- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کشتار گراز در نورآباد

1413008511343_888

 

رئیس اداره محیط زیست نورآباد از کشتار گراز در شهرستان خبر داد.

 نبی حسنوند در گفت‎وگو با ایسنا ، بیان کرد: در پی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست در سطح حوزه استحفاظی شهرستان و دریافت گزارشی مبنی بر شکار گراز توسط سرنشینان یک‎دستگاه خودروی پژو، با توجه به اینکه مسیر تردد خودرو از سمت جاده خرم‎آباد به کرمانشاه بود نیروهای یگان این اداره در مسیر دو راه زالی اقدام به متوقف کردن خودرو مذکور کردند.

 وی اضافه کرد: از خودرو مذکور، لاشه یک راس گراز شکار شده، یک قبضه اسلحه تک‎لول شکاری و دو عدد فشنگ ساچمه‎زنی کشف و ضبط شد. در این راستا دو نفر متخلف، دستگیر و به اداره منتقل شدند. پس از انجام بازجویی مقدماتی و اخذ جریمه ضرر و زیان و تنظیم صورت‎جلسه تخلف، پرونده آنها جهت پیگیری پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

 کامران سپهوند، کارشناس حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: متاسفانه در ازای شکار هر راس گراز، مبلغ ۲ میلیون ریال از متخلفین اخذ می‎شود که بسیار ناچیز بوده و اصلاً بازدارنده نیست و باعث شده افراد فرصت‎طلب و قانون‎شکن به خاطر جریمه ناچیز اهمیتی به دستگیری توسط مامورین محیط زیست ندهند.

 وی تصریح کرد: از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم با بازنگری در قوانین شکار و صید جلوی سوءاستفاده این سودجویان طبیعت را بگیرند. طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و احکام اسلامی، چه شیعه و چه اهل سنت مجوز شکار گراز فقط به اقلیت‎های دینی داده می‎شود.