- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

در باغ شهادت باز بازاست

IMG_۲۰۱۵۰۱۰۹_۲۰۰۶۳۳ [1]

وصیت نامه علی(پرویز) بیات /سرویس منتظران:

 

در باغ شهادت پر ز راز است- نشان بندگی اوج نماز است

هر آن کو جرعه ی وصلی چشیده- به کوی دلبرش دیده به ناز است۱

وصیت نامه جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس، حاج علی(پرویز) بیات

بسم الله الرحمن الرحیم

کُلُ مَنْ علیها فان( الرحمن ۲۶ )کُلُ نفس ذائقه الموت( آل عمران،۱۸۵)

لا حول و لاقوه الا باالله العلی العظیم «اناالله و انا الیه راجعون»اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له ،الهاً واحدا احدا صمدا لم یتخذ صاحبهً و لا ولدا ،استغفر الله الذی لا اله الا هو الحی القیوم و اتوب الیه ،سبحان الله و الحمدالله و لا اله الا الله و الله اکبر ، الهم صل علی سیدنا محمد و آل محمد ما اختلف الْمَلْوان و تعاقب الْعصران و کَرْ الجدیدان و استقبل الفرقدان وَ بَلغ روحه و ارواح اهل بیته منا التحیه و السلام .

امید هست که زودت به بخت نیک ببینم                               تو شاد گشته به فرماندهی و من به غلامی۲

  ************************                                            

گر نور عشق حق به دل و جانت اوفتد                                   بالله کز آفتاب فلک خوبتر شوی

از پای تا سرت همه نور خدا شود                                        در راه ذوالجلال چو بی پا و سر شوی۳

اللّهُمَ ربنا اتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار ۴ . خدایا!الساعه بر محمد و آل محمد(ص) درود فرست و آقا امام زمان را برسان و توفیق یاریش را نصیب این بنده ات بفرما . الساعه شر شیطان رانده شده از درگاهت و لشکرش را از سر بندگان کوتاه بفرما . گذشتگان و اموات از حضرت آدم و حوا (ع) تاکنون را ببخش و عاقبت به خیر بفرما . مقام شهداو امام شهدا ،عالی است متعالی بفرما .

جانبازان عزیز را شفا و عافیت عنایت فرما به خانواده عزیز شهدا و جانبازان صبر و اجر زیاد عنایت فرما.همه
مریض  ها را شفا ، همه فقرا را غنی و مالدار،همه اسرا را آزاد ، همه فاسدین را اصلاح ، حاجت همه حاجتمندان و گرفتاران را برآورده به خیر و پدر و مادر و فرزندان مرا عاقبت به خیر بفرما. این بندها گنهکار و ناچیزت را عاقبت به خیر و آبرومند،سربلند، صاحب نفس مطمئنه ، پاک ، مصون از همه بلایا و اشرار و شیاطین دنیوی و اخروی بفرما. آنی و کمتر از آنی مرا به خودم وامگذار و در جوار مقدس خودت مرا توفیق عبادت عنایت فرما .

خوشا به حال همرزمان عزیز و دوستانمان که در صف جهاد اسلام بر علیه تمامیت کفر به لقاء الله پیوستند و شهد شهادت نوشیدند و بدا به حال این بنده که توفیق و سعادت نداشتم .

الها!به خاطر همه نعمت ها و الطافی که در مدت عمر در دنیا و سپس در جهان باقی به این بنده حقیرت عطا فرمودی و خواهی فرمود بسیار سپاسگزار و شاکرم و اگر نتوانستم اعمال خود را درست به جا آورم و در ادا و به پا داشتن نماز ، روزه ، حج ، جهاد در راهت ، خواندن و عمل به قرآن عزیز و احادیث انبیاء عظام و معصومین علیهم اسلام و خدمت به پدر و مادر و همسر و فرزندان و خویشان و همسایگان و دوستان و مخلوقات عزیزت آنگونه که خواستی وظیفه ام را انجام دهم ، خیلی خیلی از محضر عظیم الشانت عذرخواهی و طلب مغفرت و حلالیت دارم و از این که این بنده عاصی و ناچیز خود را قابل دانسته و به حضور پذیرفتی و از دنیای فانی پر از معصیت ، نفاق،تزویر و دورویی نجات دادی بسیار سپاسگزارم و تو را به واحدانیّتت ، عظمتت،بی نیازی ، جلال ، پاکی ، مهربانی و تمام صفات اعظمت قسمت می دهم که گناهان و بدیهای مرا ببخشی و توفیق عبادت دائم در معیت مقربین درگاهت را به بنده عطا فرمایی (آمین یا رب العالمین) .

