- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کاهش ۱۱ درصدی بارندگی‌ها در لرستان

111111111111

 

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارشهای استان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد و بلندمدت ۱۶ درصد کاهش نشان می‎دهد.

 به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا ، منطقه لرستان، محمد ناصر هاشمی در جلسه مدیریت بحران استان، بیان کرد: ایستگاه‎های ریمله، ایمان‎آباد، رومشکان، شول‎آباد و مراکز شهرستان‎ها، متوسط بارش استان را ۳۲.۸ میلی‎متر اعلام کرده‎اند. بیشترین مقدار بارندگی در این سه روز اخیر با ۱۲۸ میلی‎متر بوده و کم‎ترین میزان بارش مربوط به پلدختر با ۳ میلی‎متر و دورود با ۸۷ میلی‎متر بارندگی بوده است.

 مدیرکل هواشناسی لرستان تصریح کرد: ۹۱ ایستگاه سینوپتیک در سطح استان وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از نرمال در استان، باران ببارد.

 هاشمی ادامه داد: در بین ۹۵ کشور دنیا، ایران در رتبه ۸۵ از لحاظ بارندگی قرار دارد. با بارش ۲۳۴ میلی‎متر کشور خشکی هستیم. در طی ۱۰ سال گذشته روند سینوسی بارش به سمت کاهش بارندگی بوده است. میانگین بارندگی کشور ۲۳۴.۷ میلی‎متر بوده است.

 وی تصریح کرد: میانگین بارش کل کشور تا به امروز ۹۱ میلی‎متر بوده که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۲۷ درصد کمتر از وضعیت نرمال نشان می‎دهد. بارندگی ۲۵ استان زیر نرمال بوده و ۶ استان نیز بالاتر از میانگین بارش داشته‎اند.لرستان از لحاظ مقدار بارندگی رتبه ۱۱ کشور را به خود اختصاص داده است.