- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بی غمی درد بزرگی است که دور از ما باد

  [1]

ابراهیم امرایی :

لطفا نماینده مردم کوهدشت بخوانند :
بی غمی درد بزرگی است که دوراز ما باد.

تغییرو تحول در مدیریت دستگاههای دولتی از نخستین تبعات راه یافتن چهره ای جدید به صحن مجلس است رویه ای که حکم قانون نانوشته ای را ماند که عدول از آن نا ممکن بلکه انجامش حتمی و ضروری است . تقسیم غنائم ، ادای دین به هواداران ، چینش مهره های خودی و …از جمله تعابیری هستند که درفرهنگ سیاسی شهرما به این رویه اطلاق می شود سبک وسیاق این انتصاب ها هم براساس میزان تلاش وتاثیری است که افراد درصحنه انتخابات به نفع کاندیدای مورد نظرداشته اند .
اسفندماه پارسال کوهدشت شاهد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وبرگزیده شدن الهیارملکشاهی به عنوان نماینده منتخب این دوراز انتخابات بود. اگرچه چند ماهی بیشتراز شروع به کار ایشان نگذشته اما خیلی ها ازعزم او برای رفع کاستی ها و جبران عقب ماندگی ها می گویند.
آقای ملکشاهی دراین مقطع از عمر نمایندگی اش در آینده نچندان دور وارد مرحله تغییرو تحولاتی خواهد شد که در ابتدای مطلب درخصوص آن سخن گفتیم مرحله ای که به یقین کم و کیف آن درکارنامه سیاسی وآینده کاری ایشان تاثیربسزایی خواهد داشت . ائتلاف گروههای مختلف برای پیروزی ایشان اما کار را در توزیع پست های اداری ممکن است تا حدودی مشکل سازد ، فرا رو ، ترکیبی نه چندان یک دست ، روند انتخاب وانتصاب را در برخی پست ها کند و طولانی می کند .
مسئولین محلی ، بازوی اجرایی دولت و به تبع نمایندگان مجلس هستند انتصاب نادرست وانتخاب ضعیف آنان می تواند تلاش های نماینده را، ازهفت خوان کسب اعتبارو بودجه گرفته تا صرف و هزینه آن را چنان کند و بی رمق جلوه دهد که گویی نماینده بینوا در این ۴سال صدارتش هرچه کوبیده بردربسته بوده است .
پیچیدگی اوضاع سیاسی درشهرکوچکی چون کوهدشت که البته بیشتر نیاز و توقعات شخصی به آن دامن میزند تا جریان واقعی سیاست، انرژی اغلب نماینده های ادوار گذشته را مصروف خود ساخته .
آهنگ تغییرات خواهی نخواهی نواخته خواهد شد برای چون مایی که سالهاست ترک وطن کرده ایم دیدن دیاری که هر سال فقط شاهد افزایش جمعیت آن هستیم بی آنکه تغییرچشمگیری درخدمات شهری وکیفیت زندگی شهروندانش روی دهد اهمالی است که بی گمان هیچ وجدان بیداری آن را نمی پذیرد .
دوره ۴ ساله نمایندگی مجلس زمان اندکی نیست که در جایگاه یک قانونگذاردر خانه ای که عصاره فضایل یک ملت نام گرفته نتوان کاری از پیش برد می ماند تغییر نگاه به رویه سنتی عزل و نصب هایی که می بایست بسیار دقیق ، عالمانه و متفاوت با گذشته باشد بدون توجه به اینکه افراد حامی بوده یا مخالف . این اما نگاهی سنتی و غیرعالمانه به توان مدیریت افراد است که سالهاست در قالب تعصبات باندی وجناحی تیشه به ریشه داشته هایمان زده است .
اما پیشنهادی به نماینده محترم مردم کوهدشت :
جناب آقای ملکشاهی: سالها تحصیل ، مراوده وخدمتتان در مشاغل مختلف موجب شده تا حدود زیادی با فرزندان نخبه این دیارکه اینک درعرصه های مختلف جز افتخارآفرینان ایران اسلامی هستند آشنا باشید بی شک با وجود مشغله های فراوانشان امید به ایجاد تحولی عمده که به سود مردم دیارشان باشد موجب می شود تا دستی را که برای یاری گرفتن از آنان به سویشان دراز شود به گرمی بفشارند . فرصت را غنیمت شمرده و با فراخوان چهره های شاخص شهرمان چه در داخل و چه در خارج از کشور، بدورازتوصیه و اظهار نظرسیاسی کاران ، ازتوان فکری و بینش آنان در این راه یاری بجویید .
اقدام در این راستا در قالب برگزاری همایش آسیب شناسی شهرمان براستی کسب ثروت عظیمی را ماند که با مدیریت شما وکمرهمتی که برای ایجاد تغییرات مثبت بسته اید می تواند چهره شهرستان کوهدشت را تا حدود زیادی متحول سازد . خیرینی که سرمایه های کلانشان در داخل و خارج از کشورتوسط دیگران هدایت و سرمایه گذاری می شود ، نخبه های پزشکی و علمی که به صورت پروازی خدمت رسان مراکز درمانی و علمی دیگر استانهای کشورند ، مدیران موفقی که ارتباط های نزدیک آنان با مردان تراز اول کشور و وساطتشان منابع فراوان و مختلفی را به دیگر استانهای کشور هدایت می کند ودهها و بلکه صدها چهره ارزنده و تاثیر گذار دیگرکه تشنه خدمت به مردمان دیار خودند .
با همفکری و استفاده ازاندیشه موجود دراین ظرفیت هاست که می توان گزینه های مناسب را برای مدیریت ادارات شهرمان انتخاب نمود وآنگاه امیدوار بود که شهرستان کوهدشت سرانجام پس از سه دهه طعم شیرین خدمت رسانی و تحول واقعی را خواهد چشید .