- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

احمدی نژاد: اگر قرار باشد کسی نقدی انجام دهد آن من هستم/ در سخنانم دروغ و اغراق وجود ندارد

ahmadi-mashhad-2-3

 

من جای جای ایران و جهان را دیده ام/ بدانید که بهار حقیقی در راه است/ برخی مشکلات قابل تحمل نیست/ قصد صحبت کردن نداشتم اما احساس مسئولیت و تکلیف کردم/ پیرمرد بودایی به من گفت ۹۰ سال سال منتظر شنیدن چنین صحبت‌هایی بودم/ هوگو چاوز نیز به امام زمان باور داشت و منتظر ظهور امام عصر بود.

محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران در سخنرانی خود به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد المهدی شهر ری  در میان طرفداران خود گفت: اگر قرار باشد کسی نقدی انجام دهد آن شخص من هستم زیرا من جای‌جای ایران و جهان را دیده‌ام و نسبت به مشکلات اطلاع دارم اما اکنون جای نقد نیست.

در این مراسم که چهره های نزدیک به محمود احمدی نژاد امانند، غلام حسین الهام سخنگوی دولت دهم، ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور سابق  ،مرتضی تمدن استاندار سابق تهران و جوانفکر مدیرعامل اسبق روزنامه ایران حضور داشتند در مسجد جامع شهر ری برگزار شد.

احمدی نژاد در ابتدا ضمن تبریک دهه فجر گفت:  خدای بزرگ را سپاسگزارم که توفیق زیارت شما را عنایت فرمود. و خدا را سپاسگزارم که این دیدار در یکی از بهترین ایام سال، دهه فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت. شما همه می دانید که من فعلا قصد صحبت کردن ندارم اما وقتی دیدم دعوتی آمد از جانب امام جماعت محترم و هیات امنیای عزیز آن هم دعوت به شهرری و در دهه فجر انقلاب اسلامی احساس کردم مسئولیت و تکلیفی بر عهده من قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی بزرگترین اتفاق بعد از بعثت پیامبر (ص) است. انقلاب اسلامی یک حادثه عظیم و ادامه بعثت است. انرژی آزادشده از ملت ایران همه تحولات و مناسبات بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داد. من حداقل از ۱۰۰ کشور جهان بازدید کرده‌ام و در این کشورها با اقشار مختلف مردم گفت‌وگو داشته‌ام. اکنون اثر انقلاب اسلامی و ملت ایران در ادبیات و تحرک ملت‌های جهان قابل مشاهده است. ما هر جا می‌رویم سخن از ایران است و هر خبری از ایران منتشر می‌شود در صدر اخبار قرارگرفته و موردتوجه است.