از پدر ،مادر ، همسر و فرزندان عزیزم و اقوام و دوستان و همسایگان خداحافظی نموده و تقاضا دارم که به خاطر همه بدیها و کاستی ها عذرخواهی مرا بپذیرند و قلباً مرا حلال کنند و برایم یک سوره مبارکه حمد و ده سوره مبارکه توحید و یکصد صلوات بر محمد و آل محمد قرائت فرمایید و در شب اول قبر تنهایم نگذارید .

حتما دو رکعت نماز مخصوص را برایم بخوانید و بر بالای سرم چراغ روشن و قرآن و دعای توسل به نیابت از بنده قرائت فرمایید.

 از خانواده محترم و عزیزم تقاضا دارم که قبل از خاکسپاری در منزل با حضور بنده مراسم قرائت قرآن کریم ،زیارت عاشورا به نیابت از گذشتگان و بنده برگزار کنند و بر مظلومیت حضرت محمد ،علی ، فاطمه ،حسن ، حسین ، اباالفضل و اولاد و اهلبیت گرامیشان گریه کنند و برای من دعا و طلب استغفار بفرمایند .

از خانواده محترم و عزیزم تقاضا دارم که از همه اقوام ، دوستان و همسایگان بپرسید که اگر کسی حقی یا طلبی از بنده دارند حتما ادا کنند و رضایت به دست بیاورند و از عزیزانی که وصیت نامه را قرائت می فرمایند و حقی بر من دارند به خانواده ام مراجعه و یا قلبا حلال کنند و راضی باشند .

خطاب به پدر و مادر عزیزم دستان عزیز و زحمت کشیده تان را می بوسم و هیچگاه شما دو نورالهی را از یاد نبرده و نمی برم از لطف، محبت و زحمات شما بسیار ممنونم و بدانید که همه مرگ و برگشت به سوی خداوند عزوجل را می چشند. برای پدر عزیزم مغفرت و علو درجات و همنشینی با اولیاء و مقربین درگاهش را خواستارم و خوشا به حال آنان که رهتوشه ای برای آخرت دارند و از دنیا برای رضای خدا و عبادتش استفاده کرده و همیشه راضی به رضای او و تسلیم اوامر خدا بوده اند.

بنده سعی کرده ام در طول عمر هیچ موقع دعای برای شما خصوصا در قنوت نماز  و حج و زیارتها و دعاها فراموش نکنم. مرا حلال کنید و از خدا برایم مغفرت و درجات عالی درخواست بفرمایید و صبور باشید و برایم فاتحه، صلوات و استغفار قرائت بفرمائید.

خطاب به همسر صبور دلسوز و زحمت کش و مؤمنم الحمدالله تو خود واقعیت های دنیا و آخرت و هدف پیدایش عالم توسط خداوند عزوجل را می دانی ولی ما بندگان وظیفه داریم در دنیا عبادت خداو نیکی به همدیگر و کمک به ایتام کرده فرزندان نیکو تربیت کنیم و همیشه راضی به رضای خدا و تسلیم اوامر او باشیم. امیدوارم مرا ببخشید به خاطر همه کوتاهی ها و همه بدی ها و با خلوص نیت پاکی که داری برایم دعا کنی صدقه بدهی و مواظب خودت و فرزندان عزیزمان باشی. همیشه نمازت را در اول وقت بخوان و به خدا توکل کن و برای رضا و تقرب الهی توسل به چهارده معصوم داشته باش و خدا را حاضر بر اعمال خود ببین و به فکر نیکی و خدمت به اقوام و مخلوقات خداوند عزیز باش. در همه دعاها و اعمال و زیارتها به یادت بودم سالم و عاقبت به خیر باشی.

خطاب به فرزندان عزیز و نور دو عینم، عزیزانم همیشه راضی به رضای خدا و تسلیم اوامر خدای آفریینده عالمیان باشید. همه کارها را با نام مبارک خدا آغاز کنید. نماز اول وقت و قرائت قرآن عزیز، احادیث انبیاء عظام و معصومین علیه السلا م را فراموش نکنید و همیشه و در همه حال بر خدا توکل داشته باشید و خدا را حاضر و ناظر بدانید و به یکدیگر احترام بگذارید و همیشه صدقه بدهید و به ایتام کمک کنید. با توکل به خدا و توسل به چهارده معصوم (ع) تا آخرین مراحل و مدارج علمی تلاش و کوشش کنید و برای خدمت به خدا یعنی اسلام و مخلوقات خدا،مجهزتر و در جامعه مفید باشید هیچ وقت مأیوس نشوید مواظب مادر خوب و مؤمن و دلسوزتان باشید. در کارها با هم مشورت کنید و به هم احترام کنید اگر بابا را دوست دارید به مردم خدمت کنید سالم و سربلند، موفق و عاقبت به خیر باشید.( انشاالله تعالی).

