و خسته و مجرد و بدون پارتی به درد بیاد . دعا کنید شاید صاحب اصلی بیاد و کسای رو که به اسم دین کمر دین رو شکستند ان شاا ِالله روسیاه کنه . دلتنگ از این همه ریا یا صاحب الزمان بیا بیا آقای ما سلطان ما بیا یبا !

  205. همه خوبن ما دنبال خوبتر هستیم کدام خوبترند ؟؟؟؟؟؟

  206. فققققققققققققققققققققققققققققققط خاتمییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

  207. درودبه روان پاک حضرت امام خمینی ره ودرودبرمردم باوفای ایران اسلامی (امیرکبیردرستایش کریمخان زند)فرمودند چقدرخوب است هرچندگاهی یک شیربچه ای لرحکومت ایران رادردست بگیردتاعدالت رابه مردم عزیز مملکت خودتقدیم کند حال ماایرانیهای بااصالت که درجهان نام مردانگی شجاعت وتاریخ سازخوبی داریم ازسربازصدیق ایران اسلامی واقتصاددان تاریخ وشخصی که حرمت همه کاندیدهای قبلی راداشت آنهم به حرمت کلیه مردم عزیزایران اسلامی فقط دکترمحسن رضایی مردتاریخ سازدفاع مقدس بودحال ماجمعی ازجامعه مهندسین کشورازاین خادم خوب مردم وولایت حمایت مینماییم انشاءالله همه عزیزان ایران دوست به ایشان اعتمادنمایند

  208. خواهشا یادمان باشد که به کسی رأی دهیم که مشکلات مردم فلاکت زده را مشکل خود داند و خالصانه برای بهبود اوضاع تلاش کند

  209. به نظر من کار مملکت از این کارا گذشته

  210. برخودواجب میدانم به عنوان یک ایرانی با اصا لت که تاریخ اورادرقلب خودجای داده ودرستیزدشمنانی که به میهن ما حمله کردند ومردانی پیداشد وشجاعا نه ازآب وخاکما ن به همراه دیگرشیرمردانی ازآن دفاع کردند حالا انشاءالله مابه نوبت خودمان ازاوحمایت خواهیم کرد مابه آقای رضایی اعتماد زیادداریم

  211. بنده ازایرانی بودنم افتخارمیکنم وبه نوبه خودم ازرای اولیهاهستم به احترام ولایی بودن آقای رضایی که خیلی به ولایت مطلقه فقیه علاقه منداست وازدشمنان ایران هیچ نمی ترسد ومرحم دایی شهیدم دروصیت نامه اش از به عنوان فرزندولایت دوست ومغزمتفکراستراتزیک ومودب درحرمت داری مردم ومملکت یادنموده و چون روستازاده است من هم از اوحمایت خواهیم نمود سربلندایران سرافراز

  212. امیدوارم آقای هاشمی رفسنجانی بیاد چون بزرگترین سیاستمدار این مملکت بعد شخص رهبری ایشون هسن
    ب امید فردایی بهتر برای ایران عزیز

    • ایشون ۷۹ سالشونه به اندازه ۷۹ تا نفتکش زیرخاکی از ایران بیرون اورده.به نظر منم خوبه چون فکر نکنم دیگه حرص و طمع داشته باشه

    • من میگم اول باید کاندیدا رو بشناسیم بعد تحقیق کنم ب فرد الح و پیرو خط امام و ولایتی رای بدهیم

  213. هیچ کدومشون لایق نیستن لایقش تو کنج خونشون زندانی ه

  214. درود بر خامنه ای سلام بر رضایی

  215. دم خاتمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی گرم که بچه یزده.

  216. سلام : شما خیلی از افراد را جا گداشتید . دکتر رستمیان هم مدتی است اعلام امادگی کرد .
    ایشان مخترع میباشد و در علم پزشکی ۴ مدال طلا در ژنو اورده و واقعا خدمت گذار ملتند حداقل به شهر ما خدمات زیادی داشتند

  217. خاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااتمی را عشششششششششششششششششششششششششششقه