احمدی نژاد تصریح کرد:  اما امروز دو سه تا سوال اساسی مطرح است. یک سوال اساسی این است که اصولا ما برای چه انقلاب کردیم؟ اگر هر لحظه و در هر مقطعی فراموش کنیم که برای چه چیزی و برای چه هدفی انقلاب کرده ایم ممکن است خدای نکرده شیاطین مسیر حرکت را از جاده اصلی منحرف کنند. برای شماها خیلی معلوم است که ما ملت ایران، انقلاب نکردیم برای تغییر ظواهر؛ یک عده ای بودند با یک ظاهری در مسند کارها بودند، انقلاب شد که این ها بروند کنار و یک عده با ظاهری دیگر بیایند! انقلاب نشد برای دوره ها؛ یک عده ای بودند یک کاری می کردند، حالا بروند یک عده دیگری بیایند و همان کار را انجام دهند! حتی انقلاب نکردیم برای تغییر ادبیات یا تغییر قیافه ها. انقلاب نکردیم برای جابجایی قدرت؛ یک عده ای در راس قدرت بودند و کارهایی می کردند، یک عده دیگر بیایند و همان کارها را انجام دهند! اصلا انقلاب نکردیم که مسابقه قدرت و قدرتمداری در قالب دسته جات و گروه ها و فرقه ها جایگزین شود. این ها هیچکدام ارزش فداکاری ندارد. فداکاری اصیل ملت ایران برای ارزش های بسیار متعالی تری بود. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه کسانی که من را می شناسند می دانند در سخنانم دروغ و اغراق وجود ندارد و با اشاره به اینکه ایران بدون انقلاب اسلامی معنا و مفهومی ندارد خاطرنشان کرد: سرافرازی، عزت‌ و ظلم ستیزی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است اما ما برای چه انقلاب کرده‌ایم. اگر پاسخ به این پرسش را فراموش کنیم انقلاب توسط شیطان از مسیر خود منحرف می‌شود. ما انقلاب نکردیم که ظواهر تغییر کند یا قیافه‌ها و ادبیات ما عوض شود یا عده‌ای بروند و عده‌ای بیایند. ما انقلاب نکرده‌ایم که مسابقه قدرت در قالب دستجات شکل بگیرد. اینها هیچ کدام ارزش فداکاری نداشت. ما انقلاب کردیم تا ملت‌ها از زنجیرهای اسارت رها شوند. انقلاب آمد تا ظلم ،‌ستم، تجاوز و توهین به ملت‌ها تمام شود. انقلاب آمد تا کرامت انسانی ، عدالت و رفاه، امنیت و صلح را به انسان‌ها هدیه کند.

وی در بخشی از خاطرات خود در زمان ریاست جمهوری گفت: در نیویورک رسانه‌ها به من گفتند که مردم از مواضع ضداسرائیلی من ناراحت هستند اما من به آن‌ها گفتم با هم به خیابان‌ها برویم و نظر مردم را بپرسیم که آن‌ها نیامدند. بسیاری از کارمندان رسانه‌های آن‌ها طرفدار ما هستند. هوگو چاوز نیز به امام زمان باور داشت و منتظر ظهور امام عصر بود. در مراسم تدفین او نمایندگان کشورهای مختلفی که حضور داشتند اظهار می‌کردند که آن‌ها با ما هستند. این وضعیت در اروپا ، آمریکا و آسیای شرقی هم وجود دارد. مردم آمریکا با سیاست‌های حکومت این کشور موافق نیستند. من در سفری در شرق آسیا بودم، پس از سخنرانی من یک پیرمرد بودایی که از علمای آن‌ها محسوب می‌شد گفت من ۹۰ سال منتظر شنیدن چنین صحبت‌هایی بودم.

وی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای ما استقلال است. استقلال انسانی و استقلال ملی. ما کجا بودیم؟ به کجا رسیدیم؟ از شرایطی که تمام سیاست های کشور را بیگانگان دیکته می کردند تا امروز چقدر فاصله است. من می خواهیم از زبان شما یک جمله بگویم امروز همه دنیا بداند هیچ کس نه می تواند و نه حتی باید خیال کند که می تواند اراده و سیاستی را به ملت ایران تحمیل کند. اینکه بنشینند آن طرف دنیا برای ملت ایران تصمیم بگیرند، باید گفت آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. اگر سخت ترین شرایط را هم بر ملت تحمیل کنند به خدا قسم این ملت دیگر اجازه نمی دهند آن ها برایشان تصمیم بگیرند.

احمدی نژاد با بیان اینکه برخی مشکلات قابل تحمل نیست گفت: اگر قرار باشد کسی نقدی انجام دهد آن شخص من هستم زیرا من جای‌جای ایران و جهان را دیده‌ام و نسبت به مشکلات اطلاع دارم اما اکنون جای نقد نیست.

احمدی نژاد در پایان صحبت‌های خود گفت: اکنون یک آگاهی و بیداری در میان مردم جهان به سرعت در حال رشد یافتن است،  حکومت جهانی عدل از راه جنگ و خونریزی محقق نمی‌شود، زیرا این راه،‌ راه شیطان است. باید بدانیم بهار حقیقی در راه است و مفسدان با ظهور امام عصر از بین خواهند رفت.