تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
13

محمدرضا گراوند : محدوده شهر زیارتی «درب گنبد» کوهدشت توسعه می یابد

  • کد خبر : 64265
  • 24 بهمن 1393 - 20:14

  به گزارش میرملاس به نقل مهر ؛ محمدرضا گراوند با بیان این که شهر درب گنبد به علت وجود مرقد مطهر امامزاده محمد زائران بسیاری دارد، گفت: تا امروز ساخت و سازهای مسکونی در جوار حرم انجام گرفته و همین باعث شده شهر ظرفیت جمعیتی خود را از دست دهد. گراوند ادامه داد: در […]

0-(16)

 

به گزارش میرملاس به نقل مهر ؛ محمدرضا گراوند با بیان این که شهر درب گنبد به علت وجود مرقد مطهر امامزاده محمد زائران بسیاری دارد، گفت: تا امروز ساخت و سازهای مسکونی در جوار حرم انجام گرفته و همین باعث شده شهر ظرفیت جمعیتی خود را از دست دهد.

گراوند ادامه داد: در ایام خاص مذهبی و در ایام نوروز زائران و مسافران بسیاری به درب گنبد می آیند که این امر موجب ترافیک و مشکل تردد در این شهر می شود.

شهردار درب گنبد اظهار داشت: به همین خاطر طرح توسعه محدوده شهر در قالب طرح هادی در دست اقدام است تا به طول یک کیلومتر به سمت دوراهی امام زاده محمد این شهر زیارتی توسعه یابد.

گراوند افزود: در طول این یک کیلومتر یک بلوار احداث و برای ورودی جدید شهر دروازه قرآن نصب خواهد شد.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار لازم است که مطابق برنامه ریزی صوت گرفته تا پایان سال جاری این طرح عملیاتی و افتتاح خواهد شد.

بنابراین گزارش درب گنبد شهری در استان لرستان بوده و این شهر مرکز بخش درب گنبد از توابع شهرستان کوهدشت است. امامزاده محمد(ع) معروف به شاه محمد در این شهر قرار دارد.

به گفته حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان امامزاده محمد کوهدشت تنها در ایام نوروز میزبان بالای یک میلیون نفر زائر از استانهای همجوار مانند ایلام، کرمانشاه، خوزستان و همدان بوده که برای زیارت این امامزاده به شهر درب گنبد سفر می کنند.

در این راستا برای میزبانی از زائران امامزاده محمد به همت اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهدشت ساخت هتل در شهر درب گنبد در حال انجام است که به گفته مسئولان این پروژه برای نوروز ۹۴ به بهره برداری می رسد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=64265

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. مشکل حلههه یعنی توسعه می یابه خیلی عالی میشه

  2. سلام و خسته نباشید به شما و همکارانتان در شهرداری درب گنبد.
    امیدوارم با درایت آقایان مشکلات شهر مذهبی درب گنبد مرتفع شود .

  3. باتشکر از شهردار خلاق وتوانمند جناب مهندس گراوند خدایی شهر خیلی تغییر کرده .ارزوی موفقیت برای ایشان وهمکارانشان داریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.