  218. سلام،شاید فقط آقای هاشمی بتونه باتدبیر و زیرکی یه فکری بکنه که بده بدتر نشه

  219. هر که ناموخت از گذشت روزگار
    هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار
    شرط اول برای نظر اینه که ما حداقل یکسال یه کاندیداتورو از نزدیک بشناسیم و همه فعالیتعاشو بتونیم زیر نظر داشته باشیم.آخه ظرف ۲ هفته من چجوری بدونم که برنامه این آقا یا نظر اون یکی درسته!کاش یکم رو راستر باشیم.اما در این گزینه های احتمالی برای حفظ سیاست خارجی و جلوگیری از مشکلات ردونی جناب آقای هاشمی بهتره

  220. فراخوان دعوت از دکتر غلامرضا تاجگردون برای کاندیداتوری ریاست جمهوری
    http://tajgardoniha.persianblog.ir/tag/%D8%BA%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%B6%D8%A7_%D8%AA%D8%A7%D8%AC%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%88%D9%86

  221. زنده باد هاشمیییی و خاتمیییی بزرگگگگگ

  222. درودبررهبرمعظم انقلاب ومردم شریف ایران اسلامی ماهم رضایی راخیلی دوست داریم چون الان نیرویی مثل ایشان میتواندازدرگیریهای اقتصادی مارا نجات دهد

  223. درودبررهبرمعظم انقلاب ومردم شریف ایران اسلامی ماهم رضایی راخیلی دوست داریم چون الان نیرویی مثل ایشان میتواندازدرگیریهای اقتصادی مارا نجات دهد

  224. سلام برایران قهرمان قدرتمند که باپیروزی درجنگ بابیگانگان توانست خودرابه اینجابرساندوقطعاجناب رضایی ازجمله مردانی بودکه نقش ارزنده ای را ایفاء نمود شیرمردی نترس رزمنده ای دلیر ویادگارظفرهای ایران درمقابل بیگانگان متجاوز بعثی آقاجعفرماهم مثل شما رضایی رادوست داریم چون انسان نجیب وازقوم بااصالت لرمیباشد ماکردهای مهربان ایشانرادوست داریم

  225. راستش رو بخواهین از بین این همه کاندید فقط خاتمی و رفسنجانی میتونن اوضاع ایران رو عوض کنن هر چی باشه چند تا پیراهن بیشتر پاره کردن وفقط این دو نفر هستن که توی سیاست حریف ندارن و کسی نمیتونه جلودار این ابرقدرتها باشه به شما هم توصیه میکنم که شما هم از خاتمی و رفسنجانی طرفداری کنید

  226. تنها اگر دکتر حاج بابایی وارد انتخابات شود می تواند انتخابات با شگوه و بی نظیر اتفاق بیافتد

  227. جناب آقای دکتر حاج بابایی بنده بعنوان یک فرهنگی شهرستان میاندواب اعلام آمادگی خود راجهت تبیلغات اعلام می دارم . وهر جامعه ای که بدست فرهنگی بیافتد ان جامعه سعادت مند خواهد شد.

  228. به امید ایران آزاد فقط وفقط خاتمی عشق است خاتمیییییییییییییییی

  229. رئیس جمهور آینده کسی نیست جز دکتر علی اکبر ولایتی بقیه کاندیدا برن بوق بزنن

  230. بابا دعوا سرچی میکنید هرکی بشه تا پوشاک ایران عوض کنه یک قرن میگذره.اخه شما ۸ سال خرابی کنین کسی پاک نکنه ببین چی میشه. برای چی با هیچ کشور پیشرفته ای رابطه نداریم بخاط بوی بدی که این مردیکه راه انداخته

  231. اگر این شهر است و این شهریار خرابه دهمت هزاران هزار

  232. رای ما فقط رفسنجانی

  233. فقط خاتمییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی جگر

  234. فعلا زوده در مورد کسی اذهار نظر کرد به نظرم باید وایسیم تا رهبر شاخصه ی فرد اصلحتر رو معلوم کنه. بعدش یکی از کاندیداها رو تعیین کنیم.

