تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

نماینده الیگودرز : ۸۰ میلیارد تومان به پروژه‌های آبی الیگودرز تخصیص یافت

  • کد خبر : 63994
  • 18 بهمن 1393 - 19:27

  نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های آبی الیگودرز اختصاص یافت و سال آینده نیز با تخصیص ۸۰ میلیارد تومان بخش اعظم آنها تکمیل می‌شود.  به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، محمدتقی توکلی عصر امروز در حاشیه سفر استاندار لرستان به الیگودرز با تبریک سالروز پیروزی انقلاب […]

2

 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های آبی الیگودرز اختصاص یافت و سال آینده نیز با تخصیص ۸۰ میلیارد تومان بخش اعظم آنها تکمیل می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، محمدتقی توکلی عصر امروز در حاشیه سفر استاندار لرستان به الیگودرز با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از حضور مهندس بازوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر اقدامی که در کشور انجام می‌شود، نتیجه برکات نظام مقدس و انقلاب اسلامی است و ما هم به عنوان خادم مردم پیگیر مطالبات آنها هستیم. وی افزود: در گذشته منابع مالی فراوانی وجود داشت، اما سوء تدبیر در استفاده درست از آنها مشکلاتی را برای کشور رقم زد و باعث عقب‌ماندگی‌هایی برای شهرهای کوچک شد. توکلی افزود: در زمان شروع مجلس نهم کشور با مشکلات مالی و پس از آن با تحریم‌ها مواجه شد و در حالی که گمان می‌رفت مشکلاتی در اجرای پروژه‌ها بروز یابد که البته با شرایط پیش آمده طبیعی بود و در اکثر شهرها اتفاق افتاد، اما خوشبختانه در الیگودرز پروژه‌ها تعطیل نشدند. وی به بحران آب که در آینده‌ای نزدیک گریبان‌گیر استان‌ها می‌شود و اختلافاتی نیز از این ناحیه بوجود می‌آید، اشاره کرد و افزود: هر چند الیگودرز مشکل کمبود آب شرب ندارد، اما با تعریف و راه‌اندازی پروژه‌های آبی باید پیش‌بینی‌های لازم صورت می‌گرفت. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های آبی الیگودرز اختصاص یافت و سال آینده نیز با تخصیص ۸۰ میلیارد تومان بخش اعظم آنها تکمیل می‌شود و تاکنون مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان در راستای اجرای سد و نیروگاه رودبار لرستان هزینه شده که هیچ‌گاه به آمار اعتبارات این شهرستان اضافه نشده است، اما در وزارت نیرو این پروژه را به نام الیگودرز می‌شناسند و یقینا منافع آن به منطقه می‌رسد و فاز اول آن تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است که با ۴۵۰ مگاوات برق در مسیر مدار تولید قرار می‌گیرد. وی افزود: در بخش تولید، دامداری و تامین ماشین‌آلات کشاورزی و صنایع تبدیلی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است که نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال دارد و همچنین در بخش‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ورزش و آب‌رسانی، برق‌رسانی، گازرسانی نیز اعتبارات خوبی جذب و اقداماتی نیز صورت گرفته است. نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به اینکه اعتبارات استانی تکافوی شهرستان را نمی‌دهد و توانسته‌ایم از اعتبارات ملی بهره‌مند شویم، افزود: در سال ۹۱ کمتر از ۳۰ میلیارد تومان به الیگودرز اختصاص یافت، اما در سه سال اخیر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان تخصیص یافت. توکلی با اشاره به اجرای پروژه راه‌آهن ازنا – الیگودرز به اصفهان گفت: پس از کلنگ‌زنی که بدون عملیاتی شدن انجام گرفت و دولت هم زیر بار اجرای آن نمی‌رفت، پیگیری‌هایی انجام گرفت و در حال حاضر مشغول فعالیت است و پروژه چهار خطه الیگودرز- داران نیز در حال انجام است و در سفر رئیس جمهور به اصفهان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به طرح مذکور اختصاص یافت که از سمت اصفهان ادامه عملیات آن اجرایی شود. 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=63994

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.