خطاب به خواهران عزیز و برادران عزیزم ،

قال رسول الله (ص) اَلاکبر من الاخوه بمنزله الاب (برادر بزگتر به جای پدر است)[۱] [2]

همیشه توکل به خدا داشته باشید و هیچ وقت در خواندن نماز و قرآن عزیز و احادیث معصومین (ع) غافل نشوید و احترام مادر بزرگوار را نگه دارید و به همدیگر احترام بگذارید و یکدیگر را یاری کنید و برای تقرب بیشتر به پروردگار عالمیان همیشه به چهارده معصوم (ع) توسل داشته باشید برای خود و به نیت از پدر و مادرتان صدقه بدهید و ایتام و مستمندان را یاری کنید. سالم و سربلند و عاقبت به خیر باشید.

بعد از من گریه و گیس پریشان و جامه پاره نکنید و صورت نخراشید. بلکه برایم فاتحه و سوره های الرحمن، واقعه و حدید و استغفرالله و صلوات و زیارت عاشورا قرائت فرمائید و به مستمندان صدقه بدهید.

یکسال نماز واجب و سه ماه روزه واجب برایم استیجاری بگیرید و هزینه آن را قبل از خاکسپاری بپردازید (یکسال نماز و سه ماه روزه) کفنی در منزل دارم بدهید مؤمنان خدا آنرا امضاء کنند و آنرا به من بپوشانید.

مادر عزیزم! دستها و پیشانی مبارکت را بر لبانم بگذار تا عاشقانه ببوسم و برایم دعای زیاد کن!

سجاده نماز و مهر تربت آقا امام حسین (ع) و تسبیح تربت کربلای آن حضرت را با بنده به خاک بسپارید و تربت پاک آقا امام حسین (ع) را در قبر روی جسدم بریزید.

در مورد محل دفن اگر تولیت حرم آستانه حضرت معصومه (ع) اجازه دادند در هر جا از صحن یا حیاط دفن کنید که مؤمنان خداوند تبارک و تعالی و زّوار ائمه معصومین (ع) روی قبر من حقیر پا بگذارند و به زیارت فاطمه معصومه (س) بروند و در صورت عدم امکان با هماهنگی بنیاد شهید قم مرا در گلزار شهدا، کنار امامزاده علی ابن جعفر (ع) و همرزمان عزیزم دفن کنید.

اللهم لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا،اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا، اللهم ارزقنی شفاعه الحسین و اجداد الحسین و اولاد الحسین و اهل بیت الحسین و اصحاب الحسین یوم الورود . اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بهم یا کریم یا کثیر الخیر یا دائم المعروف یا قدیم الاحسان احسن الینا باحسانک .

بارالها لحظه مرگ مرا بر من آسان بفرما. بارالها مرا عاقبت به خیر و پاک از گناهان و با قلبی آرام وبا روحی شاد خدمت خود بپذیر و اذکار  و عبادات مخصوص را به حقیر بیاموز و در زیر عرش عزیز و با عظمتت و کنار مقربین درگاهت به ذکر و عبادت دائمی بگمار. برحمتک یا ارحم الرحمین و صلی لله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین المعصومین .

 

 

رزمنده هشت سال دفاع مقدس و جانباز راه خدا

کوچک شما علی بیات

۱۰/۱۰/۱۳۹۳

 

 

 

یادکرد : جانباز فداکار زنده یاد علی (پرویز) بیات ۴ مرداد ۱۳۴۳ در شهرستان کوهدشت لرستان چشم به جهان گشودند. وی مهندس برنامه ریزی شهری و از شهرداران استان های اصفهان، مازندران (بهشهر) و استان قم بودند.ایشان در سپیده دم روز جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ هم زمان با خجسته زاد روز پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در پی جراحت ناشی از مسمومیت شیمیایی در حالی که بر سجاده عبادت نشسته بودند و افشانک اکسیژن به دست جاودانه شدند و به یاران شهیدشان پیوستند. پیکر وی روز یکشنبه صبح ۲۱/۱۰/۹۳ پس از طواف پیرامون حریم حضرت فاطمه معصومه (س) در گلستان شهدای علی بن جعفر (ع) قم در کنار گلهای پرپر دفاع مقدس رخ در نقاب خاک کشیدند.


[۱] [3] – نهج الفصاحه حدیث ۱۰۵۹