  235. اره شما راست میگوید اگه جامعه بدست فرهنگیان بیافته بین تعطیلیها همیشه تعطیله سه ماه تابستان تعطیله خواب خاله خرسه باید برن زمستان اونم تعطیله امروز هوا مساعد فرهنگیان نیست امروز تعطیل میکنیم کلا” بگم ایران تعطیله

    • شما اول برو از کسی حمایت کن که تو کاندید شدن بهش اجازه بدن هاشمی ۷۹ سالشه دیگه باید بار اخرتشو ببنده تا شاید اونجا بتونه یه پستی گیر بیاره دوست عزیز

  236. مگه رضایی میخواد با توپ وتانک جلوی تورم بگیره عزیزم مردم مرد سیاست میخواهند که اوضاع مثل سابق بشه اونم فقط هاشمی میتوته درست کنه مرد سیاست جهان

    • شما اول برو از کسی حمایت کن که تو کاندید شدن بهش اجازه بدن هاشمی ۷۹ سالشه دیگه باید بار اخرتشو ببنده تا شاید اونجا یه پستی گیر بیاره دوست عزیز

  237. بااجازتون من کپی کردم.حلال کنیدا.

  238. به قول یکی از دوستام که می گفت ما دوره خاتمی خونه دار شدیم ماشین خریدیم تو دوره احمدی نژاد خونه ماشینو فروختیم گرسنه نمونیم خدا کنه تا تورم به ۱۰۰ نرسیده خاتمی بیاد
    فقطططططططططططططط خاتمی

  239. رای همه ایرانیان هاشمی . خاتمی

  240. وظایف رییس جمهور بعدی : احاطه ی قدرت ، جمع آوری ثروت ، عدم عدالت ، تورم بیشتر ، اختلاصی بزرگتر ، تحریم بیشتر ، باج مالی بیشتر از مال مردم به کشورهای عقب مانده ، ورود بیشتر کالاهای بی کیفیت چینی و … ، پس چرا رای بدهیم.

  241. به نظر من اگه کسی به غیر از خاتمی و هاشمی بیاد باید هشت ساله دیگه گشنگی بکشیم

  242. همه شون دنبال قدرت و ثروت و…هستند مردم را برای سواری میخواهند.

  243. اقی قالیباف اگر درشهرداری خوب کار میکرد اینقدر گرانی در مسکن نمی شد باجیکه شهداری بعناوین مختلف میگرد که برای همه آگاه هست وضلمی که شهرداران میکند باید هم ارتقا ئ داشته باشد

  244. دکتر محبی نیا!!!!!!!!!!
    عضو سابق هیئت رئیسه مجلس ۹۰درصد کاندید میشه.
    ازجمله طرف دارانش هم باهنر و ابوترابی و توکلی و فتاح و …..هستند

  245. ان شاا… همع باهم پیش بسوی اصلاح طلبی.خاتمی و رفسنجانی

  246. ان شاا… خاااااتمی یا هاااااشمی هردو خوبن

  247. عزت دوره خاتمی کجاست؟؟
    خاتمی دوستت داریم تو را به خدا تو را به جدت امام حسن بیا

  248. فقط خاتمی

  249. قدرخاتمی رو ندونستید

  250. قدرخاتمی روندونستید لیاقت میخواد خاتمی رو بشناسی

  251. آزموده را آزمودن خطاست . به نظرمن آباد کردن دشواره ومدیریت برنامه می خواد ولی برا ی خراب کردن فرفی نداره کی بیاد

  252. متن را نخواندم ولی خیلی نظر فرستادن به شما.حتما متن هم خیلی جالب دیگه.در کل خسته نباشی.

  253. سلام بیاین منطق فکر کنید اون کسی که واقعا مردم براش مهمه کیه خارج از وعده وعید دادن خوب حرف زدنه اهل عمل کردنه با اینکه سابقه تو شهر داری نداشته تونسته مقام هشتم شهردار جهان رو بدست اورده قالیباف واقعا قابل احترامه

  254. بحث احترام به دیدگاه ها یه چیز دیگست. من نمیخوام به کسی بی احترامی کنم اما توروخدا بیاین عاقلانه واقعیت رو ببینید تو این ۳۰وچند سال حکومت اسلامی حزب اصول گرا واقعا امتحانشون رو پس دادن و ثابت کردن لیاقت مسولیت پذیری یا حاکمیت رو ندارن و از اون جایی که تجربه ثابت کرده سیاستمداریه اصلاح طلب ها اگه عالی نبوده حداقل خوب بوده پس به نظر من چند بار نیش خوردن از یه سوراخ حماقته. باور کنید از روحانی بهتر کسی نیست………….فقط روحانی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.