تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

گروهی از لرستانی‌های مقیم تهران از هنرمند خوش‌نویس لرستانی عیادت کردند

  • کد خبر : 64054
  • 19 بهمن 1393 - 23:15

    در اقدامی پسندیده، جمعی از لرستانی‌های مقیم تهران با حضور در بیمارستان ایران‌مهر تهران با “افلاطون زرین‌قلم” استاد هنر و نقاشی و خوش‌نویسی لرستان عیادت کردند.  این دیدار با هدف دل‌جویی از هنرمندی پیشکسوت که زحمات بسیاری را در راه اعتلای فرهنگ و هنر لرستان بالاخص خوش‌نویسی، نقاشی و طراحی کشیده‌ است، صورت […]

zaringhalm2

 

 

در اقدامی پسندیده، جمعی از لرستانی‌های مقیم تهران با حضور در بیمارستان ایران‌مهر تهران با “افلاطون زرین‌قلم” استاد هنر و نقاشی و خوش‌نویسی لرستان عیادت کردند.
 این دیدار با هدف دل‌جویی از هنرمندی پیشکسوت که زحمات بسیاری را در راه اعتلای فرهنگ و هنر لرستان بالاخص خوش‌نویسی، نقاشی و طراحی کشیده‌ است، صورت گرفت و حاضرین در جریان روند بهبودی وی قرار گرفتند.
در این دیدار، افلاطون زرین‌قلم معلم، هنرمند و پیشکسوت لرستانی اظهار داشت: بسیار خرسندم که دوستان اهل قلم و هنرمندان لرستانی قبول زحمت کرده و یادی از این حقیر نمودند.
زرین‌قلم در ادامه به بیان بخشی از زندگی‌نامه خود پرداخت و گفت: سال ۱۳۳۴ در شهرستان کوهدشت به دنیا آمدم و در سال ۱۳۵۶ به عنوان سپاهی دانش و در روستای “‌داود رشید” کوهدشت مشغول به کار شده و تا سال ۱۳۸۶ در آموزش و پرورش، به آموزش فرزندان این دیار پرداختم.
وی با اشاره به این که خط و نقاشی در خانواده ما ریشه کهنی دارد و نمونه‌ی خوشنویسی پدر بزرگم ” عبدال‌علی زرین‌قلم” در دوره قاجار (در فراخوان جنگ جهانی دوم)، در کتاب تاریخ غضنفری منتشر شده است، افزود: خود من نزد اساتید بزرگی از جمله استاد میرخانی، احسائی، ترابی، اجلی، هادی آقاجانی و … آموزش نقاشی و خط را دیدم.
وی در ادامه عنوان نمود: تمام تلاشم را در راه تربیت فرزندان لرستان به کار گرفتم و خوش‌نویسان جوانی چون ذال‌پور، سلیمان میری، فرزادمرادی و بسیاری دیگر از جوانان مستعد کوهدشت را تربیت کردم.
استاد زرین‌قلم با تأکید بر اینکه هنر باید فقط در خدمت مردم و برای مردم باشد تاکید کرد: هنری که برای پول و یا خودنمایی باشد راه به جایی نخواهد برد.
وی در پایان با اشاره به این که مدت زیادی است به علت وجود غده‌ای در مغز در بیمارستان ایران‌مهر تهران بستری هستم اضافه کرد: حدود یک‌ماه پیش تحت عمل جراحی قرار گرفتم که در این مدت هیچ کمکی از طرف نهادهای مسوول از جمله آموزش و پرورش یا سایر نهادی فرهنگی به بنده صورت نگرفته است.
در این دیدار، مهران غضنفری شاعر و خواننده لرستانی، امیررضا ابراهیمی‌‌ نوازنده سنتور، حاج نبی بختیاری‌نژاد بخشدار و فرماندار سابق بخش‌ها و شهرهای استان‌های لرستان، ایلام و مرکزی، سعید معتمدی فعال اجتماعی و خبرنگار یافته‌، مهرداد سوری از فعالان فضای مجازی و شاعر و عبدالرضا قاسمی به نمایندگی از پایگاه خبری یافته‌ حضور داشتند.
قابل ذکر است اول بهمن‌ماه سال‌جاری نیز جواد نظریان مدیر منطقه ۱۱ آموزش و پرورش تهران از افلاطون زرین‌قلم، دبیر هنر دوران تحصیل خود عیادت کرد؛ او در اقدامی پسندیده جلوی معلمش خم شد و بر دستان هنرمند او بوسه زد تا ثابت کند “‌ادب مرد، به ز دولت اوست”.

خبر: عبدالرضا قاسمی/ یافته – تهران

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=64054

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. از صمیم قلب برای سلامتی ایشان دعا می کنم

  2. باسلام بر استاد ارجمند جناب آقای زرین قلم و دیگر اساتید لرستان مخصوصا کوهدشتی های خونگرم .

    امید وارم این عزیز ، این استاد گرامی واین مرد زرین دست وزرین قلم هرچه زود تر بهبود یابد وبه آغوش گرم

    خانواده باز گردد . زیباترین دوران زندگیمان (همان دوران ابتدایی وراهنمایی ) را امثال این اساتید زیبا کردند

    وبس . ازفرسنگها دور دستان این بزرگوار را میبوسم . پیروز باشید

  3. جوهر قلمت جاری است.
    آرزو ی بهبودی.

  4. با سلام ادب خدمت استاد ارجمند جناب اقای زرین قلم ، از خداوند متعال برای جنابعالی بهبودی کامل خواستارم ، امیدوارم در پناه خداوند ودر کنار خانواده محترم و درخدمت هنر و هنردوستان این دیار باشی .انشاءالله

  5. سلام بر استاد ارجمندم جناب آقای زرین قلم، که در مدرسه شهید مرتضی مطهری شاگرد ایشان بودم از صمیم قلب برای سلامتی ایشان دعا می کنم .

  6. شفای عاجل استاد را از خداوند منان خواستاریم.

  7. از خداوند سبحان شفای عاجل را برای استاد گرامی جناب آقای زرین قلم خواهان و خواستارم.

  8. سلام،آرزوی شفای کامل برای استاد زرین قلم دارم .زرین قلمها زرین فکر و زرین منش هم هستند.

  9. خداوند منان شفایش دهد استادزرین قلم معلم کلاس اولی بنده بودند یاد اندوران بخیر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.