تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

طرح «پلیس آب» برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در لرستان اجرا می‌شود

  • کد خبر : 64259
  • 24 بهمن 1393 - 12:44

  مدیر آب منطقه‌ای لرستان گفت: طرح دانایی یکی از طرح‌هایی است که در زمینه خشک‌سالی با رویکردی فرهنگی اجرا می‌شود و طرح دیگر، «پلیس آب» است که برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز برنامه‌ریزی‌شده است. به گزارش میرملاس ؛‌ علی امید سیفی شامگاه پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران در محل استانداری در مورد میزان بارش‌های […]

139303311309154943049483

 

مدیر آب منطقه‌ای لرستان گفت: طرح دانایی یکی از طرح‌هایی است که در زمینه خشک‌سالی با رویکردی فرهنگی اجرا می‌شود و طرح دیگر، «پلیس آب» است که برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز برنامه‌ریزی‌شده است.

به گزارش میرملاس ؛‌ علی امید سیفی شامگاه پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران در محل استانداری در مورد میزان بارش‌های لرستان اظهار داشت: میزان بارش‌های لرستان تابه‌حال ۲۵۷ میلی‌متر است که ۱۴ درصد نسبت به سال قبل و ۵ درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته‌ایم.

وی در مورد حفر چاه در منطقه کوهدشت افزود: ازنظر وزارت نیرو دشت کوهدشت یک منطقه ممنوعه برای حفر چاه است اما چون در آنجا با بحران آب مواجه هستیم اجازه انتقال ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب‌داده شده است.

مدیر آب منطقه‌ای لرستان در مورد میزان چاه‌های ممنوعه ادامه داد: هزار و ۷۵۰ حلقه چاه ممنوعه با ۸۵ میلیون مترمکعب برداشت آب‌داریم و ۸۵۰ حلقه چاه پروانه دار نیز وجود دارد که ۳۰ میلیون مترمکعب بیشتر از حد مجاز برداشت می‌کنند.

وی در مورد کارهای انجام‌شده در این دستگاه برای با مقابله با پدیده خشک‌سالی عنوان کرد: در استان لرستان مسئله کشت گلخانه‌ای در دستور کار است که وزارت خانه در این زمینه به ما دستورالعمل اجرای خواهد داد.

سیفی در مورد دیگر اقدامات انجام‌شده و یا در حال انجام این اداره کل برای مبارزه با پدیده خشک‌سالی در استان لرستان اظهار داشت: یکی از اقداماتی که موردتوجه است بحث کشت محصولات کم آب‌دوست است که در صورت تأمین اعتبار، ۲۰ پروژه داریم که بعضی از آن‌ها با یک میلیارد سرمایه‌گذاری تا هزار هکتار را زیر کشت می‌برد.

وی در مورد دو طرح مطرح دیگر در اداره آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: طرح دانایی یکی از طرح‌هایی است که در زمینه خشک‌سالی با رویکردی فرهنگی اجرا می‌شود و طرح دیگر، پلیس آب است که برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز برنامه‌ریزی‌شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=64259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. سلام
    اگه تونستید وبلاگ ما رو که در زمینه کمبود ابه و توسط بچه های کوهدشتی اداره میشه معرفی کنید
    در این وبلاگ ب بخش های مختلف کوهدشت که در خطر بحران هستن هم اشاره شده
    ممنونم
    http://crisisofwater.blogfa.com/

  2. با سلام خدمت مدیر محترم آب منطقه ای لرستان بنده یکی از کشاورزان منطقه ی کوهدشت هسنم در فاصله ی ۳۰- ۴۰ متر ی چاه با مجوز م شخصی اقدام به حفر چاه غیر مجاز نموده از سال گذشته تا کنون طبق سلسله مراتب به اطلاع مدیر آب کوهدشت – استان – وحتی مرکز رساندم نمی دانم چه دستی در کار است تا لحظه که این کامت را می نویسم هیچ اقدامی در مورد این تخلف انجام نگرفته است . ضمن احترام دستور فرمایید پلیس ؟؟؟؟؟؟؟؟محترم اقدامی در این خصوص انجام دهند .

    باور م نا ید این سخن به درست …. ………..

    با سپاس اگر پاسخ شما ببینم .

  3. حدود یک هفته ای میشه یکی ازلوله های اب درخیابان معادکوچه سوم شهر کوهدشت ترکید ه وآب زیادی هدر میره .باسازمان آب هم تماس گرفتیم هیچ اقدامی صورت ندادند.وقتی متولیان آب این چنین مدیریت می کننند ازبقیه چه انتظاری هس

  4. سری به جاده اولادقباد بزنید در هر دره چاه حفر شده کسی جلوگیری نمی کند تازه تپه سازمان آب و هم شخم زدن نمیدونم اداره آب این کاروکرده یا …….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.